ABC-ul angajatului introvertit intr-o lume "nebuna, nebuna, nebuna"


Luni, 18 Ianuarie 2016 914 vizualizari

 

INTROVERTIT, -A, introvertiti, -te, adj. (Despre oameni) Care este concentrat sau obsedat de propriile trairi interioare. (Dex online). Ii recunoastem prin prezenta relativ retrasa, chiar si in cel mai intim cerc de prieteni, privirea ganditoare si discursul succint, la obiect, strecurat printre momente indelungi de tacere si ascultare atenta. Ii insufleteste o discutie serioasa, un grup restrans cu care impartasesc o pasiune, o dupa-amiaza in solitudine, o carte buna. Se fastacesc in public si isi pierd rabdarea in sedintele inutile in care altii se fac auziti mai mult „de urechile” sefului. Comunica mai usor in scris si se concentreaza exponential mai bine in liniste.

 

Daca te regasesti in cele de mai sus, probabil ca faci parte din cei 30 pana la 50%, cat estimeaza cele mai noi statistici ca ar insemna populatia introvertita de pe glob. Cu siguranta, te confrunti cu numeroase provocari in campul muncii, intr-o lume care promoveaza aproape obsesiv lucrul in echipa, spatiile deschise, sesiunile repetate de brainstorming in numele unei creativitati in serie, evenimentele de teambuilding participativ si spiritul demonstrativ de echipa. Uneori obosesti de la atata presiune si tot ce iti doresti este sa te retragi in biroul tau (care are, in mod ideal, o usa), sa iti pui castile pe urechi si sa te adancesti in munca pe care o iubesti atat de tare si pe care, de altfel, o faci atat de atent si atat de bine.

 

Nu vei fi niciodata sufletul petrecerii (poate nici nu-ti doresti sa fii). Dar cu siguranta poti deveni tot ceea ce iti doresti: un angajat eligibil pentru promovare, un profesionist renumit, un om cheie in companie si chiar un lider la fel de bun (sau chiar mai bun) decat colegul/a care bifeaza in toate casutele ce tie iti provoaca ameteala.

 

Poti incepe cu putina introspectie si un mini-plan de actiune.

 

1. Identifica-ti si constientizeaza-ti valorile personale si actioneaza intotdeauna in acord cu ele, chiar daca acest lucru te aduce uneori in situatii incomode. Integritatea ta morala si profesionala sunt esentiale pentru orice plan de cariera vei avea, iar un compromis facut acum poate fi extrem de incomod mai tarziu. Este un principiu general valabil, pe care o personalitate ca a ta, cu inclinatii serioase spre introspectie si autocritica nu il poate ignora.

 

2. Fii cel mai bun pe zona ta. Este foarte important sa fii constient de calitatile tale umane si profesionale. Esti un perfectionist, atent la cele mai mici detalii ale unui livrabil? Ai o fire empatica? Reusesti in mod abil sa previi sau sa atenuezi conflicte in echipa? Poate ca prezentarile tale Powerpoint dau dovada de talent si creativitate peste medie sau gasesti mereu inspiratie pentru o scrisoare oficiala sau o postare isteata pe blog? Indiferent care sunt aceste atu-uri, concentreaza-te sa le aprofundezi si sa le promovezi. Ele sunt parte din ADN-ul tau profesional si functioneaza ca o carte de vizita. Ar fi o greseala sa le iei „ca atare”, ignorand nevoia de a le cultiva in permanenta.

 

3. Cunoaste-ti punctele tale slabe, dar nu iti irosi energia (si emotia) incercand sa le transformi in calitati.

 

Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.

Sursa text: www.wall-street.ro

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.