Forum despre Bombardier Transportation


eu Miercuri, 18 Decembrie 2013
Da si sunt extrem de reusite ca de altfel fiecare petrecere sau iesire organizata, si sunt cate una pe trimestru.
Deea Luni, 13 Ianuarie 2014
Buna. Am vazut acum ceva post de expert pe financiar. Eu am experienta de mai bine de 5 ani in conta si stiu sa fac multe din lucrurile descrise in fisa postului.
Cam care este salariul pt un astfel de job?
Radu Duminica, 19 Ianuarie 2014
Care este salariul mediu pentru un post de Analyst AP? Asta daca ai 2-3 ani de experienta in domeniu si se ia in considerare. Multumesc.
AA Miercuri, 22 Ianuarie 2014
Care este salariul pt un post de GTM Compliance Analyst? Va multumesc
ovi Duminica, 26 Ianuarie 2014

Am plecat din BT acum un an, a fost cea mai buna alegere pe care puteam sa o iau. M-am dus acolo cu aspiratii de dezvoltare, de cunoastere, de reusita, etc. De fapt eram doar un numar intr-un sistem, un muncitor intr-o fabrica. Pentru entry level este ok sa lucrezi la ei.

Radan13 Duminica, 26 Ianuarie 2014
Salariile sunt de la 1600 - 2000 lei net pt proaspat absolventi, la 5500 lei pentru team leaderi. Depinde de limba vorbita.
Mary Miercuri, 5 Februarie 2014
Orele suplimentare sunt platite?
cucu bau Duminica, 9 Februarie 2014
Da, orele suplimentare se platesc, daca sunt aprobate.
Aprobarea e asa:
- iei un formular intern, scrii pe el data si intervalul orara in care faci ore suplimentare si mentionezi motivul pt care trebuie sa stai suplimentar
- mergi cu formularul la TL/manager si te rogi de ei sa te lase sa-ti faci treaba, pt ca de cele mai multe ori nu ai timp fizic sa-ti indeplinesti toate sarcinile... unde mai pui ca multe sau deadline-uri sunt la ora 19, cand tu ai program doar pana la 17 sau 18
- TL te duce cu vorba, managerul zice ca trebuia sa fi terminat deja treaba in timpul normal de lucru de 8 ore... si nu primesti un raspuns concret, nici nu ti se semneaza hartia aia amarata, iar tu stai peste program si lucrezi fiindca stii ca TREBUIE
- la sfarsit de luna, TL intra in programul de " time & attendance" si iti sterge toate orele suplimentare NEAPROBATE

Sugestia mea: Printati zilnic foaia personala de prezenta la care aveti acces si salvati orice mail in care managerul va cere sa faceti ceva pe ultima suta de metri sau... trimiteti-i mail cand terminati treaba, ca sa-l / s-o informati ca ati indeplinit sarcina solicitata. Si aveti grija sa stie managerul ca va cunoasteti drepturile legale. Nu strica sa amintiti ca din intamplare ca tata sau unchiul sau un var mai mare e avocat.

Succes!
renata Miercuri, 26 Februarie 2014
as dori sa intreb care sunt responsabilitatile unui Learning and Development Administrator? eventual si un program de lucru si alte informatii sunt bine venite. Mersi
question Miercuri, 5 Martie 2014
Promovarile la cat timp se fac iar salariile cresc in functie de promovare? thanks
Marina Joi, 10 Iulie 2014
Cum se aplica pe site? Doar cu resume?
Bibanul Marti, 22 Iulie 2014

Salutare, care mai este atmosfera? a crescut numarul angajatilor?

mino Joi, 31 Iulie 2014
in ce consta interviul pt partea de hr? am trecut de cel telefonic, si m-au chemat la un interviu face to face.. la ce sa ma astept?
rose Joi, 14 August 2014
Stii cineva ce salarii se ofera pt procurement analyst franceza?multumesc
Chris Sambata, 27 Septembrie 2014

Eu am aplicat pentru un internship in departamentul financiar la firma aceasta si am fost selectat pentru un interviu. Am fost la interviu, toate ok, ei pareau sa fie incantati si mi-au zis ca o sa ma anunte in cateva zile, si ca o sa fie DOAR un interviu. Dupa o zi, m-a sunat altcineva sa-mi zica sa mai vin la un ALT interviu, a carui pretext era sa mi se vorbeasca mai multe despre departamentul de accounts payable/receivable. Ok, am mers, am discutat in mare cam aceleasi lucruri ca la primul interviu, si mi s-a mai spus cate ceva despre departamentul amintit. Toate ok pana aici, insa domnisoarele m-au mai intrebat daca cunosc pe cineva din firma si daca am o recomandare din firma - acesta era si scopul interviului....De unde vedem cum merg treburile in Bombardier Transportation. Sa nu mai zic, ca la primul interviu, un baiat de la HR, in timp ce povestea despre firma si despre departamentul financiar, nu s-a uitat macar jumatate din timp la mine, se uita in toate partile, in jos, in alta parte, numai la mine nu...Daca spui ca lucrezi de 3 ani in HR, nu poti sa te comporti in asemenea hal la un interviu...Trebuie sa privesti potentialul angajat(intern in acest caz) in ochi ca sa-i arati ca il respecti si ca iti pasa...Probabil stia si el ca acel interviu era doar teatral, si stia ce urmeaza...
Dupa al doilea interviu, am primit un mail in care mi s-a spus ca nu am fost acceptat, fara sa mi sa spuna de ce. Am raspuns la acel mail si am intrebat de ce nu am fost selectat. Am primit un mail dupa doua saptamani, in care mi se spune ca nu am fost selectat pentru ca nu am experienta! =)) Desi era vorba de un internship!
Am pierdut timpul cu interviurile astea, le-am facut celor de la resurse umane activitate.

