Forum despre Continental Automotive Group Romania


doru Marti, 28 Mai 2013
La HARTING am fost chemat la un interviu iar dupa o saptamina am fost sunat sa mi se spuna ca nu sunt calificat pt. job
mk Marti, 28 Mai 2013
@doru: interviul e in romana sau in germana? au zis ceva de salariu la interviu?
mersi fain
The Unholy One Joi, 30 Mai 2013

Am lucrat acolo 4 ani jumate. Ca si rampa de lansare este o firma buna.

Paul Miercuri, 3 Iulie 2013
Are cineva vreo idee cat castiga acolo un IT System Administrator ?? Estimativ, salariu de pornire, sau cat ar fi plafonul alocat. Ti se da vreun test ceva la interviu ? Stie cineva ceva ? Care ce stiti... orice amanunt e bine venit.
Alexa Luni, 8 Iulie 2013
E adevarat ca trimit angajati in America si in Mexic pentru pregatire?
Dansul Marti, 9 Iulie 2013

R&D Sibiu, 3 ani de Conti
Pro:
Atmosfera relaxata.
Eu am avut salariul cat de cat ok 700E si pana la 1000E

Contra:
Sefii romani sunt fara experienta tehnica pentru ca au avansat prea repede si nu au de unde.

Bisericute (cei vechi au istorie se urasc da isi zambesc daca dau nas in nas pe vre un hol)
Foarte putine initiative tehnice posibile, in principiu munca de rutina.

Odinsson Joi, 11 Iulie 2013
Care este salariul in cadrul unui System Test Engineer?
Multumesc.
Bobo Marti, 23 Iulie 2013
IT System Administrator - German Speaker, level 1 support... cunoasteti ceva detalii ? Am inteles plata se face prin intermediul celor de la INFOBEST. Daca aveti amabilitatea sa-mi dezvaluiti cateva detalii:
- Vreo informatie legata de salariul de pornire ?
- Pentru cei interesati va pot spune cu certitudine ca dupa 6 luni... ti se prelungeste orarul cu 1 ora - 2 ore....OK...dar nedumerirea mea e... salariul se mareste si el ?
- Colegii ? Sefii ? Exista vreo evaluare anuala sau ceva de genul asta ?
- Primesti ceva test la interviu sau doar te testeaza pe lb. germana cu intrebari ?

Multumesc anticipat.
silvia Miercuri, 7 August 2013
Lucreaza cineva pe Logistica la Conti Timisoara...care sunt conditiile; salariul?
xxx Miercuri, 28 August 2013
Am fost la un interviu in cadrul Continental Automotive Timisoara, la sfarsitul interviului am primit celebra fraza "te vom anunta in maxim 2 saptamani daca esti admis/respins) evident au trecut 2 luni si tot astept :))

Respect din partea departamentului HR=0 si evident o parerea proasta despre corporatie..
acuarela Sambata, 31 August 2013

E frumos si nu prea, avand in vedere criza locurilor de munca, un salariu ca cel de la conti e binevenit. am lucrat foarte putin insa nu mi-am schimbat deloc personalitatea odata ce am pasit pe usa si se pare ca asta a dus la refuzul lor de a imi prelungi contractul.

Sunt si oameni capabili, cu experienta solida in strainatate care poate cauta un loc de munca mai lejer, si care avand o functie de "conducere" nu se mai streseaza insa cei tineri si cu potential nu aleg sa stea prea mult pe acolo in cazul in care fac greseala sa se angajeze.

Alina Marti, 3 Septembrie 2013
despre Production Planner Plant ce puteti sa-mi spuneti? Merci mult!
blabla Sambata, 7 Septembrie 2013
Acuarela, ce salariu ai avut?
Legat de neprelungirea contractului dupa 6 luni, nu e o tragedie, e plina Timisoara de companii de automotive, cred ca deja ti-ai gasit un nou job.

