Forum despre Microsoft Romania


Dragos Miercuri, 28 August 2013
Referitor la feedback, inca nu am primit. Am avut primul interviu general, dupa doua zile m-au sunat sa programez interviul in spaniola, dupa inca 2 zile de la cel in spaniola am programat tehnicul si l-am dat luni. Deocamdata nicio reactie. Ori am fost praf si nu ma mai cauta nimeni, ori e normal si ma suna dupa ce decid pe cine sa ia, fiind o groaza de candidati.
De aia zic ca in teorie ar fi beton sa aiba mai multe pozitii dar eu in descrierea ofertei nu am gasit asemenea indicii.
Mihai Miercuri, 28 August 2013
@Dragos

Cand zici test tehnic te referi la testul face to face cu un senior exchange escalation engineer?
Poti sa oferi cateva exemple de intrebari sau exerciti practice please?

Din cate am inteles recruteaza pe mai multe limbi si sunt mai multe poziti pt fiecare limba.
Dragos Miercuri, 28 August 2013
Pai cred ca e un singur interviu tehnic la orice serie de interviuri. In cazul meu nu a fost face to face, pentru ca eu sunt in procesul de selectie pentru senior AD (active directory) engineer si cea cu care am dat testul este de la Microsoft Spania. Eu de asemeni sunt in Spania, asa ca am avut interviul prin telefon.

Daca ar fi mai multe pozitii ar fi ok, ca atunci exista mai multe sanse de contractare. De unde ai auzit ?
marius Joi, 29 August 2013
@dragos ai primit feedback dupa ultimul interviu cu Paula? eu inca sunt in asteptare
gigi duru Joi, 29 August 2013
Eu am avut cele 2 interviewuri tehnice pe care le-am trecut. La primul am primit raspunsul instantaneu. La al doilea am primit raspuns foarte rapid (1-2 zile). Al treilea nu mai este tehnic; este cu hr+mgmt. Discutii generale. Lasa de dorit. Ca de obicei. Oriunde.

Primul iw este foarte general. Chestii generale care in niciun caz au de face cu lvl 3-4 support. Am avut impresia ca este prima selectie, sa elimine pe cei care absolut n-au habar. Al doilea se axa mai ales pe interfata si scenarii tipice--cum sa va explic mai bine--gen cum "arata" un exam microsoft. Tipic, tot asa. Nimic ce as considera eu level 4. Ceva genul de intre 2-3. Ceva ce ar trebui sa faca cineva cu cateva ani de experienta fara probleme.

La comenzi powershell ai voie sa dai search pentru parametriile necesare. Daca va cer ceva "pe de rost" - nu va lasati intimidati. Asa veti lucra voi? Ca la facultate la un examen? Nu cred. Dai search fara probleme, n-au treaba. Daca stii cu ce se mananca tehnologia respectiva, treci fara probleme. Axati-va pe conceptele generale + interfata (gen level 2 helpdesk; cum faci taskul X, Y).

Fratilor cereti cat credeti ca vi se cuvine, nu acceptati pozitii de senior & stuffs care cer 5+ ani experienta daca chiar aveti know-how-ul necesar si backgroundul tehnic. Daca unii se prefac ca indienii si accept posturi pentru 1K-1.2K in capitala, atunci ce ne facem... piata oricum e saturata ca mai toti "se pricep" la IT, si pana cand HR-ul lasa de dorit, si totul este "outsourced" si cei care angajeaza n-au niciun motiv sa angajeze pe cineva chiar `pro` - atunci vor angajaza cineva care chiar trece cele necesare si cere cat mai putin. Reducing costs. Criza. De aceea se ocupa MSFT GBTS cu EMEA aici in RO. Totusi, suntem in Europa de Est. Pozitii similare in Vest nici nu se discuta sub 6 figures. Deci, 6.5-8k EUR in afara. Deci daca vine Gigel de la politehnica si cere 3800 ron. El va fi next-seniorul. Bravo lui.

