Forum despre CGS - Computer Generated Solutions - CGS Europe


anna Joi, 23 Mai 2013
Ok ms mult,chiar nu stiam ce sa mai cred,dupa cate pareri am vazut aici,si in general negative
Alex Joi, 23 Mai 2013
Sincer si eu am fost la un interviu ieri pe limba romana si am vazut angajati care ne sopteau sa fugim cat ne tin picioarele ca nu e viata acolo ...Acum depinde de fiecare ce nevoi are si de ce obligatii :)
anna Joi, 23 Mai 2013
asta pe lb romana ,am auzit si eu,dar pe el l`au sunat k a fost acceptat pe limba engleza,pt k si interviul tot in engleza la dat si testul,si a mai dat inca unul in spaniola,dar la ala nu cred k l`au acceptat...
Alex Joi, 23 Mai 2013
La ala pe romana e salariu 800 ron+bonuri de masa , full time .
miruna Joi, 23 Mai 2013
nu stiu de ce vor unii sa vada lucrurile ori albe ori negre.nu exista loc de munca perfect. peste tot e ceva ce iti convine si ceva ce nu-ti convine. unde e munca usoara si se castiga bine? ziceti sa mergem toti acolo.... ca salarii la cgs depind eunde esti...pe romana se castiga mai putin, dar pe IBM se castiga 4-500 euro peluna si mai mult-depinde pe ce lb straina esti. plus bonusuri. Pe Microsoft la fel. Pe ce lume traiti de vi se par mici salarii de 500 de euro?
Amerindian Vineri, 24 Mai 2013
Haideti sa va povestesc experienta mea cu CGS in speranta ca poate va ajuta pe cineva in vreun fel. Acum cateva luni am aplicat pe bestjobs la anuntul CGS. Dupa vreo 2 zile am fost sunat sa merg la interviu(prin mail mi s-a dat adresa si o scurta prezentare a companiei). Acum ma refer la proiectul Orange Romania in limba romana, sediul din Sibiu. Pana aici totul bine. Ajungand la interviu, astept vreo 10 minute pe un hol....apoi sunt condus de o domnisoara intr-o camera cu vreo 10 calculatoare unde sunt pus sa transcriu de pe o pagina web un text intr-un chenar + sa raspund la cateva intrebari care cred eu, erau puse ca sa nu angajeze retardati(gen: cate roti are o masina...). Apoi, dupa ce termin, ma invita pe mine si pe ceilalti participanti( vreo 7) la un interviu de grup. Interviul de grup dupa parerea mea a fost ok(intrebari generale: ce fel de persoana esti, ce hobby-uri ai? ce stii despe CGS?) pana duduia(o domnisoara cu ochelari, cica era recruiter) ne-a propus un joc de roluri : noi suntem agentul CGS si ea clientul nemultumit. Toate bune si frumoase pana aici, numai ca dansa, cred ca suferea de cultul personalitatii sau ceva pt ca a jucat un rol pe regulile ei, dar fara sa ti le spuna si tie. Mai concret: in cazul meu, ea(client care avea trecut in plus pe factura 100 lei) era nemultumita de aceasta greseala si cerea sa se rezolve imediat, eu(agentul) trebuia sa-i raspund. Practic, orice i-am raspuns duduii(ca-i scad omului din factura urmatoare suma ce e pe factura asta in plus, sau, ca il rog sa mearga cu factura asta gresita si cand o va scana cea de la ghiseu i se va lua suma corecta, sau alte raspunsuri pe care nu mi le mai amintesc), ea o facea pe clientul tot mai nervos si tot mai imposibil.Practic orice spuneam era, asa NU. Ce mi-a dat mie de inteles(ulterior)? Ca ea habar nu avea cum e sa fii agent, sau munca pe care o face un agent "jos". Ea poate vroia sa evidentieze faptul ca poti avea de-aface cu clienti imposibili, insa in cele mai multe cazuri stii ce ai voie sa faci si ce nu si astfel poti da un raspuns.
