Cand incep angajatii loiali sa devina o povara pentru firma?




Luni, 18 August 2014 1 comentarii 1496 vizualizari

 

 

In criza, spun specialistii din piata de recrutare. Cand firmele sunt cu spatele la zid. Angajatorii nu vad cu ochi buni salariatii loiali, pentru ca acestia au nevoie de reintariri ale relatiei lor personalizate cu firma, ale carei costuri nu se mai justifica in criza. Vorbim de masina de serviciu, vacante, asigurari medicale si multe altele. In realitate, companiile vor rezultate si angajati profitabili. Daca demonstrezi ca aduci plus valoare, dar nu esti loial, cu atat mai bine! Esti o investitie cu costuri mici.

 

Sunt angajatii care nu pun la indoiala valorile si principiile firmei la care lucreaza, cred neclintit in ele, le imbratiseaza si performeaza pentru ca au convingerea compatibilitatii lor cu profilul angajatorului. Angajatii loiali "pana la sacrificiu" mizeaza totul pe job, isi mobilizeaza toata energia pentru a face performanta la munca si cel mai adesea o fac. Se implica emotional in munca lor si isi asuma fiecare nereusita ca pe o infrangere personala, pentru care se autoflageleaza. Cred ca “succesul” firmei e strans legat de performanta lor. Si ca o nereusita punctuala explica de ce “nu merge inainte” compania.


 
Cand compania vinde o ideologie care propovaduieste fericirea.

 

Angajatul loial e dependent de munca si de firma la care lucreaza, desi e greu de spus care e sursa reala a dependentei sale. Vede in companie un “salvator” care detine toate solutiile de care va avea nevoie, la un moment dat: de la asigurare medicala si de viata, vacante, scoli si gradinite pentru copii sai, la solutii de creditare avantajoase.

 

“Sunt mari giganti, multinationale care investesc enorm in brandul lor, atat extern cat si intern. Prin programe de fidelizare interna, prin beneficiile pe care le ofera (masina, asigurare de viata si medicala, suport legal in diverse chestiuni, acces facil la creditare, gradinite, etc) angajatul isi intalneste brandul aproape peste tot, inclusiv in viata personala, astfel incat aceste companii practic invadeaza intreg universul angajatului”, a spus pentru MONEY.ro Sorin Faur, director consultanta Resurse Umane si coordonator regional la BDO Balkans, (pozitie din care coordoneaza activitatile de resurse umane ale firmei de audit si consultanta din sapte tari).

 

George Butunoiu, managing partner al firmei George Butunoiu Executive Search, e de parere ca angajatul care isi idolatrizeaza compania prefera mai degraba acest tip de protectie din partea firmei, decat un salariu mai mare, pentru ca nu isi poate gestiona singur viata, (“delegand” aceasta responsabilitate firmei).

 

Sunt aceeasi angajati care merg in team-building-uri pentru o intalnire cu “familia”, in care investesc emotional foarte mult, mai spune George Butunoiu.

 

“In primul rand, sunt cei care nu au un sistem axiologic, pentru care nu mai exista nimic altceva semnificativ in lume, care nu sunt in stare sa-si ia propria viata in maini si care sunt bucurosi ca firma si-a luat aceasta sarcina. Cu cat sunt oameni mai slabi, cu atat dependenta de companie devine mai mare”, explica George Butunoiu.
In afara de angajatii loiali "pana la sacrificiu" in companii mai performeaza si salariati cu “doze sanatoase” de loialitate. Nu sunt oameni slabi si au un sistem de valori articulat. Vorbim de cei care s-au angajat de tineri la compania careia ii sunt loiali, nu au termen de comparatie sau au unul defavorabil si au avut un parcurs ascendent constant, explica Sorin Faur. Companiile renunta insa la angajatii din ambele tabere, daca afacerile merg in jos.

 

“Protectia” din partea firmei e ca darul de la greci: nu stii ce te asteapta dupa ce il primesti.

 

Beneficiile oferite de firma sunt gandite, dincolo de discursul declarativ al angajatorilor, intr-o logica simpla, cu finalitate economica: “iti pun la dispozitie toate parghiile de care ai nevoie, tu trebuie doar sa performezi”. Desi marseaza pe legatura emotionala pe care o cultiva cu salariatii sai, companiile investesc in angajati (prin aceste programe de fidelizare) tocmai pentru ca vor un singur lucru: performanta! Si e deja o practica obisnuita sa recurga la componenta emotionala a relatiei lor cu angajatii, pentru a-si atinge acest obiectiv.

 

Dar in aceeasi logica, daca firma te “premiaza” nu inseamna ca nu te va concedia.

 

Un angajat e valoros pentru companie cata vreme mentinerea lui in firma e profitabila. In momentul in care inceteaza sa mai fie rentabila pentru angajator (in principal din cauza crizei), compania va renunta la el, sau, intr-un scenariu mai optimist, va taia din “protectia” oferita angajatului. Loialitatea e un contract in alb in criza: salariatul isi asuma angajamentul, compania nu.

 

"De regula, nu se iau astfel de decizii decat in cazuri extreme - de exemplu o scadere dramatica a vanzarilor si deci a profitului, care aduce cu sine restructurari. Companiile serioase nu iau astfel de decizii decat atunci cand sunt cu spatele la zid. De angajatii loiali companiile se despart, sau ar trebui sa se desparta, cel mai greu", a spus pentru MONEY.ro Florin Ochiana, HR Operations Manager la Lugera & Makler.

