De vorbă cu Anca Georgescu-Aladgem, Member of the Board Telekom: Managementul unei companii ar trebui să investească în crearea unui climat în care oamenii să creadă în scopul şi valorile organizaţiei




Marti, 26 Aprilie 2016 0 comentarii 740 vizualizari

 

Profesionist cu experienţă internaţională în managementul resurselor umane şi cu rezultate în construirea de strategii de resurse umane, Anca Georgescu-Aladgem are o experienţă vastă în aria resurselor umane de peste 15 ani. Pe parcursul carierei sale, a colaborat cu multinaţionale precum: Coca-Cola HBC în Romania, Polonia şi Grecia dar şi cu grupul Telekom. În primăvara acestui an, Anca va participa la HR Summit Timişoara, cel mai important eveniment regional dedicat industriei de Resurse Umane: “Trebuie atraşi acei oameni care se pot identifica cu aceste valori reale, care vor să investească timp şi efort discreţionar şi simt că se investeşte în ei, în direcţia unei cariere. Companiile ar trebui să investească în formare şi dezvoltare.”

 

1. Cât de mult ajută anii petrecuţi în domeniul HR pentru a întelege intern, din această poziţie, nevoile angajaţilor?

 

În funcţie de dimensiunea unei organizaţii, profesioniştii din resurse umane au rolul de a identifica acele iniţiative care răspund atât cerinţelor legate de strategia companiei, cât şi nevoilor oamenilor care lucrează în acea organizaţie. Nevoile de bază ale oamenilor sunt cam aceleaşi: un loc de munca în care să fie recompensaţi corect în funcţie de efort şi performanţă – la baza piramidei, dar şi un loc în care să îşi dezvolte cât mai mult potenţialul, un mediu în care să  se identifice cu un scop mai mare – la vârful piramidei.

 

2. De-a lungul experienţei dvs. profesionale în domeniul resurselor umane, aţi iniţiat programe de evaluare şi dezvoltare a liderilor şi a competenţelor acestora. Ce părere aveţi despre aceste instrumente?

 

În contextul în care oamenii şi liderii dintr-o organizaţie îşi doresc să se dezvolte, să crească profesional, un prim punct de pornire este să înţelegi care le sunt punctele tari şi unde trebuie să mai muncească. Cel mai “de încredere” instrument de evaluare îl reprezintă organizarea unui centru de dezvoltare şi evaluare (Assessment and Development Center) unde foloseşti un număr mai mare de instrumente diverse, de la chestionare psihometrice la simulări.

 

Este foarte important ca cei care folosesc aceste instrumente şi care fac astfel de evaluări să folosească metodologii corecte şi instrumente valide, astfel încât să aibă o bază cât mai obiectivă în recomandările făcute şi în deciziile care pot rezulta. În practică, situaţiile în care foloseşti astfel de evaluari sunt fie pentru o decizie de promovare, fie pentru decizii de dezvoltare individuală sau de echipa, fie în decizii de selecţie. Fiind vorba de decizii despre şi pentru oameni, responsabilitatea e mare. Mi se pare, în acelaşi timp, extrem de important ca orice evaluare să se finalizeze cu feedback şi cu acţiuni specifice de dezvoltare individuale sau de grup.

 

3. Pentru succesul unei companii, HR-ul este necesar să fie atent la procesele de schimbare organizaţională, motivarea în rândul angajaţilor, dar şi la formarea şi retenţia acestora. Ce recomandări aveţi pentru cei din domeniu cu privire la aceste aspecte?

 

Managementul unei companii ar trebui să investească în crearea unui climat în care oamenii să creadă în scopul şi valorile organizaţiei. Trebuie atraşi acei oameni care se pot identifica cu aceste valori reale, care vor să investească timp şi efort discreţionar şi simt că se investeşte în ei, în direcţia unei cariere. Companiile ar trebui să investească în formare şi dezvoltare.

 

Motivarea, formarea şi retenţia angaţilor devin şi mai importante în momentele de schimbare prin care trece o organizaţie. În zilele noastre, schimbările în organizaţii sunt frecvente şi numeroase. Organizaţiile trebuie să se adapteze mediului lor. În cazul unei gestionari mai puţin eficiente, riscurile de demotivare şi fluctuaţia de personal se accelerează în vremuri de schimbare. Unul dintre cele mai importante aspecte este comunicarea corectă, transparentă şi la timp în baza identificării felului în care fiecare categorie de angajat ar putea percepe schimbarea. Cred că trebuie evitate pe cât posibil perioadele lungi de ambiguitate şi indecizie, iar atunci când un lucru nu este incă definit, trebuie făcut transparent şi acesta.

