Forum despre Stefanini Romania


gabriel Miercuri, 2 Ianuarie 2013
un email ceva sa trm un cv?Multumesc
Interviu TechTeam Akela Stefanini - Radu Alexandru Miercuri, 16 Ianuarie 2013

Interviu la TechTeam Akela”“Stefanin
(Preluare de pe http://www.radualexandru.ro)

PE SCURT
TechTeam Akela Stefanini e ditamai conglomeratul cu mii de angajati la nivel mondial. Se zvoneste ca vor sa faca din centrul de dezvoltare din Romania unul dintre cele mai importante din lume (>10.000 de oameni), mutand aici multe din operatiunile din Europa. Se ocupa in mare parte cu outsourcing-ul pentru clienti din afara tarii, dar are si clienti romani. Nu imi amintesc cati angajati sunt acum in Pipera, dar banuiesc ca in jur de 200. La nivel mondial, cifra de afaceri a fost de 1.3 miliarde de dolari, iar la nivel local probabil se ”incaseaza” doar cat e nevoie din asta. Nu tin minte care e oul si care e gaina (TechTeam, Akela sau Stefanini), dar s-au unit si au format o firma chiar ok. Birourile sunt moderne, se afla in Pipera (aproape de metrou). Se ofera fructe gratuite. O parte mica din angajati sunt mai nefericiti, fiind detasati la clientul final (care poate fi localizat in codru). Nu cred ca au probleme in a oferi salarii bune, dar vor negocia atat cat vor putea. Cred ca e un loc bun in care poti dezvolta o cariera solida: inveti multe si, avand in vedere planurile de viitor, este posibil sa avansezi in grad. Programul e cat de cat flexibil atat timp cat treaba functioneaza si clientul final e multumit. In general nu se sta peste program decat maxim 10-15 minute. Salariile mai mari se platesc cu ceva artificii (combinatie de carte de munca si PFA), dar totul se negociaza la interviu.

PASUL 1: HR-ul
O sa fiu mai succint, pentru ca a trecut aproape un an de cand am fost acolo. Am trecut cu bine de HR. M-am inteles de minune cu Raluca S. si eram pe aceeasi lungime de unda. M-a intrebat de trecutul meu, a scanat CV-ul din aproape in aproape, am discutat despre preferinte si neplaceri si am atins cateva chestiuni filozofice despre cum functioneaza o echipa de programare. A ”mirosit” rapid ca nu-mi surade ideea de a fi detasat, intrucat locuiam la 10 minute de sediul central.

PASUL 2: TEHNIC
Am hotarat impreuna cu Raluca sa dau interviul tehnic imediat dupa cel de HR. Interviul tehnic este destul de informal si nu pot garanta ca se aplica la fel pentru toata lumea. Am primit cateva foi de hartie cu intrebari de la certificarile Zend si am fost lasat singur 20 de minute. Am completat pe-acolo ceea ce parea corect (cine s-a antrenat pentru certificari Zend stie ca o parte din intrebari sunt facute special pentru a te induce in eroare si, daca nu te pregatesti inainte si esti cazut din plop asa cum eram eu, n-o sa le ghicesti). Dupa vreun sfert de ora am inceput sa caut pe telefon raspunsuri pe la intrebarile ciudate, dar mi-am dat seama ca doi ochi amuzati ma priveau in ceafa, pe geamul de la usa. Era cel care imi daduse foile, pe care o sa-l numesc Razvan, caci i-am uitat numele.

Dupa corectarea rapida si nesistematica a testului, test pe care au fost destule taieturi, am inceput sa discut cu Razvan chestiuni tehnice. O parte din intrebari au fost pe stilul Google (cum alegi un utilizator oarecare din 10 milioane de utilizatori), altele au fost de terminologie (ce este un javascript enclosure, ce sunt css sprites), iar altele legate de practica. Daca la celelalte interviuri lucrurile mersesera brici, aici ma uitam si ma fofilam la fiecare raspuns. Din cele 5-6 interviuri la care am fost, TechTeam Akela a fost singurul la care m-am simtit ca si cum n-as trece interviul. Ei zic ca am fost ok, mult peste medie, dar eu m-am simtit mult mai prost decat la celelate interviuri.

CONCLUZIA
Clientul final avea nevoie de un om pe Zend, iar eu nu lucrasem decat cu librarii de la Zend (Youtube APIs s.a.). Aveam destula experienta MVC, dar Zend-ul nu era punctul meu forte. Pe deasupra, urma sa fiu detasat in codrii Crangasiului, iar asta nu era deloc incantator. Asadar, nu am obtinut job-ul.

Se pare ca facusem o impresie buna Ralucai, pentru ca a incercat ulterior sa-mi gaseasca un post intern. M-a sunat dupa doua saptamani sa ma intrebe daca ma intereseaza alta pozitie, de data asta fara framework-uri MVC (subliniez faptul ca sunt innebunit dupa MVC, iar Zend era minusul meu, nu MVC-ul).