Bafta!
Crocodilu' Marti, 24 Septembrie 2013
acuarela, credeam ca sunt singurul caruia cei din Timisoara nu i-au prelungit contractul. Acum te vad si pe tine.
Treba e simpla acolo. Ei au o 'linie' de productie/asamblare. La fel cum iti da cineva un calculator + o imprimanta si tu scoti poze la calitate foarte buna. Nu stii cum merge dar ai invata sa apesi Print.
Asa ci cu productia lor. A fost solutie "la cheie". Produsele ies, pentru ca au design facut in Germania. Daca se va strica ceva, nu stiu cine poate interveni.
Dar asa cum e de asteptat calitatea produselor scade.
Am vazut produse proste la care clegii mei spuneau:
"si ce daca e mai prost luminat ?! Se poate totusi citi ! Ce nu le convine?!"
(despre un produs pentru o masina de lux)
Si totusi cineva investeteste puternic acolo.
job nou Miercuri, 25 Septembrie 2013
Buna, m-au sunat azi cei de la Conti Iasi pentru un post de data analyst supplier managment, Imi poate da cineva mai multe detalii ?
Pacala Miercuri, 16 Octombrie 2013
Are cineva idee cam cat ai de asteptat pana primesti un raspuns de la departamentul personal dupa ce ai trecut de perioada de interviuri: 3 la numar sub diverse forme si cu diferite persoane?
Realistul Joi, 17 Octombrie 2013
Nu recomand sub nici o forma aceasta companie Continental Automotive Timisoara (fosta Siemens VDO), A SE EVITA CAT DE MULT POSIBIL, CHIAR DACA ESTI INTR-O SITUATIE DIFICILA, NU ACCEPTA NICI UN COMPROMIS DACA TII LA REPUTATIA TA DE OM, POATE TE BUCURI LA INCEPUT dar INCET INCET ITI VEI DA SEAMA SI POATE VA FI TARZIU, argumentele sunt:
1. esti pacalit inca de la angajare, in mare majoritate, ti se propune un post, in general cu responsabilitati mici, normale la salariul pe care il negociezi, apoi cand esti in fata faptului implinit la semnarea contractului cu ei, te poti trezi sa ai un alt post sau chiar acelasi, modificat, cu responsabilitati mai mari dar la acelasi salariu. Daca iti convine asta atunci nu ai decat sa aplici. Bila neagra aici, manageri si departament HR, bonusurile le iau ei pentru aceste trucuri, VREI SA CONTRIBUI LA BUZUNARELE ALTORA, atunci aplica.
2. Cu toate promisiunile de a ajunge sa lucrezi cu tehnologie de varf, DE FAPT, lucrezi cu ceea ce este perimat si neacceptat in alte tari mai civilizate. Target-urile personale impuse unora sau altora(team leaderi, grup lideri sau Hoz(t)i, se poate citi mai ales cu t, ii determina sa refuze achizitia unor componente vitale, si in acest caz, ori esti super creativ sa gasesti o solutie, ori esti acuzat ca nu ti-ai facut job-ul. Bonusul intra in buzunarul cui, ghici? Vei constata cu usurinta ca, creativitatea ta a mai contribuit inca putin cu o caramida, la vila sefului care zambeste subtil, satisfacut.
3. Colegii de echipa sunt dezbinati, nu au macar nici sindicat, nici reprezentanti si aceia care mai indraznesc sunt cumparati, asa ca "CIOCU MIC, EI SUNT LA PUTERE". Nu trebuie sa ai incredere nici macar in calculatorul de pe birou, in concluzie atmosfera ZERO. Daca iti convine, atunci aplica si te vei convinge!
4. Proiectele sunt de doi bani, politica de multinationala te va dobori la un moment dat, cu toate stradaniile tale de a face cate ceva, in speranta ca iti dezvolti cariera. Toti stiu asta, dar toti se resemneaza cu salariul lunar incasat, mic de altfel. Tot ce nu accepta nemtii se transfera acolo, adica tot ce este la un nivel nesatisfacator, mare grija ca apoi esti tras la raspundere, bineinteles. Sefii locali, sunt incurajati sa mentina aceasta politica, doar sunt platiti regeste pentru asta, sub masca unei motivari pe care o mai incearca din cand in cand, sunt simpli executanti si deloc manageri, in adevaratul sens al cuvantului, de aici impresia generala ca sunt foarte slabi pregatiti, in mare parte de altfel adevarat, cei mai multi dintre ei nelucrand nici macar un an in proiecte sau cu clienti directi. Diferenta intre sefii din alte locatii din Europa, si sefii de aici este catastrofala, in locatii din EUROPA sunt cu adevarat profesionisti, urmand o cariera incepand de jos, respectiv crescand cu experienta acumulata pe cand aici sunt numiti pe criterii de linguseala ceea ce impune catalogarea de foarte bun executant in sensul celor de mai sus. Te mira atunci de ce merg lucrurile mai putin bine aici? Vrei sa aplici? Fa-te sef (daca te lasa inima) din prima, altfel..te vei demotiva in scurt timp.
5. Sub masca unor beneficii acordate, sub sigla lor de Continental Automotive, vei constata la o rapida cautare pe internet, ca iti pozi achizitiona acele servicii de unul singur la acelasi pret sau poate chiar mai mic, cateodata. ADICA esti pacalit ca un pre-scolar, daca iti place, aplica.
6. Daca esti dispus sa inghiti toate acestea, atunci iti doresc somn usor, si cand te mai trezesti, nu uita sa lingusesti, este cheia succesului.
7. Departamente de evitat: IT, Powertrain, Safety&Chassis, Infotainment & Connectivity, Commercial Vehicles, HR, Fabrica.
8. Departamente de relaxare: Facility, (acolo poate faci si bani), Finante (aici numai numeri banii), Purchasing (aici, contracte la greu...iese..iese ceva), sau Logistica (si aici mai iese cate ceva). Astia oricum conduc pe acolo, chiar daca sunt suport la afacerea in sine. Asa ca apucati-va fratilor de finante, achizitii sau logistica chiar managementul cladirilor, acolo remuneratia (si plusurile) suna incurajator :-)
Mult succes in alegerea altei companii !!!
Axaneto Joi, 24 Octombrie 2013
Buna am fost sunat de conti timisoara pentru un post part time de suport tehnic pentru un inginer sau ceva de genul imi poate spune cineva ce este asta?
Ursu Sambata, 26 Octombrie 2013
Realistule, ar trebui sa te numesti "Negativistul". Cred ca interpretezi lucrurile in extrema negativa. In replica la ce ai scris tu, punctual prin cateva exemple - am sa scriu numai lururi pozitive pentru echilibru. Sper sa ii ajute pe cei ce vor sa ia o decizie informata, echilibrata. Cateva lucruri despre mine: am inceput ca student in 2004 si acum conduc o echipa.