Apoi am ajuns sa semnez contractul. Mi s-a spus clar ca salariul este 600 lei(parca vreo 500 + bonuri - nu-mi mai aduc aminte exact, insa din calculul meu, cate ore aveai in contract atatea sute de lei salariu cu tot cu bonuri). M-a intrebat daca imi convine, mi-a promis ca o sa am bonusuri daca sunt performant, plus toate bla bla blaurile. Prima zi de training: Facem cunostinta cu Cristina, o domnisoara ok, care se vede din primele momente ca e o persoana care isi face treaba si isi da toata silinta sa te invete ceva. Dupa vreo doua saptamani de training vroiam sa renunt din mai multe motive: lucrai teoretic in doua programe: Vantive(baza de date a clientului) si Wisenet(toate informatiile despre tot ce inseamna Orange), insa practic lucrai in vreo 5-6 programe daca nu mai multe(Vantive, Wisenet, Jira, Spark ,SMART + programul in care vorbesti- nu mi-l mai aduc aminte), daca nu toate o data, macar 2-3 tot erau, + calculatorul(din Windows).Apoi, descoperisem cu stupoare ca orange-ul are informatiile toate alandala, informatii nesigure, informatii gresite. Asta a fost un motiv f important care a contat in decizia de a pleca: faptul ca puteai sa dai oricand informatii gresite clientului fara ca tu sa vrei, sau sa stii. Alt motiv a fost faptul ca tu chiar daca aveai in contract 4 ore, defapt stateai pana iti faceai o medie de minute vorbite(AHT)(in medie 4 minute era limita). Chiar daca tu vroiai sa ajuti clientul, si poate ajutorul tau dura ceva timp, mereu tindeai sa oferi raspunsul mai scurt, si poate fara de ajutor si sa scapi de om sa-ti atingi AHT-ul. Alt motiv a fost faptul ca pe la jumatatea trainingului a fost pornita o discutie despre ultima intrebare pe care o primeste clientul in sondajul ce il primeste dupa apelul cu tine.Intrebarea suna cam asa: "Ti-a fost rezolvata problema de la primul apel?" Noi nu am gasit relevanta intrebarea asta, si aflaseram ca daca aveam un "Nu" la sondaj trebuia sa mai facem inca 5 de "Da" ca sa fim in target. Raspunsul lor a fost ca pe ei nu ii intereseaza ce credem noi, ca noi trebuie defapt sa muncim nu sa gandim.Practic chiar daca tu ai ajutat clientul, puteai foare clar sa primesti nu, fiindca cel dinaintea ta nu l-a ajutat, dupa parerea mea o chestie aberant de cretina. Alta chestie ce nu mi-a mai convenit a fost ca e foarte foarte foarte multa informatie pe care trebuie sa o stii si pe care o poti invata doar acolo. Practic e cam imposibil sa asimilezi toata informatia pe care o au ei doar auzind-o 8 ore pe zi timp de 3 saptamani, tinand cont ca totul pt tine e nou si nimic nu se repeta. Alt lucru ce nu mi-a placut e presiunea. Practic tu preiei apeluri non stop de cand te loghezi pana iesi(8/6/4 ore) cu pauzele de rigoare(3- asta in cazul in care te misti bine, altfel ori n-ai pauze, ori le ai decalate) cu cineva care te striga non stop sa te grabesti ca le strici timpul.