R23 Marti, 14 Octombrie 2014
Draga Chris, desi mi-am promis sa nu mai raspund aberatilor pe de acest "forum", imi place ca ti-ai dat silinta sa scrii asa o postare lunga, drept pentru care nu vreau sa te las in ceata.

In primul rand nu exista niciun "baiat de la HR" care sa fie de 3 ani in firma si sa tina interviuri pentru Finance. Prin asta ne demonstrezi din start ca n-ai inteles nimic din interviuri.

Se cheama o persoana la al doilea interviu de regula atunci cand au ramas semne de intrebare, sau se oscileaza intre doi candidati relativ egali. Refuz sa cred ca cineva te-a intrebat daca ai venit la interviu pe recomandare, pentru ca in acest caz ar fi ramas inregistrat in sistemul de recrutare si s-ar fi stiut deja. Nu exclus insa faptul ca ai fost intrebata daca cunosti pe cineva din firma, tocmai in aceeas idee in care nu erau siguri daca esti potrivita sau nu, sa mai fi cerut informatii suplimentare despre tine.

Nu ar trebui sa te mire nici e-mailul cu lipsa de experienta. Uneori, internshipul e tot un proces de selectie prin care se urmareste ca in final sa fie angajati o parte din interni. Deci e normal ca daca alt candidat a avut o oarecare experienta in anii universitati, si tu nu, sa fie ales acel candidat.

Eu n-am cunoscut pe nimeni la angajare si absolut toti din echipa mea sunt in aceeasi situatie. In schimb personal am recomandat vreo 4 persoane de-a lungul timpului si nici una nu a fost angajata. La fel cum au curs alte zeci de recomandari si au fost angajati foarte putini pe baza de recomandare. Recomandarea nu e nici macar o garantie ca ajungi pana la interviu.

Daca vrei sa casti ochii la realitate si sa inveti ceva din interviuri, nu a fost deloc timp pierdut. Sau poti ramane frustrata si sa dai vina pe firma, daca crezi ca asta te face sa te simti mai buna pe plan profesional.

In rest cum spune si White, mitul e.on deja se dizolva, se pleaca pe capete, cunosc mai multi care deja nu mai rezista in mediul ala de lucru sau sa faca zilnic "naveta" pana la serviciu. Si cel mai important aspect subliniat foarte corect de White: de bine de rau, la BT se promoveaza 90% din intern! Acum ca unii cu rezultate bune se vad deja dupa 1 an TL si nu li se face pe plac si pleaca, e alta poveste.
EUROROM Miercuri, 12 Noiembrie 2014

Buna,
La Cluj, un account payable junior castiga 1500 lei net si bonuri. Dupa 3-4 ani, ajungi la stadiul de senior si salarul iti ajunge undeva la maxim 1800 lei, deci nu ai nici o sansa sa ajungi la salar mai mare, prefer sa renunte la tine si sa angajeze junior slab platiti. intradevar este un management rudimentar, fara experienta. Sunt convins ca managementul din afara nu este la current cu ce se intampla in Cluj, pe de alta parte mai au contract si cu firma Salles consulting, firma pe care te angajeaza in primul an.

R23 Marti, 17 Ianuarie 2017

1. "La Cluj, un account payable junior castiga 1500 lei net si bonuri." - da, poate fi real, pe pozitiile doar cu limba engleza si fara niciun alt bonus de limba.


2. "Dupa 3-4 ani, ajungi la stadiul de senior si salarul iti ajunge undeva la maxim 1800 lei" - extrem de fals, dupa 3-4 ani ajunsesem la 2500-2700 net, asta se intampla acum alti 3-4 ani.


3. "deci nu ai nici o sansa sa ajungi la salar mai mare, prefer sa renunte la tine si sa angajeze junior slab platiti." - wow, la ce nivel abereaza unii fara sa stie despre ce vorbesc! Atunci cum iti explici ca suntem o gramada care lucram in BT de 4-5-6-7 ani? La noi de ce nu s-a "renuntat"?