1. Responsabilitatile cu care incepi sunt de invatare, pentru perioada de integrare. Dupa 6 luni primesti responsabilitati mai mari, dar ai si sanse sa ti se schimbe salariu, asta daca arati ca esti bun. Nu sunt trucuri - bonusurile ce se dau in firma sunt definite dupa o procedura publicata. Cei ce au acces la intranetul intern o pot verifica: sunt bonusuri anuale acordate ca procent din venitul anual pentru toate functiile de clasa E sau mai sus, iar clasele astea contin atat functii manageriale (TL, GL, HoD), cat si tehnice (toate functiile tehnice de gradul III si IV, functiile de Project Manager etc). Sistemul de bonusare este echilibrat.

2. In firma ai access la echipamente extreme de scumpe. Spre exemplu, sunt cateva zeci de osciloscoape in valoare de cateva mii sau chiar peste 10 mii de EUR fiecare. La fel si licentele vector si nu numai. Nu stiu ce inseamna "echipamente vitale"... sigur, Conti nu o sa cumpere lucruri inutile / jucarii pentru oameni mari. Dar echipamentele de care ai nevoie le ai la indemana. Inclusiv firma a investit o caruta de bani in laboratorul de validari (Quality Laboratory) - cateva milioane de EUR in echipamente de verificat compatibilitatea electromagnetica, rezistenta la frig, vibratii etc

3. Dezbinati prin ce? prin team buildinguri, movie night etc? Compania are reprezentanti ai angajatilor, care din cate stiu se intalnesc lunar - sau ceva de genul - cu managementul, pentru punctele deschise de catre angajati