Succesuri.
Dragos Joi, 29 August 2013
Marius, inca nu. Astept. Daca auzi ceva, zi-mi si mie te rog, macar sa stiu sa le bat la cap pe alea de la HR sa imi zica ceva sigur.

Gigi durul, 6 mii de euro pe luna nu prea iei, nici in Irlanda. Cam pe la 4000 maxim, cu o medie de 2500 in majoritatea tarilor. Pentru Romania, 1500 net e foarte bine.

Pana la urma sunt mai multe posturi pe fiecare pozitie sau una singura ?
Dragos Joi, 29 August 2013
O veste mai putin buna, dupa ce se inchisese fereastra de inscrieri, a fost redeschisa. Probabil candidatii intervievati pana acum nu au fost considerati destul de buni.
Mihai Vineri, 30 August 2013
Tocmai am avut si eu testul tehnic pentru escalation exchange engineer.

Primul test pe care l-am dat la un interviu de care nu sunt sigur ca l-am trecut.
Am mai avut interviuri tehnice ( si nu ma refer la intrebari pe foaie cum se dau la cele mai multe compani romanesti) la Emerson, Intel, IBM, GE dar niciodata nu am fost atat de nemultumit de nivelul meu de cunostinte.

Tot respectul pentru cei care vor fi selectionati pentru aceasta pozitie.

Cei care inca asteapta un raspuns desi au dat testul mai demult mai aveti rabdare pana luni. Raspunsurile se dau doar dupa ce au fost intervievati toti candidati.

Incepe sa imi para rau ca nu am aplicat pe pozitia de AD support engineer; testul e mult mai usor si e tot nivel 2.
Dragos Vineri, 30 August 2013
Mihai, ai idee daca sunt mai multe posturi pentru fiecare pozitie sau doar una singura ?
Pozitia pentru AD support e nivel 3-4, din descrierea jobului.
MIhai Vineri, 30 August 2013
Din cate am inteles la inceput au avut pentru fiecare pozitie AD sau Exchange, Sharepoint , etc,
cate mai mule posturi pt fiecare limba straina din cele 5 cerute.

La cele la care se cearea o anumita limba explicit ( de exemplu cel de spaniola al AD) probabil nu au gasit din prima sesiune om tehnic pe limba respectiva.

Pozitia desi pare din descriere L3 ( si probabil este L3 la cele mai multe compani medi sau mari) este considerata doar L2 la micrososft.

Sunt 2 feluri de a calcula nivelul de suport cel cu 3 nivele si cel cu 4. In cel cu 3 nivele L3 sunt developeri, echivalentul la L4. L1 la microsoft este un fel de L1+L2

Din cate stiu despre cei de la RINF ei ofera un feedback imediat ce primesc informatia de la Microsoft, chiar daca raspunsul nu este pozitiv.
sysadmin Vineri, 30 August 2013
eu am trecut de tehnic desi am crezut ca l am picat fara doar si poate. @mihai s ar putea sa ai o surpriza placuta.
si cel cu ht +mngmt e destul de greu interviul dupa parerea mea.
referitor la numarul de pozitii sunt mai multe se face o echipa noua.
feedback ul final se primeste la maxim 2 sapt de la interviul hr si m.
mai multe nu vreau sa zic sa nu cumva sa mi periclitez procesul de recrutare dupa parerea mea sunt ca si angajat acuma ramane sa vedem.
bafta
Dragos Luni, 2 Septembrie 2013
Ok, m-au sunat si pe mine. Am trecut si eu de tehnic, am miercuri interviul cu HR+MGMT. Yey !!