SFATURILE MELE
Inainte de interviu cautati cateva resurse pentru postul pe care aplicati. Incercati sa retineti majoritatea termenilor si sa ii conectati bine cu modul in care functioneaza. Daca gasiti un top al intrebarilor pentru domeniul respectiv (java, frontend development), o sa va fie de mare folos. Bineinteles, experienta e cea mai importanta, iar ceea ce eu va spun e doar ceva care va ajuta sa faceti o impresie mai buna. Pentru PHP nu strica sa faceti putin Zend-training.

Firma e un loc bun in care sa va dezvoltati, sa interactionati cu multe proiecte si, destul de important, sa avansati in cariera. Succes!

maria Sambata, 26 Ianuarie 2013
eu am fost la ei de 2 ori..ce sa zic mi-au lasat o impresie destul de buna chiar daca nu m-au luat.eu vb limba f bine(spaniola) dar nu am f mari cunostinte de it,am mai lucrat customer care dar testul lor it e destul de greu pt cineva care nu are studii in domeniul.ei mi-au zis insa ca nu ar conta f mult ca se poate invata in training.prima oara se pare ca am trecut testele si interviurile dar nu le-am convins pe team lead-ere.a doua oara cred ca nu am trecut testul am ajuns decat la 1 interviu.ei ma tot cauta pt limba din pacate cum le-am spus si lor eu nu sunt pe it dar as putea sa invat.oricum cel putin hr-istele mi s-au parut destul de ok,organizate,am primit raspunsurile f repede chiar si cand au fost negative fata de alte firme mai mari unde e mult mai mare bataie de joc.
maria Sambata, 26 Ianuarie 2013
oricum mi-e greu sa cred ca e usor sa gasesti pe cineva care sa aibe si f bune cunostinte de it si sa cunoasta f bine o limba straina mai ales la nivel conversational,alta decat engleza dar ma rog e doar parerea mea poate ma insel.
liv Vineri, 15 Februarie 2013
Vorbesc foarte bine franceza dar stau prost la engleza. Am cunostinte foarte bune in IT. Ce sanse am?
vlad Vineri, 15 Februarie 2013
Aplica, mergi la interviu si vei afla. Fiecare caz e un caz, fiecare cu bafta lui.
liv Vineri, 15 Februarie 2013
Merci vlad,
am inteles ca e foarte importanta engleza. Ai vre-o idee unde a-si mai putea incerca ceva asemanator?
O zi buna sa ai!
vlad Vineri, 15 Februarie 2013
E importanta engleza, dar ca roman (ceea ce presupun ca esti) e mai importanta romana, vezi ca ai facut doua greseli de gramatica in exprimarea de mai sus.
liv Vineri, 15 Februarie 2013
Numele proprii intradevar se scriu cu litere mari dar "nickname-ul" tau e scris cu litera mica. "Vreo" problema in exprimare cand de fapt suntem aici pentru altceva?
Cu siiguranta tu nu gresesti.
vlad Vineri, 15 Februarie 2013
Nu m-am referit la nickname, a doua greseala a ta se refera la cuvantul a-si, corect este as (unde as mai putea..), dar ai dreptate, nu suntem aici sa vorbim despre limba romana, scuza-ma, este un defect de-al meu. Si, da, fac si eu greseli, dar nu ma supar cand mi se spune. Invata sa accepti criticile, e construcitv, crede-ma. Hai, bafta sa ai!
andreaa Luni, 18 Martie 2013
Salut!
A fost cineva de curand in ultima luna la interviu la stefanini pentru customer support pe it?
Intreb pentru ca au schimbat sistemul, si acum dupa interviul cu HR si testul de tehnic pe calculator, mai e un test de troubleshooting.....poate sa-mi spuna cineva cum e?...
Alex.braz Vineri, 22 Martie 2013
Salut tuturor

Iimi poate spune cineva varog cam ce nivel It iiti trebuie pt IT helpdesk la cei de la stefanini sau in cam ce consta testul IT??, din cate am auzit si inteles la forum joburilor francofone chiar de la standul lor faptul ca te initiaza ei pe partea de IT cam o saptamana , la sfrasit se da un test preliminatoriu, dupa care se trece la training-ul propriu zis al proiectului pe care urmeaza sa lucrezi . Mi se pare cam putin ca timp partea cu pregatirea IT (o saptamna) daca nu am mai lucrat si totusi nu se cere experienta in IT.
Mersi mult
Manuela Miercuri, 27 Martie 2013
Salut @Alex.braz

As putea sa-ti dau cateva detalii despre asta.
Ca IT Helpdesk , cel putin daca stii Romana si Engleza - primesti cam 1700 lei NET, si nu-i negociabil . .. Am inteles prin comentariile astea ca mai primesti 300 RON daca mai stii si franceza.
- Eu am sustinut prima oara cand m-au sunat un mic test in engleza la telefon ,
- apoi am mers la sediu sa dau un test de engleza scris (usor) si un test de IT - hardware, MS Office, network, Windows - destule de grele .
- Dupa ce am trecut, am avut interviul cu HR-ul (a fost prin telefon, dar a fost la alegere , putea sa fie asa sau la sediu) . + inca un test oral de engleza cu ea la telefon
- apoi am mai avut un test cu trainerul tehnic , tot la telefon
- in cele din urma, interviul la sediu cu team leaderul de departament.

Nu stiu exact cat tine trainingul, sau ce e mai departe.
Marirea salariala stiu ca e de 10% pe an, indiferent in ce departament sau pe ce pozitie esti
(poate pt manageri totusi e altfel)
Mai primesti niste beneficii cum ar fi asigurare medicala la Regina Maria.
Cam atat stiu .
Raz Joi, 28 Martie 2013
@Manuela in ce a constat "micul" test de engleza la telefon ?
Manuela Vineri, 29 Martie 2013
Te intreaba aceleasi intrebari in romana - ce experienta ai, de ce ai aplicat pentru postul asta, ce responsabilitati aveai, ce cunostinte ai, etc. Ca la orice alt interviu telefonic.
Daca nu stapanesti bine engleza ,poti sa scrii pe foicica toate posibilele intrebari de genul asta, le traduci raspunsurile in engleza si gataaa, esti pregatit :D . Binenteles, trebuie sa nu te balbai si sa fii foarte sigur pe tine. Evident, tot trebuie sa fii capabil sa intelegi ce te intreaba acolo.
Alex Luni, 1 Aprilie 2013
Buna am fost sunata de cei de la Stefanini pentru postul de Helpdesk Travel Agent French .Se poate sa ma ajutati cu niste informatii cum ar fi : in ce consta interview-ul telefonic ?Eu nu am cunostinte in domeniul IT si acest lucru este destul de clar mentionat si pe CVul meu , exceptand cunoasterea generala a Microsof Office /Outlook.. din ceea ce am citit pe forum se pune foarte mare accent pe partea de IT.. credeti ca mai are rost sa sustin acest interview ?
ha Miercuri, 3 Aprilie 2013
Pt.interviul telefonic te suna de la centrul de limbii straine.
Vei purta o conversatie despre tine in proportie de 99% , descriere personala,unde ai invatat franceza...........etc.etc.
Ca IT Helpdesk ,franceza si engleza by default,cand te cheama la sediu pt.interviu vei da si testele astea - hardware, MS Office, network, Windows outlook si excel in special - sunt mai grele, mai ales daca nu ai cunostinte de it .
Dupa ramana sa te sune ei cand se hotarasc.
just me Joi, 4 Aprilie 2013
Am fost si eu la un interviu la Stefanini, m-au sunat intai pentru postul de Helpdesk travel agent cu engleza si spaniola, am mers la interviu la sediu, am dat intai interviu cu hr-ul unde am vorbit atat in engleza cat si in romana, apoi am dat testele de engleza si calculator( acesta din urma fiind destul de greut pentru ca necesita cunostinte IT destul de vaste), dupa acestea, a venit team-leader-ul si am vorbit si cu el atat in engleza cat si in romana...acum astept sa imi dea un raspuns....la teste m-am descurcat bine, dar nu stiu daca l-am convins pe team - leader.
Bafta celor care o sa mearga!!!!
spaniola Luni, 8 Aprilie 2013
buna
azi am fost contactata pentru jobul de helpdesk travel with spanish and english.maine voi sustine proba pe lb spaniola pe care cu siguranta o voi trece.intrebarea mea este cat de bn trebuie sa sti limba engleza(din pacate eu acum am un nivel mediu.nu am mai vb de foarte mult timp si ma cam balbai,fac pauze in vorbire.nu mai am exercitiu).daca eu am fost sunata pt proiectul pe lb spaniola stiti cumva cat accent pun si pe engleza si cat de mult va fi utilizata engleza la locul de munca? am vreo sansa?
cam ce salariu este pt aceasta pozitie avand in vedere ca nu am deloc experienta in it si nici cunostinte avansate?
va multumesc anticipat pt raspunsurile voastrea
o seara buna si succes tuturor
interviu Miercuri, 10 Aprilie 2013
Buna!
Am fost si eu la interviu pentrul Helpdesk Travel Agent English and Spanish. Am sustinut interviul telefonic pt spaniola si am trecut apoi am fost la sediu unde totul s-a desfasurat asa: 1 test scris engleza, 1 test scris spaniola, apoi pe calculator test pe travelport, test windows, test software, test hardware si inca unul dar nu mai restin cum se numea. Apoi dupa astea interviu cu dna de la HR in romana si engleza, interviu cu team leader-ul in romana si engleza. Am fost acceptata dar a ramas de discutat ceva legat de program. Nu am mai primit nici un semn de o saptamana.
Pe voi v-a contactat cineva? Vad ca ati aplicat tot pentru job-ul asta...

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?