Forum despre HP


Grupul HP s-a impartit in a doua parte a anului trecut in doua entitati diferite: Hewlett Packard Enterprise si HP Inc.

Puteti impartasi in continuare experientele voastre, pentru acest lucru va rugam sa alegeti una dintre cele doua companii.

dae Miercuri, 27 Februarie 2013
am auzit de o cineva...deci nu e adevarat?
ben hur Joi, 28 Februarie 2013
am dat si eu un search...a fost ceva zvonistica in america toamna trecuta dar nu s-a concretizat
Ana Joi, 28 Februarie 2013
Hello!
Sunt angajat HP de aproape 2 ani si pot sa va zic urmatoarele:
- in general se angajeaza prin APT, 3+3+6, sau 6+6...oricum, in mare, dupa un an ajungi pe perioada nedeterminata. Mie dupa 3+3 m-au bagat direct pe nedeterminata, pentru ca au zis ca ma descurc bine, insa am avut si colegi care dupa 3+3 nu li s-a prelungit contractul. Deci depinde cum te descurci si ce feedback ai in primele luni.
- salariul, in general, e 15-16 milioane (17-18 daca e pozitie mai tehnica, gen reporting, dar majoritatea sunt de 15-16)...pentru limba straina (alta in afara de engleza si franceza) se ofera bonus. Daca esti pe limba respectiva (nu iti da daca o stii si o ai trecuta la cv...trebuie sa fie necesara si s-o folosesti). bonusul e in functie de nivel, se da un test sa-ti stabileasca nivelul si in functie de asta iei la salariu 1-2-3 milioane bonus de limba (posibil mai mult daca limba e mai rara). si in afara de salariu mai ai asigurare la regina maria, reducere la word class, 7 lei bonus de masa pe zi (la cantinele lor) si bonuri de masa.
-mariri ai de obicei dupa un an (un an si ceva...o data pe an,in noiembrie...doar atunci e perioada de mariri, dupa evaluari) si din cate am inteles se invart cam in jurul de 10%, in functie si de rezultatul la evaluare. eu, de exemplu, am trecut dupa un an jumatate de la APT la HP si mi-au marit de la 15,6 la 21 (a fost practic dubla marire...si marirea de un an si cea de trecere de la APT la HP); dar depinde si de manager (cat propune el sa fie marirea) si de cat se aproba.
-sanse de avansare ai, daca esti intr-o echipa ok si managerul este ok (cand aplici pe alt post la ei, trebuie sa pui in CC si managerul; daca el nu e de acord sa pleci, nu ai sanse. deci depinde mult de manager; in general nu sunt probleme, dar trebuie sa ai cam un an pe vechiul job sa te lase sa pleci pe un alt post); in mare se dau mail-uri cu job-urile disponibile si poti aplica unde vrei; exista si posturi disponibile doar pentru angajatii HP si posturi disponibile doar pt APT, dar majoritatea sunt comune.
- 2 zile pe saptamana de lucrat de acasa, program 9-6 sau 10-7 (depinzand de tara)
- in functie de manager, daca stai peste program, poate sa-ti dea juma de zi libera, sau sa vii mai tarziu a doua zi...
- daca ai rezultate bune (si ai vechime in firma) in decembrie poti primi bonus cam 10milioane brut ( 7 net) sau mai poti primi mici bonusuri (2-3milioane) daca primesti feedback-uri foarte bune de la cei cu care lucrezi (maxim un bonus/quarter)
- petreceri, team building si iesire in oras depinde de echipa si de bugetul alocat echipei. in mare cam un team building pe an...
- in general sunt multi tineri, atmosfera ok
-daca ai noroc, poti prinde si business trip-uri in strainatate, sa cunosti lumea cu care lucrezi, sau la meetinguri.