 

4. Ce obiective v-aţi propus să fie realizate în anul 2016?

 

Mi-am propus sa largesc baza de clienţi şi să identific acele programe pe care organizaţiile le gasesc mai greu în altă parte.

 

Mai multe detalii despre eveniment, înscriere şi speakeri găsiti pe www.timisoara.hrsummit.ro.

 

HR Summit este evenimentul organizat de Libero Events, agenţia de evenimente, B2B şi B2C, sub semnătura căreia au loc conferinţe şi workshop-uri: The Woman, HR Summit, TeCOMM, MarkDay, Architecture Conference&Expo, Software Architecture Day, Java Day, Agile Day, Digital Travel Forum, Cluj Sales Conference, Signal Connect, dar şi târguri: Touristica.

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.

Locuri de munca

Ultimele oferte de munca
Coca Cola HBC Romania - ...
Brasov
full-time / 1 - 5 ani experienta
Actualizat la: 28.12.2016
Noriel Grup - Intertoy Zone ...
BUCURESTI
full-time / 1 - 5 ani experienta
Actualizat la: 13.01.2017
High Tech Systems&Software
BUCURESTI
full-time / 1 - 5 ani experienta
Actualizat la: 08.12.2016
Ubisoft Romania
BUCURESTI, Strainatate
full-time / Student/Absolvent
Actualizat la: 12.12.2016
Infodesign
BUCURESTI
full-time / 1 - 5 ani experienta
Actualizat la: 17.01.2017

Cele mai recente evaluari pachet beneficii

Ultimele informatii pachet beneficii
Genpact Romania
  • Asigurare de pensie ...
  • Tichete de masa
Procurement ...
Bombardier Transportation
  • Asigurare de pensie ...
  • Tichete de masa
Senior Analyst
Hydro Environment Consulting
  • Concediu medical
  • Program flexibil de lucru
Inginer ...
Evalueserve SRL
  • Tichete de masa
  • Concediu de maternitate & ...
Business ...
Tezaur Investment Group
  • Tichete de masa
  • Concediu de crestere a ...
Ofiter amanet

Cele mai recente comentarii

Ultimele comentarii si evaluari despre firmele din Romania

Metrorex SA


nelutu

@bostanLa Metrorex, zis si Pilerex se angajeaza doar pe pile sau spaga. Un fost coleg de liceu ...

Ipsos Research Romania


junior2970

Buna seara!Pentru un post de junior data analyst testul este in limba engleză?Seara frumoasa!

Tremend Software Consulting


Dante

Lucrez la Tremend de un an si chiar nu a fost vreodata vreo problema daca am ajuns mai tarziu. ...

Lidl Romania


dr_agos

Buna ziua, As dori sa stiu care este mediul de lucru din sediul central Lidl... ma intereseaza de ...

Metrorex SA


bostan

Vreau sa depun CV la Metrorex dar este imposibil cum sa fac ?
calculator Salarii

Cele mai recente informatii despre salarii

Ultimele informatii despre salarii
Senior Analyst
Bombardier Transportation
3500 RON
Business analyst
Evalueserve SRL
2000 RON
Analyst
Yardi Systems
2000 RON
Ofiter amanet
Tezaur Investment Group
2500 RON
Support Technician
CGS - Computer Generated ...
2100 RON

Cele mai recente stiri

Noutati din domeniul resurselor umane

Câştigul salarial mediu în luna noiembrie 2016>>

Ce așteptări au angajatorii de la candidați în 2017?>>

Esențial pe agenda HR-ului: 29-30 martie, HR Summit Cluj-Napoca>>

Ella Björns, Senior Global Consultant pentru FranklinCovey Education, companie de talie globală care a lansat publicații celebre precum 7 Habits of Highly Effective People sau Leader in Me, participă între 14 și 15 martie 2017 în calitate de speaker la Conferința de Leadership Feminin The Woman[...]
Expații care muncesc în Elveția sunt cei mai bine plătiți din lume, câștigând în medie 188.275 de dolari pe an[...]

VEZI MAI MULTE STIRI >>

Ne poti urmari si pe TwitterTwitter, Google+Google Plus sau FacebookFacebook
Toate firmele Despre proiect Cum functioneaza? Termeni si conditii de utilizare Publicitate Contact

www.undelucram.ro 2011-2017