Parti PRO: Trainerul e profesionist, salariul e ok(cui ii convin conditiile de mai sus), mediul e unul tanar si foarte saritor sa te ajute, lucrezi in conditii decente spre foarte bune, posibilitate de program flexibil, posibilitate de avansare spre un post mai bun...

Profilul de om incompatibil:
------- tipul corect (chiar daca tu esti corect si iti faci treaba, nu intotdeauna vor fi corecti cu tine si iti vor raspunde cu aceeasi moneda, vei fi adesea, daca nu mereu , sa faci ore suplimentare)
------- tipul inimos (te vei afla in fata situatiei in care sa-i spui unu batranel care-ti plange la telefon ca nu are bani de pastile si nu poate plati si abonamentul si te roaga sa-i gasesti o salutie iar tu va trebui sa-i spui un singur raspuns: trebuie sa platiti----am trecut prin asta)
------- tipul vorbaret si foarte saritor sa ajute(va trebui sa atingi mereu acel target de 4 minute si de foarte multe ori va trebui sa dai raspunsuri vagi sau sa faci cumva sa-l expediezi pe client doar ca sa iti faci targetul, altfel nu produci, deci papa bani, papa pauze)


PROFILUL DE OM COMPATIBIL: OMUL INDIFERENT, NEPASATOR SI NESIMTIT + CONVINGATOR

PS: Mai sunt multe nemultumiri in legatura cu CGS si poate la fel de multe multumiri. Cam la atat ma "rezum". Restul le veti afla mai sus, sau mai jos in comentarii

Per toatal a fost ok, daca as da timpul inapoi tot m-as duce, doar pt ca acum stiu ce inseamna sa fii in spatele telefonului, insa nu e un job de oameni cinstiti. O sa vedeti. Nu fugiti de CGS daca stati acasa degeaba. Insa daca aveti alt loc de munca, va rog, ocoliti-l!

Cu respect, un Anonim
Amerindian Vineri, 24 Mai 2013
Inca ceva: Pt mine un om care rezista la CGS pe partea de Orange mai mult de 3 luni, e bun de angajat oriunde in lumea asta pe orice post sub orice forma pt ca va face fata.
Alex Vineri, 24 Mai 2013
Pana la urma Amerindian ai mai stat , sau nu ?:D
pache Sambata, 25 Mai 2013
@ Amerindian: pe proiectele de romana asa este, gen Vdf si Orange, trebuie sa joci dupa regulile impuse de TL, chiar daca nu sunt logice sau normale si chiar daca nu aduc beneficiu echipei sau companiei care a livrat proiectul
Corina Sambata, 25 Mai 2013
Exista la CGS vreun proiect pe limba romana unde programul presupune si ture de noapte?
*sil Marti, 28 Mai 2013

Am citit tot forumul, intersant :D, am semnat deja contractul, sper sa nu-mi para rau, (Orange, lb. romana, Sibiu). Eu am lucrat si in sistemul lu' Carabulea, (cei din sb cunosc - cred- sistemu). Acolo nu se plateau orele suplimentare si stateai mult dupa 5, (au fost zile cand lucram de la 8 dim pana a-2a zi la 2 dim - mai rar sincer) la baie ma puteam duce, era respect doar ca banii erau la fel cu sau fara suplimentare, nu avansai, si munca multa si pt alte pers, organizare proasta. De stat peste program accept si imi fac treaba, sunt rezistent la stres etc dar sa vina intr-o zi pe ne anuntate ca sa imi dau demisia din senin nu sunt deacord, sper sa nu patesc asta. Ma gandesc ca, de cand e firma, poate lucrurile s-au mai imbunatatit, nu stiu, sunt optimist convins :D Ca doar traim intr-o lume civilizata, unde ar trebui sa guverneze bunul simt, nu suntem maimute. Sper sa fie bine pt mine si pt altii, nu e capat de lume, oricat as sta aici, e o experienta de viata/profesionala etc. Sper doar sa fie bine.

Mircea Miercuri, 29 Mai 2013
Am fost azi pentru engleza (Sprint , am aflat asta la interviul individual). Bun , cladire moderna cu accese pentru turnicheti . Pentru engleza s-a dat intai un test pe pc constand in 50 intrebari cu o singura varianta , dificultatea fiind putin peste medie din pct. meu de vedere. Eu nu am Cabridge , Teofl sau alte atestate , pur si simplu cu ceea ce ai acumulat in anii de scoala , liceu + de pe la tv si pc este suficient pentru a putea scoate peste 40 lejer. Apoi urmeaza un interviu individual cu tipa de la HRS , iarasi mi s-a parut ok atitudinea si cum a dus conversatia . Per total prima impresia a fost placuta.
eu Miercuri, 29 Mai 2013
ce iti trebuie sa te angajezi aici in afara de liceul propiuzis...stie cineva?
maria Joi, 30 Mai 2013