Cat despre procedeul de recrutare, la mine a fost interviul la APT si apoi cu managerul de la HP. Interviul de la HP e direct cu managerul echipei (HP-ul nu are HR care sa tina interviuri), deci fiecare manager are alta metoda de a intervieva si experientele sunt diferite. De exemplu la mine a durat vreo 3 saptamani, timp in care ma tot sunau cei de la APT sa ma asigure ca raspunsul nu e negativ, insa managerul HP nu s-a decis inca. La alti colegi le-a dat mai repede acceptul.
La mine a fost doar interviu despre experienta, hobby-uri si o singura fraza-doua in engleza, la alti colegi le-a dat si teste de excel, engleza, intrebari gen cum ai reactiona daca... Depinde de manager ...
Ana Joi, 28 Februarie 2013
Au fost restructurari (nu doar in Romania, la nivel world wide), multe posturi se ocupa intern, insa pe anumite posturi inca se mai angajeaza si extern.
Anda Vineri, 1 Martie 2013
@Ana, multumim pentru detaliile de mai sus.
Eu nu am lucrat in HP, dar ma gandesc sa aplic in viitor, iar aceste info. imi sunt utile.
As vrea sa te intreb daca la angajare ei tin cont de experienta anterioara sau daca se considera ca nu ai p-zis experienta si ti se face un training?
In ce departamente este cel mai stresant de lucrat? dar "cel mai" ok? :)
Multumesc!;)
Ana Vineri, 1 Martie 2013
In primele sapt se fac traininguri si ai un buddy dintre colegi care te invata. In primele 1-2 luni nu se asteapta nimeni sa ai prea multe cunostinte, asa ca treci prin o gramada de traininguri ( despre companie in general, produse, tool-uri etc) iar colegii te invata practic de la 0.
Acum, daca deja mai stii ceva nu e rau, dar multi vin de pe bancile facultatii asa ca nu au pretentii sa stii prea multe. Ba chiar in prima luna esti lasat asa mai liber si faci o gramada de traininguri...si abia apoi intri "in paine". Eu am avut un soc la inceput ca nu ma lasau sa fac mai nimic in primele sapt, doar trainguri vreo 3-4 ore pe zi si in rest stat degeaba. Toti imi ziceau sa ma calmez ( ca eu tot intrebam ce sa mai fac, ce sa mai invat) si sa enjoy... :)
Cat despre departamente, eu zic ca depinde mult de manager. Daca ai noroc de un manager de treaba, care vede ca ai mult de lucru de ex, poate sa mai dea din treaba ta si altui coleg. Sau daca vede ca ai stat azi pana la 8-9 sa termini ceva, sa-ti zica maine sa vii de la 12. Asta ca exemplu... Sau sa propuna singur marire de salariu cand vede ca ai rezultate bune si sa nu astepte sa te rogi tu de el... Sa te ajute daca vrei un alt job, sa dea feedback bun despre tine si sa te sprijine, etc...
Asa din cate am auzit, de ex la order management e nebuneala la final de quarter, ar munci pana noaptea, eventual si in weekend ca sa termine la timp ( si apoi ar primi zile libere de compensare), dar asta e asa, din auzite (nu bag mana in foc ca e 100% adevarat)
Peste tot e mai mult de munca la final de quarter, si an fiscal, dar de ex eu doar de 2 ori am plecat la 8,in 2 ani...in rest, in general la timp, sau poate cu 10-15 maxim juma de ora peste program insa in 85% din timp am plecat la fix. Dar depinde si de oamenii cu care lucrezi, daca te inteleg. Eu am fost mereu intrebata cand am preluat activitati noi daca mai am timp de ele si daca sunt prea ocupata sa anunt. Dar repet, am avut noroc de manager bun, sunt sigura ca sunt si experiente mai putin placute.
Ana Vineri, 1 Martie 2013
P.s. Cand am fost eu la interviu, m-am axat pe cariera, oportunitati in viitor,etc. Am zis ca vreau job intr-o firma mare, care sa-mi dea posibilitatea sa cresc, sa avasez si in care sa ma vad si peste 5 ani. :) ca m-am saturat de firme mici, unde ramai p acelasi post, facand acelasi lucru forever...pana iti dai demisia de plictiseala. Vreau sa-mi incep o cariera, incep de jos, invat, invat si cresc, avansez in firma. :) si se pare ca a mers ;) a fost bine vazut discursul meu.
Ideea e ca ei vor oameni care sa nu plece dupa 2-3 luni... Dupa cum ziceam, in prima luna nu faci mai nimic, stai doar in training, dureaza cateva luni pana sa fii operational 100% si nu vor ca exact cand ar trebui sa le aduci un beneficiu, sa pleci la x sau y firma.
Nu zic ca asta e cheia angajarii, dar eu am fost ferma pe pozitie, am zis ca vreau cariera si din ce informatii aveam pana atunci consider ca la Hp am sansa asta si se pare ca la managerul cu care am dat interviu a mers si m-a angajat. Alti manageri e posibil sa vrea sa auda altceva...nu zic ca detin cheia angajarii, doar ca asta a mers la mine. :)