4. In firma se lucreaza pe 3 niveluri: pachete de lucru, proiecte disciplinare sau proiecte complete. Sunt departamente unde se lucreaza foarte mult pe pachete de lucru, dar in Conti Timisoara sunt un numar foarte mare de proiecte disciplinare si chiar proiecte complete 100% dezvoltate in Timisoara - pentru Renault, Jaguar, PSA. Pot sa va mai dau un exemplu de un proiect super interesant: head up display pentru BMW/ Daimler. Treaba plictisitoare, nu?  In ce priveste valoarea sefilor locali, de mentionat ca multi fdintre ei au inceput din functii de tehnice - seful de departament de acum al ADAS a inceput in functia de SW Developer / Quality Engineer, la fel si cel de la PSS, cel de la QL, cel de la CV&AM a fost sef de dpartament in Germania inainte de a veni la Siemens VDO pe vremuri, cel de la Infotainment & Connectivity a inceput ca SW Developer, HR Managerul a inceput ca recruiter / training responsible. Fiti siguri ca nici unul nu a fost promovat pe ochi frumosi, ci pentru ca sunt profesionisti si pe parcursul a 7-10 ani au confirmat in fiecare post pe care au fost promovati. Unii dintre ei au si echipe de lucru din Regensburg sau Singapore ce le raspund direct (!) fiindca sunt atat de "incompetenti" :)

5. Sunt lucruri ce le poti gasi mai ieftin, atunci cand ceva dealer are promoti. Altfel nu. Nu e nici o pacaleala - daca ai intrebari, adreaseaza-le inainte de angajare / sau dupa catre HR. Iti vor raspunde.

6. It takes one to know one. In serios, evaluarile de performanta se deruleaza cam in felul urmator: fiecare angajat din aceasi functie cu acelasi grad este prezentat in fata managamentului departamentului cu puncte forte si puncte de imbunatatit (argumentat ambele). Toti cei prezentati sunt trecuti intr-o matrice de 4x3 - 4 nivele de performanta, 3 de potential. Cei mai buni si cei identificati cu potential sunt promovati / primesc mai multi bani. Complicat? nu cred. Tot proceul este publicat pe intranetul companiei.

7. Sa zicem ca te-ai angajat la unul din departamentele mentionate si intr-adevar nu iti place, nu simti ca te integrezi. Nici o problema: urmareste ce posturi sunt deschise in cadrul firmei (se publica intern lunar) si muta-te la alt departament, ca sunt cam 15 si fiecare are o cultura si atmosfera proprie - I ID, ADAS, Transmission, I BS etc. E procedura publicata pe intranet care explica cum se poate face o mutare interna - ca regula, nici un departament nu poate refuza mutarea unui angajat propriu si in cel mult 3 luni de la acceptarea in alt departament trebuie sa ii dea drumul.

8. Anual toti bani miscati in firma trec prin audit facut de KPMG (? nu sunt sigur ca asta e firma, dar e una din cele mai mari) + tot la 3 ani vine o delegatie de auditori de la firma mama pentru cateva saptamani in care verifica contractele, achizitiile, procesele si etica lor etc (asta e proces normal in corporatie, pentru orice locatie Continental). Chiar credeti ca misca cineva ceva? procesele de lucru sunt definite astfel incat sa fie tranparenta decizia luata - spre exemplu, nu se contracteaza nici un serviciu (Facility - curatenie, energie electrica etc; Logistica: transport etc) fara sa ai 3 oferte licitate. Si deciziile nu se iau doar de seful de departament respectiv, ci intr-o comisie de decizie. Misculatii? not possible...
Si in ce priveste departamente in care se munceste si in care nu - inca nu am auzit pe nimeni sa se plictiseasca. E drept, sunt arii unde presiunea e mai mare (termene scurte, probleme de calitate ajunse la clienti etc) si altele unde e mai mica (livrabile peste 6 luni etc).

Pentru cei ce cititi randurile astea: am scris doar de lucruri pozitive in replica la postul facut de ”Realist”. Adevarul e cu siguranta intre cele doua extreme. Sper sa luati o decizie cumpatata, fiindca orice experienta pe care o veti avea, in orice firma va devein parte din voi, in cele din urma.

Mult success!
Axaneto Miercuri, 30 Octombrie 2013
In cele din urma am fost la interviul mult asteptat doar ca sa mi se zica faptul ca in maxim 2 saptamani voi primi un raspuns. Sa inteleg ca nu am fost suficient de bun? Si faza cu te vom suna e doar asa ca sa nu iti zica in fata ca nu te vor? Astept un raspuns

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?