hello!!! si eu am lucrat in CGS luni, prima data am fost angajata pe proiect vodafone, outbound!! Cand am semnat contractul e fost vb de un salariu de 190 de euro plus bonuri, de luni pana vineri se lucra cu sambetele si duminicile libere (teoretic)...bun..training-ul a fpst vreo 3 zile, apoi am intrap pe casca, toate bune si frumoase pana cand a fost vb de sambete lucrate, evident neplatite!!! si ca se da liber pt ele, liberul ala riscai sa nu ti-l dea si tot asa....Salariu scadea de la luna la luna (si de la cursul euro, dar chiar si asa nu era ok)..proiesctul asta a tinut vreo 5 luni (fusese un "experiment"-asa au zis ei), k intr-o zi sa vina un team leader de pe orange sa ne zica: "de maine mergeti in trainig pe orange"!! Simplu!!! Pt o companie, care "se respecta", zic eu, k de bun simt era sa ne anunte din timp, si trebuia sa faca chiar team leader-ul de pe vodafone, nu cel de pe orange, cu toate k noi am intrebat ce se intampla cu noi pt k din 10 pers mai ramasesem doar 4!! Am mers in traning, care incepuse deja de o sapt....alte programe, alta retea,,,total diferit, asta era pt 411, o sapt sau chiar 2 am stat in training k apoi sa ne zica k defapt pe noi ne vor muta pe orange outbound!! Acolo, toate bune si frumoase, ne-a explicat cu orele suplimentare, cu sambetele k se platesc dublu....totul pana la proba contrarie!!! De cand ne-au mutat pe orange outbound, niciodata nu a plecat acasa cand se termina programult, over in fiecare zi, ne stresau cu targetul ala, care era destul de greu de facut!!! Cand am intrebat de orele alea over ce e cu ele, cum se platesc, ni s-a raspuns: "orele over sunt platite dublu, bieinteles, in conditiile in care nu se fac pt a se atinge targetul" :| !! Deci asa ceva nu se face!! I-am zis clar la manager, k dak era vb de target si stat peste progr, trebuia sa se faca alt contract pe proiectul asta si sa fie trecut: dak nu e facem targetul asta in decurs de o luna, 2...suntem concediati!! Evident k pt ei nu e avantajos sa treaca asta in contract!! Numai cu stresul stiu sa stea pe angajatii, nu dau dau 2 banii pe oamenii ce ii au!!! Cand e vb sa plece oamenii nu fac nmk k sa ii retina! Nu ma refer ma mine, k nu eram cea mai buna, dar am avut colegi fff buni pe parte de vanzari si si-au dat demisia pt un job mult mai bn platit si a zis motivul pt care pleaca, si nu au facut nmk, nici macar 100 de lei sa zica ca ii pun la salariu!! Dak se poate sa muncesti cat de mult si sa iei bani cat mai putin pt ei ar fi ok!!! Adevarat k am avut si zile libere de Craciun, Paste, dar cu recuperare sambata, si tot asa....ideea e k una ti se zice si te lovesti de cu totul altceva!!! Pe parte de colegi, no comment!!

eu Joi, 30 Mai 2013
ce pregatiri trebuie sa ai pentru postul asta ???
oneo Vineri, 31 Mai 2013
pana la urma, sa inteleg si eu, e batut in cuie ca salariile pe limbi straine pornesc de la 350 euro? multumesc frumos
wnrt Vineri, 31 Mai 2013
@ pache...chiar te poti transfera de la OS la alt departament dupa o luna?
pache Vineri, 31 Mai 2013
@ Oneo: la full time salariul pe limba engleza e minim 350 euro :)
@ wnrt: in CGS au existat transferuri de pe un departament pe altul. nu stiu daca poti sa te transferi de la OS, poti incerca sa vorbesti cu PM despre asta, desi la cum cunosc eu OS-u, slabe sanse. Dar daca ai noroc...
oneo Vineri, 31 Mai 2013
si la part time, 6 ore sa zicem, salariul cam cat ar fi?
marius Sambata, 1 Iunie 2013
salut, imi puteti spune daca bonurile de masa sunt in afara celor 350 de euro sau se scad din salariul net? merci

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?