Pps. Angajare interna inseamna ca un angajat entry level, dupa un an, dupa ce a mai cunoscur echipele, activitatile, etc vrea sa se mute la alta echipa (da, chiar si pe post tot entry level) pentru ca i se par mai interesante activitatile, mai de viitor, mai pe domeniul lui etc. La inceput te duci pe ce post nimeresti (ca nu iti dai seama din job description exact ce ar trebui sa faci), dar dupa ce ai ajuns in firma, incepi sa vezi ce face si echipa x si echipa y si poate ti se pare mai interesant la ei.

Asta ca sa mai raspund la niste intrebari din urma :)
lorelayilynn Vineri, 1 Martie 2013
Buna! Cine ma poate ajuta cu informatii despre interviul pt Financial Analyst? - Interviu/teste, salariu.. Ce vor sa auda? Please, help. Multumesc!
Anda Vineri, 1 Martie 2013
@Ana: Merci inca o data pentru info. Ai putea sa imi mai spui [macar orientativ] in ce field lucrezi la ei? Imi place ca ai oameni cu care te poti intelege in jurul tau, de aceea intreb... sau un manager se ocupa de mai multe echipe? cum este organizarea (in mare) ?
Anda Vineri, 1 Martie 2013
ps: Ana, in cat timp din momentul in care accepti jobul incepi sa lucrezi? Eu,de pilda, nu-s din Buc. si ar dura putin pana as inchiria ceva... de aceea intreb. Merci.
Ana Vineri, 1 Martie 2013
Avem echipele a,b,c,d (sa zicem) fiecare cu managerul ei mare. Fiecare echipa este impartita la randul ei in tari (fiecare sub-echipa avand cate un alt manager sau supervisor) si echipe (mai speciale) care se ocupa de toata EMEA.
De asemenea, cam fiecare echipa are si cate unu sau doi team-leaderi (in functie de cat de mare este echipa), iar daca o echipa de tara are mai putini membri este posibil sa fie sub acelasi manager ca si alta tara.

Eu pot sa zic ca majoritatea managerilor si oamenilor cu care am interactionat par ok (cel putin la prima vedere), insa am mai auzit si cazuri de colegi mai ciudatei, sau manageri care nu prea te incurajeaza sa avansezi. Insa eu cred ca ar fi exceptii, si pana la urma, reusesti sa te intelegi cu ei (fiecare manager are un manager mai sus, si daca nu gasesti intelegere la maangerul direct, poti mereu sa mergi mai sus...sa-ti rezolvi problemele.

Eu, cel putin, nu aveam idee pentru ce echipa, departament dau interviu cand m-am dus. Oricum nu stiam daca e mai bine in echipa x sau y si nu am avut de ales, dar eu zic ca dupa ce ajungi aici, dupa ce ajungi sa cunosti echipele, te poti muta (nu imediat, dupa aproape un an ce-i drept) iar atunci alegerea o faci in mod constient, in functie de ce consideri ca ti se potriveste mai bine, unde vrei sa ajungi si in ce echipa ti se pare ca te-ai simti mai bine.

