Despre colegii nesărați care-ți fac viața amară


Miercuri, 2 Decembrie 2015 1067 vizualizari

 

Un articol interesant scris de Adrian Sandu pe Cariereonline.ro ne arata ca, în general, experiența profesională te ajută să-ți construiești o carieră de succes, dar nu te pregătește pentru realitățile de zi cu zi de la locul de muncă. Întotdeauna vei descoperi provocări noi care te pot lua prin surprindere. De aceea, oricât de multe MBA-uri ai la activ te vei simți neputincios în fața unor colegi cam nesărați care-ți fac viața amară.

 

Ce poți face în acest caz? Care sunt soluțiile de conviețuire sau de supraviețuire? Este imperativ să pleci de la un loc de muncă unde îți place ce faci, dar nu-ți place cu cine lucrezi? