Forum despre Stefanini Romania


gabriel Miercuri, 2 Ianuarie 2013
un email ceva sa trm un cv?Multumesc
Interviu TechTeam Akela Stefanini - Radu Alexandru Miercuri, 16 Ianuarie 2013

Interviu la TechTeam Akela”“Stefanin
(Preluare de pe http://www.radualexandru.ro)

PE SCURT
TechTeam Akela Stefanini e ditamai conglomeratul cu mii de angajati la nivel mondial. Se zvoneste ca vor sa faca din centrul de dezvoltare din Romania unul dintre cele mai importante din lume (>10.000 de oameni), mutand aici multe din operatiunile din Europa. Se ocupa in mare parte cu outsourcing-ul pentru clienti din afara tarii, dar are si clienti romani. Nu imi amintesc cati angajati sunt acum in Pipera, dar banuiesc ca in jur de 200. La nivel mondial, cifra de afaceri a fost de 1.3 miliarde de dolari, iar la nivel local probabil se ”incaseaza” doar cat e nevoie din asta. Nu tin minte care e oul si care e gaina (TechTeam, Akela sau Stefanini), dar s-au unit si au format o firma chiar ok. Birourile sunt moderne, se afla in Pipera (aproape de metrou). Se ofera fructe gratuite. O parte mica din angajati sunt mai nefericiti, fiind detasati la clientul final (care poate fi localizat in codru). Nu cred ca au probleme in a oferi salarii bune, dar vor negocia atat cat vor putea. Cred ca e un loc bun in care poti dezvolta o cariera solida: inveti multe si, avand in vedere planurile de viitor, este posibil sa avansezi in grad. Programul e cat de cat flexibil atat timp cat treaba functioneaza si clientul final e multumit. In general nu se sta peste program decat maxim 10-15 minute. Salariile mai mari se platesc cu ceva artificii (combinatie de carte de munca si PFA), dar totul se negociaza la interviu.

PASUL 1: HR-ul
O sa fiu mai succint, pentru ca a trecut aproape un an de cand am fost acolo. Am trecut cu bine de HR. M-am inteles de minune cu Raluca S. si eram pe aceeasi lungime de unda. M-a intrebat de trecutul meu, a scanat CV-ul din aproape in aproape, am discutat despre preferinte si neplaceri si am atins cateva chestiuni filozofice despre cum functioneaza o echipa de programare. A ”mirosit” rapid ca nu-mi surade ideea de a fi detasat, intrucat locuiam la 10 minute de sediul central.

PASUL 2: TEHNIC
Am hotarat impreuna cu Raluca sa dau interviul tehnic imediat dupa cel de HR. Interviul tehnic este destul de informal si nu pot garanta ca se aplica la fel pentru toata lumea. Am primit cateva foi de hartie cu intrebari de la certificarile Zend si am fost lasat singur 20 de minute. Am completat pe-acolo ceea ce parea corect (cine s-a antrenat pentru certificari Zend stie ca o parte din intrebari sunt facute special pentru a te induce in eroare si, daca nu te pregatesti inainte si esti cazut din plop asa cum eram eu, n-o sa le ghicesti). Dupa vreun sfert de ora am inceput sa caut pe telefon raspunsuri pe la intrebarile ciudate, dar mi-am dat seama ca doi ochi amuzati ma priveau in ceafa, pe geamul de la usa. Era cel care imi daduse foile, pe care o sa-l numesc Razvan, caci i-am uitat numele.

Dupa corectarea rapida si nesistematica a testului, test pe care au fost destule taieturi, am inceput sa discut cu Razvan chestiuni tehnice. O parte din intrebari au fost pe stilul Google (cum alegi un utilizator oarecare din 10 milioane de utilizatori), altele au fost de terminologie (ce este un javascript enclosure, ce sunt css sprites), iar altele legate de practica. Daca la celelalte interviuri lucrurile mersesera brici, aici ma uitam si ma fofilam la fiecare raspuns. Din cele 5-6 interviuri la care am fost, TechTeam Akela a fost singurul la care m-am simtit ca si cum n-as trece interviul. Ei zic ca am fost ok, mult peste medie, dar eu m-am simtit mult mai prost decat la celelate interviuri.

CONCLUZIA
Clientul final avea nevoie de un om pe Zend, iar eu nu lucrasem decat cu librarii de la Zend (Youtube APIs s.a.). Aveam destula experienta MVC, dar Zend-ul nu era punctul meu forte. Pe deasupra, urma sa fiu detasat in codrii Crangasiului, iar asta nu era deloc incantator. Asadar, nu am obtinut job-ul.

Se pare ca facusem o impresie buna Ralucai, pentru ca a incercat ulterior sa-mi gaseasca un post intern. M-a sunat dupa doua saptamani sa ma intrebe daca ma intereseaza alta pozitie, de data asta fara framework-uri MVC (subliniez faptul ca sunt innebunit dupa MVC, iar Zend era minusul meu, nu MVC-ul).

SFATURILE MELE
Inainte de interviu cautati cateva resurse pentru postul pe care aplicati. Incercati sa retineti majoritatea termenilor si sa ii conectati bine cu modul in care functioneaza. Daca gasiti un top al intrebarilor pentru domeniul respectiv (java, frontend development), o sa va fie de mare folos. Bineinteles, experienta e cea mai importanta, iar ceea ce eu va spun e doar ceva care va ajuta sa faceti o impresie mai buna. Pentru PHP nu strica sa faceti putin Zend-training.

Firma e un loc bun in care sa va dezvoltati, sa interactionati cu multe proiecte si, destul de important, sa avansati in cariera. Succes!

maria Sambata, 26 Ianuarie 2013
eu am fost la ei de 2 ori..ce sa zic mi-au lasat o impresie destul de buna chiar daca nu m-au luat.eu vb limba f bine(spaniola) dar nu am f mari cunostinte de it,am mai lucrat customer care dar testul lor it e destul de greu pt cineva care nu are studii in domeniul.ei mi-au zis insa ca nu ar conta f mult ca se poate invata in training.prima oara se pare ca am trecut testele si interviurile dar nu le-am convins pe team lead-ere.a doua oara cred ca nu am trecut testul am ajuns decat la 1 interviu.ei ma tot cauta pt limba din pacate cum le-am spus si lor eu nu sunt pe it dar as putea sa invat.oricum cel putin hr-istele mi s-au parut destul de ok,organizate,am primit raspunsurile f repede chiar si cand au fost negative fata de alte firme mai mari unde e mult mai mare bataie de joc.
maria Sambata, 26 Ianuarie 2013
oricum mi-e greu sa cred ca e usor sa gasesti pe cineva care sa aibe si f bune cunostinte de it si sa cunoasta f bine o limba straina mai ales la nivel conversational,alta decat engleza dar ma rog e doar parerea mea poate ma insel.
liv Vineri, 15 Februarie 2013
Vorbesc foarte bine franceza dar stau prost la engleza. Am cunostinte foarte bune in IT. Ce sanse am?
vlad Vineri, 15 Februarie 2013
Aplica, mergi la interviu si vei afla. Fiecare caz e un caz, fiecare cu bafta lui.
liv Vineri, 15 Februarie 2013
Merci vlad,am inteles ca e foarte importanta engleza. Ai vre-o idee unde a-si mai putea incerca ceva asemanator?O zi buna sa ai!
vlad Vineri, 15 Februarie 2013
E importanta engleza, dar ca roman (ceea ce presupun ca esti) e mai importanta romana, vezi ca ai facut doua greseli de gramatica in exprimarea de mai sus.
liv Vineri, 15 Februarie 2013
Numele proprii intradevar se scriu cu litere mari dar "nickname-ul" tau e scris cu litera mica. "Vreo" problema in exprimare cand de fapt suntem aici pentru ...
vlad Vineri, 15 Februarie 2013
Nu m-am referit la nickname, a doua greseala a ta se refera la cuvantul a-si, corect este as (unde as mai putea..), dar ai dreptate, nu suntem aici sa vorbim despre limba romana, ...
andreaa Luni, 18 Martie 2013
Salut! A fost cineva de curand in ultima luna la interviu la stefanini pentru customer support pe it? Intreb pentru ca au schimbat sistemul, si acum dupa interviul cu HR si testul ...
Alex.braz Vineri, 22 Martie 2013
Salut tuturor Iimi poate spune cineva varog cam ce nivel It iiti trebuie pt IT helpdesk la cei de la stefanini sau in cam ce consta testul IT??, din cate am auzit si inteles ...
Manuela Miercuri, 27 Martie 2013
Salut @Alex.braz As putea sa-ti dau cateva detalii despre asta. Ca IT Helpdesk , cel putin daca stii Romana si Engleza - primesti cam 1700 lei NET, si nu-i negociabil . .. Am ...
Raz Joi, 28 Martie 2013
@Manuela in ce a constat "micul" test de engleza la telefon ?
Manuela Vineri, 29 Martie 2013
Te intreaba aceleasi intrebari in romana - ce experienta ai, de ce ai aplicat pentru postul asta, ce responsabilitati aveai, ce cunostinte ai, etc. Ca la orice alt interviu ...
Alex Luni, 1 Aprilie 2013
Buna am fost sunata de cei de la Stefanini pentru postul de Helpdesk Travel Agent French .Se poate sa ma ajutati cu niste informatii cum ar fi : in ce consta interview-ul ...
ha Miercuri, 3 Aprilie 2013
Pt.interviul telefonic te suna de la centrul de limbii straine.Vei purta o conversatie despre tine in proportie de 99% , descriere personala,unde ai invatat ...
just me Joi, 4 Aprilie 2013
Am fost si eu la un interviu la Stefanini, m-au sunat intai pentru postul de Helpdesk travel agent cu engleza si spaniola, am mers la interviu la sediu, am dat intai interviu cu ...
spaniola Luni, 8 Aprilie 2013
bunaazi am fost contactata pentru jobul de helpdesk travel with spanish and english.maine voi sustine proba pe lb spaniola pe care cu siguranta o voi trece.intrebarea mea este cat ...
interviu Miercuri, 10 Aprilie 2013
Buna!Am fost si eu la interviu pentrul Helpdesk Travel Agent English and Spanish. Am sustinut interviul telefonic pt spaniola si am trecut apoi am fost la sediu unde totul s-a ...

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?