De timpul in care incepi lucru depinde. Daca esti angajat momentan, e clar ca trebuie sa astepte cele 20 de zile lucratoare cat esti in preaviz. O sa te intrebe la interviu in cat timp poti incepe lucrul, la mine de cand mi-a dat ok ul si pana cand am inceput efectiv a durat cam o saptamana (timp in care a trebuit sa-mi scot cazierul, sa fac rost de o recomandare de la un fost sef sau profesor din facultate, sa fac vizita la medicina muncii, sa ma duc la APT sa semnez contractul, sa astept o zi sa duca cei la de la APT contractul la fortele de munca sa fie inregistrat, etc), deci in mod sigur nu te cheama dupa o zi pe alta, dar daca le spui ca mai ai nevoie de o saptamana-doua pana sa poti incepe, nu cred ca este o problema. Pana la urma, daca erai angajata oricum trebuiau sa astepte o luna de prezviz, deci sunt dispusi sa apara intarzieri.
Din cate tin minte, cand mi-au zis ca sunt acceptata mi-au dat lista cu actele care trebuie sa le aduc si pasii care trebuie sa-i urmez inainte de a incepe efectiv munca si am stabilit o zi de comun acord cand am considerat eu ca o sa am toate gata pentru a veni si semna contractul, urmand ca a doua zi ei sa inregistreze contractul la fortele de munca iar a 3a zi sa fie practic prima zi de munca.
X Vineri, 1 Martie 2013
Tot ce a scris Ana este 100% adevarat. Eu m-am angajat la ei de curand (fara pile) si totul a decurs foarte repede, m-au sunat sa semnam contractul dupa aproximativ o saptamana de la testare. Cred ca secretul consta in faptul ca am facut bine la teste, la interviu am fost sincera si si-au dat seama ca am venit pe un post care mi se potriveste, in care o sa fac ceea ce imi place. Ca si conditii de lucru, HP este una dintre putinele firme in care ti se ofera multa libertate, esti ajutat in toate privintele si esti apreciat . Nu mai vorbesc de beneficii si de partea materiala(mi-au oferit un salariu mult mai mare decat cel pe care il cerusem eu). Cred ca ei vor oameni capabili, motivati si pasionati.
Anda Vineri, 1 Martie 2013
@Ana, multumesc mult pentru informatiile detaliate. Nu am lucrat intr-o multinationala pana acum si am doar o imagine generala despre ce presupune un job intr-o astfel de companie.
Ma bucur ca ai precizat si documentele/formalitatile de indeplinit inainte de a incepe lucrul p-zis.
Stii cumva daca si in prezent se cer recomandari de la fosti sefi sau profesori? Ultima forma de invatamant am terminat-o in 2009, m-au si uitat profesorii :), iar de la sef, ar fi incomod sa cer o recomandare...

@X: Felicitari pentru obtinerea job-ului. Sper sa ai parte de experiente placute in HP!
Te intreb si pe tine daca ti-au cerut recomandare?
Poti sa imi spui ce suma ai cerut initial?
Perfect de acord cu ultima afirmatie!;)
Anda Sambata, 2 Martie 2013
@Ana: Ultimele intrebari:
M-am uitat pe site-ul HP la joburile disponibile in prezent... Ai putea sa imi spui te rog (pe scurt, orientativ), daca stii (referitor la oricare din pozitiile de mai jos), ce face concret un:
1.Collection Analyst
2.Procurement Analyst
3.Operations Analyst
4.Financial Analist / Junior Financial Analyst
5. Smart Quote Specialist

De asemenea, care este diferenta intre un job front office si unul back office? (Eu credeam ca toate-s back office. La front office se comunica mai mult si direct , cu clientii prin tel. sau mail? la asta se refera? iar la back office, mai putin si-s activitati de rutina mai mult?)

Multumesc inca o data pentru toate informatiile!
eu Sambata, 2 Martie 2013
@X: pe ce pozitie te-au angajat ?
Ana Duminica, 3 Martie 2013
Mie mi-au cerut recomandare de la un sef ( nu neaparat ultimul sef) sau profesor. Acum nu pot sa zic neaparat daca e 100% necesara recomandarea, daca le explici ca nu ar avea cine sa ti-o dea. Nu stiu ce sa zic.
Despre job-uri nu am multe detalii. Financial e pe partea de financiar, probabil e nevoie de cunostinte de economie. Smart quote e un tool, il inveti in training.Operations analyst e o descriere generala, poate insemna orice. Iar la procurement am inteles ca e multa munca robotica (faci acelasi lucru over and over). Asta asa, din ce am auzit...