 

Companiile renunta chiar si la angajatii loiali daca cifrele anunta afaceri in scadere

 

"Daca se ajunge la momentul in care doar cifrele conteaza, fara a se mai vedea ce este in spatele lor, atunci compania este intr-un moment de cumpana ca viziune si strategie. Desigur, nimeni nu le neaga importanta, fiindca vorbim despre o afacere si nu despre o organizatie de caritate", adauga Florin Ochiana.
Dupa ce afla ca firma vrea sa renunte la ei, iubirea se tranforma in ura. Literalmente!

 

Angajatii care isi idolatrizeaza compania percep concedierea ca pe o tradare din partea firmei, iar "atasamentul fata de firma" se transforma rapid in ura si razbunare.

 

“Nu e nicio diferenta de fond intre dragostea de firma si ura, e exact acelasi sentiment (cand cu “plus”, cand cu “minus”)”, mai spune George Butunoiu.

 

Care ar fi o atitudine sanatoasa fata de compania la care lucrezi?

 

“De regula, lucrurile previzibile si predictibile sunt cele mai de dorit intr-un business: si reactiile angajatilor si cele ale angajatorului si relatiile dintre angajat si angajator, cele dintre angajati. Cu cat sunt mai multe sentimente in joc, cu atat mai greu de gestionat devin relatiile si situatiile. Sigur, cateodata astea pot duce si la rezultate pozitive spectaculoase, insa mai toti marii manageri considera ca nu merita asumat riscul”, conchide George Butunoiu.

Sursa: www.money.ro

Vezi toate stirile>>

Comentarii
Johhny Marti, 26 August 2014
Deci capul plecat ca sabia nu-l taie? oh no !
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.

Locuri de munca

Ultimele oferte de munca
Teleperformance Romania
BUCURESTI
part-time / Student/Absolvent
Actualizat la: 21.02.2017
Altex Romania
Giurgiu
full-time / 0 - 1 an experienta
Actualizat la: 27.02.2017
eMAG.ro - Dante International ...
BUCURESTI
full-time / 0 - 1 an experienta
Actualizat la: 06.01.2017
Lugera - The People Republic
BUCURESTI
full-time / 0 - 1 an experienta
Actualizat la: 16.02.2017
DK Global Recruitment
BUCURESTI
full-time / 0 - 1 an experienta
Actualizat la: 13.02.2017

Cele mai recente evaluari pachet beneficii

Ultimele informatii pachet beneficii
Genpact Romania
  • Pachet gradinita copii
  • Teambuildinguri / evenimente ...
Senior Process ...
UniCredit Bank
  • Asigurari servicii medicale
  • Concediu medical
Analist ...
OMV Petrom - Global Solutions
  • Program flexibil de lucru
  • Asigurari servicii medicale
Manager
Raiffeisen Bank
  • Asigurari servicii medicale
  • Traininguri / formari ...
Analist
Holzindustrie Schweighofer ...
  • Concediu de maternitate & ...
  • Concediu de crestere a ...
Manipulant

Cele mai recente comentarii

Ultimele comentarii si evaluari despre firmele din Romania

Honeywell Romania


Macatumba

Confirm parerile exprimate in comentariile referitoare la neseriozitatea departamentului de ...

Meridian Grup


Aspiriko

Trainingul cum au zis si ceilalti dureaza 1 luna si este format din niste etape care nu au legatura ...

Salonpro SRL


vanzari

Am vazut ca au post liber economist, eram tentat sa aplic dar citind despre aceasta firma m-am ...

Gurucad SRL


popescua

Nu sunt TRANSPARENTI. Te cheama la interviu si te pun sa semnezi documente de ...

Autonet Import SRL


CrissCristi

Salutare,Am fost la interviu pentru postul de reprezentant vanzari piese camioane Bucuresti. ...
calculator Salarii

Cele mai recente informatii despre salarii

Ultimele informatii despre salarii
2700 RON
Agent vanzari
Meridian Grup
1430 RON
Junior Project Manager
Nielsen Romania
1500 RON
Agent Servicii Clienti
Webhelp Romania
3000 RON
Analist servicii clienti
Allianz Worldwide Partners
2500 RON

Cele mai recente evaluari

Ultimele evaluari firme

Cele mai recente stiri

Noutati din domeniul resurselor umane

Reprezentații Rolls Royce, Riot Games și Hogan Assessments pentru prima dată în România>>

Au început înscrierile la ediția cu numărul 20 a celui mai mare târg internațional de universități din Sud-Estul Europei>>

David Deacon, Chief Talent Officer, Mastercard - despre cum poti dezvolta potentialul companiei tale>>

Femei de top din domenii precum antreprenoriat, jurnalism, arhitectură, sport, cercetare sau economie, atât din țară cât și din străinătate, au confirmat prezența la cel mai important eveniment de leadership feminin din estul Europei: Conferința de Leadership Feminin The Woman[...]
Fiecare specialist în resurse umane se bucură atunci când a reuşit să-l selecteze pe cel mai bun candidat într-un post. Un moment mai puţin plăcut este acela în care un angajat alege să demisioneze[...]

VEZI MAI MULTE STIRI >>

Ne poti urmari si pe TwitterTwitter, Google+Google Plus sau FacebookFacebook
Toate firmele Despre proiect Cum functioneaza? Termeni si conditii de utilizare Publicitate Contact

www.undelucram.ro 2011-2017