4. "Sunt convins ca managementul din afara nu este la current cu ce se intampla in Cluj" - nu mai fi asa convins, pentru ca managementul de afara e 100% up to date.


5. "pe de alta parte mai au contract si cu firma Salles consulting, firma pe care te angajeaza in primul an." - da, e adevarat, daca undeva la doi-trei oameni din 50 de noi angajati, sunt angajati pe Sales si asta e o drama, ok, asa sa fie. Si aia doi-trei sunt angajati pe Sales ca si additional headcount, sa-i ajute pe cei din echipe.


In rest, nu exista firma perfecta. E o firma foarte ok pentru piata din Cluj, un loc de munca mai mult decat stabil, nu lucram ca alte centre pentru clienti, ci chiar pentru firma noastra. Deci nu exista "clientul nostru-stapanul nostru" ci doar "colegii din alte tari" cu care lucram cot la cot si de la egal la egal. Nu stiu cate centre de servicii din Cluj se pot lauda cu asta. Pe langa asta, Bombardier in Cluj exista de vreo 8-9 ani si inca se extinde. Deci e un loc de munca de viitor. Daca iti faci treaba bine, daca vrei sa te dezvolti, daca iti concentrezi energia pe munca si dezvoltarea ta (nu pe barfe la colturi) si daca te duce un pic capul, poti ajunge departe.


Bineinteles, parerile sunt impartite. Pentru cine nu stie Bombardier Cluj a ajuns intre timp la 600 de angajati pe cele trei functii: Finance, HR si Procurement. La 600 de angajati ai 20 de manageri si de 3-4 ori mai multi Team Leaderi. Cine imi arata mie 20 de manageri si alte zeci de Team Leaderi toti perfecti, toti cu 10 ani de experienta in people management si etc, ca vreau sa-i vad si eu. Important e ca majoritatea sunt promovati interni, tocmai pentru a investi in oamenii din firma, nu in altii veniti din afara. Un mare plus din punctul meu de vedere. In acelasi timp insa, sunt si posturi de conducere care se ocupa din extern, depinde de situatie.


Cum ziceam, la 600 de angajati nu ii poti multumi pe toti in totalitate. Vad ca aici intra de regula "micii razbunatori", care au fost un fail total si bineinteles dau vina pe altii pentru incompetenta lor. Va garantez ca niciun TL nu isi doreste ca un om de-al lui sa nu performeze si va face tot posibilul ca acel om sa reuseasca. E extrem de costisitor din toate punctele de vedere sa incepi iar recrutate, training, etc. Deci cei care n-au reusit, au esuat strict pe "meritele" sau "capacitatile" lor. 95% din cei care pleaca, o fac spre firme din IT si pe salarii mult mai mari. Restul de 5% sunt aici pe forum :)


Numai de bine!

elz Joi, 23 Februarie 2017
R23, cred ca tu, mai sus, ai ca scop prezentarea unui ideal, nu a unei realitati. Ca fapt divers, pe piata din Cluj a multinationalelor de renume mondial, doar 2-3 companii si-au activat profilul pe acest site. Evident, nu sunt obligate sa o faca. Si Emerson, spre exemplu, ofera suport din Romania altor "colegi" din alte BU aflate in alte tari. Printre altele. Referitor la nr. angajatilor, Bosch e de vreo 2 ani in jud. Cluj si se apropie de 2000 de salariati. Ei mai si produc ceva in RO, nu e o entitate doar pentru suport. "Naveta", asa cum te-ai exprimat, este ceva normal in multe locuri. Nu locul unde se afla sau de unde provine ceva da masura calitatii sau eficacitatii. Ca sa revenim la BT, cunosc indeaproape destule. Atatea incat sa iti dau dreptate ca "20 de manageri si alte zeci de Team Leaderi toti perfecti, toti cu 10 ani de experienta in people management" nu este posibil. Insa de aici pana la a nu recunoaste faptul ca exista destul de multe probleme de management in aceasta companie e cale lunga. Referitor la ce ai spus cu promovarea interna sa stii ca daca X este specialist in financiar nu il califica sa fie managerul altor specialisti asemenea lui. Promovarea pe criterii care tin de profesionalismul aratat pentru postul anterior si nu neaparat pentru cel actual. E un topic extrem de dezbatut in multe departamente de Corporate Governance la nivel mondial. Asa ca in BT s-a preferat sa se renunte la oameni capabili cand au cerut niste bani in plus s-au drepturi garantate in CIM si s-au angajat in locul acestora foste ospatarite si vanzatori de chiosc. O alta problema stringenta este faptul ca se lucreaza cu minim de personal, fapt care afecteaza enorm. Iar povestea cu recomandarile interne ma amuza. Cine stie cate ceva despre BT va rade cu siguranta. As mai putea enumera si alte gafe ale dep. de HR, insa ma opresc aici. Iti urez succes in activitatea ta in cadrul BT. Toate bune.

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?