Sincer, nu stiu nici eu exact ce inseamna front office :) sunt cam 3000-3500 oameni in hub-ul din Bucuresti asa ca nu pot sa stiu ce fac toti. Probabil ca unii au si contact cu clientii. Noi lucram doar cu clienti interni(din HP) si sincer asta am si preferat. Pentru ca e mai usor sa-i explic unui angajat HP ca astea sunt regulile/sistemul nu ne permite/etc decat unuia care nu ii pasa, el stie ce vrea si nu conteaza cum faci sa-i obtii dorinta (si nu-l impresioneaza ca pana sa ajunga la el contractul trebuie sa treaca pe la x echipe si nu are cum sa fie gata in 1 ora de ex).
Dar asta e parerea mea, poate pt altii e mai ok sa vorbeasca direct cu clientul extern. S-ar putea sa afli mai multe detalii in job description, ma gandesc ca daca presupune contact direct cu clientul va scrie asta; e posibil sa fie vorba doar de analize, rapoarte pe care sa le dai mai departe.
X Duminica, 3 Martie 2013
@Anda
Si mie mi-au cerut recomandare si din cate stiu este obligatorie pt semnarea contractului. Poti duce recomandare de la ultimul job, de la un profesor, un stagiu de practica sau internship sau daca ai lucrat la un proiect cu cineva, poti cere o recomandare de la acea persoana.
@eu
Reporting developer.
Anda Duminica, 3 Martie 2013
@Ana: Revin cu inca o curiozitate caci suna interesant ce descrii mai sus :)

Poti sa-mi spui te rog 1-2 exemple de titluri de job care presupune lucrul cu clientii interni?

"Business Analyst-ul" (am mai vazut cateva job-uri) este ca si "Operation Analyst", tot o decriere generala si poate insemna orice?

@X: Merci pentru raspuns. M-am mai linistit daca sunt mai multe optiuni. Daca va fi cazul, sper sa reusesc sa obtin recomandari.
Ana Luni, 4 Martie 2013
Client intern inseamna persoane care lucreaza la HP. De ex si eu sunt client intern pentru alte echipe cu care colaborez. Multe job-urilor din Bucuresti, din ce stiu eu, sunt cu clienti interni. E posibil la anumite job-uri sa contactezi direct clientii externi (de ex pe contracte de renewals, dar aceia cred ca sunt pe vanzari angajati), insa majoritatea job-urilor sunt in pricipal lucru cu clientii interni. Ti-am zis, sunt peste 3000 angajati in Bucuresti, clar nu stiu prea multe detalii despre alte echipe, insa din ce am mai vorbit cu unii si cu altii, am auzit in mare doar de clienti interni (in tara, in EMEA, in India, dar angajati HP).
Ma gandesc ca cei care au contact direct cu clientii trebuie sa aiba experienta in vanzari si nu cred ca sunt job-uri entry level.

Business Analyst, la nivel de entry level, e o denumire generala.
Exista posturi de business analyst pe financiar, marketing, vanzari, dar sunt la nivel de la intermediate in sus (si cer experienta in domeniu de obicei minim 1-2 ani, deci de obicei pe posturile acelea se angajeaza intern).
Anda Luni, 4 Martie 2013
@Ana: Inteleg acum, Ana esti o draguta! Multumesc mult pentru detalii, conteaza f. mult pentru mine!
Am zis sa ma opresc cu intrebarile :), dar parca tot te-as mai intreba ceva, daca imi permiti:
1.Cand ai semnat contractul, ai avut posibilitatea sa-l rasfoiesti, sa stii clar ce semnezi... sau ai semnat pur si simplu?
2.La interviu, daca iti mai amintesti, ai fost intrebata de job-ul anterior sau de cel pe care-l aveai la acel moment [in caz ca erai angajata]... de ce vrei sa pleci, ce nu iti convenea acolo etc.? Daca da, le-ai spus clar ce te nemultumea?
3.De salariu te-au intrebat? mi se pare o intrebare dificila caci daca respectivul candidat spune o suma mai mare decat sunt dispusi sa iti ofere (desi poate este justificata), sunt sigura ca il pot respinge (ma refer in general,nu la HP).
4.Spuneai ca se poate lucra si de acasa pt. 1-2 zile pe saptamana?! este valabil si in primul an de job pt un angajat? sau posibilitatea aceasta depinde de caracteristicile job-ului ?
5.Cat de mult folosesti zilnic la job o limba straina? nivelul acesteia trebuie sa fie cel putin C,nu? la tel. se vorbeste mult zilnic?

Grupul HP s-a impartit in a doua parte a anului trecut in doua entitati diferite: Hewlett Packard Enterprise si HP Inc.

Puteti impartasi in continuare experientele voastre, pentru acest lucru va rugam sa alegeti una dintre cele doua companii.

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?