Marius, tu ce ai facut ? Vom fi in aceeasi echipa sau nu ? :)

sysadmin - cum se misca la treaba cu banii ? 6000-7000 e ceva rezonabil sau comenteaza ?
sysadmin Luni, 2 Septembrie 2013
@Dragos: nu comenetaza nici daca ceri 10 000 :-), e companie mare si nu o sa strambe din nas dar daca ceri peste bugetul alocat adica iesi din range o sa iesi din joc.
Nu stiu ce se intampla exact daca ceri cu mult peste ce vor ei sa dea primesti negativ direct?, sau iti fac o oferta asta ar fi interesant de aflat.

sa ne auzim cu bine
Dragos Luni, 2 Septembrie 2013
sysadmin, eu intreb pentru ca nu am mai lucrat in IT in Romania. Sunt plecat de multi ani afara si aici companiile negociaza probabil diferit.
Adica ma gandesc ca nu iti da nimeni in cap pentru ca ceri o anumita suma, ar trebui pur si simplu sa-ti faca o contraoferta de bun simt si sa incepi de acolo negocierea.
Pentru nivel 3-4, adica cei mai smecheri pe suport, nu mi s-ar parea exagerat, luand in calcul ca e vorba de Romania totusi, sa ceri in jur de echivalentul a 2000 de euro net = 9000-10.000 RON.
Mi s-ar parea nesimtire curata sa te admonesteze pt ca le-ai cerut atat. Deci daca se stabileste in jurul lui 7-8000 e decent si in niciun caz exagerat. Ar trebui sa aiba bugete realiste.
E adevarat ca nu poti cere 3.000 de euro, dar cum ai spus tu, 10.000 RON nu e o exagerare, ci o oferta de bun simt, chiar si pentru Romania. Pana la urma e vorba de rezolvare de tichete de nivel expert, nu se mai pune problema de escalari sau dat din colt in colt.
sysadmin Luni, 2 Septembrie 2013
eu am mai cerut oferte decente si nu mai primesti oferta daca esti cu mult peste ce vor ei sa ofere. pur si simpluvte suna si iti spun ca feedback ul e negativ si ca au ales pe altcineva. 10 000 e mult chair si pt bucuresti. dun punctul meu de vedere sunt de acord cu tine daca ar platii dupa certificari si experienta 10 000 nu ar fi ceva colosal. eu unil am cerut prudent pt ca sunt interesat de job
Dragos Luni, 2 Septembrie 2013
Ok then. Sper ca "prudent" sa nu insemne 5000 ca e bataie de joc. Poate ne vedem cu 1500-2000 mai sus. Si eu sunt interesat de job, am familie si copil mic, asa ca iti voi urma sfatul si nu voi fi nesimtit.
sysadmin Marti, 3 Septembrie 2013
acuma normal ca nici 5000, pe 5000 nici nu schimb job ul. dar era cineva care cerea 5000 pe aici si beneficii.
job ul in mod normal daca ar fi platit corect ar fi de 7000 8000 lei si nu ar fi multa dar avand in vedere criza si asa mai departe sunt sigur ca gasesc si oameni mai ieftini mai ales daca recruteaza si din alte orase, imaginativa ce inseamna 5000 lei pe luna in Deva sau in Sebes chiar si in Arad si daca se reloca oamenii in Timisoara le este bine, pt Bucuresti e nevoie intradevar de un salar mai mare 8000 9000 ca e scumpa viata.
Dragos Marti, 3 Septembrie 2013
Dar recruteaza si pentru Timisoara ? Eu am inteles ca e pentru Bucuresti pozitia.
sysadmin Marti, 3 Septembrie 2013
au si in Timisoara deschis din ce stiu eu, habar nu am daca se poate lucra si din Timisoara, trebuie sa ne spuna cineva care se afla in situatie
Dragos Miercuri, 4 Septembrie 2013
Ok, am avut si interviul HR+MGMT, acum pana la 2 saptamani de asteptare a feeback-ului final si poate inca un interviu cu managerul pe business, ca sa-si cunoasca oamenii din echipa, cica.
Eu i-am zis 7-8000 si a cam facut ochii mari gagica de la HR, dar nu a comentat nimic.

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?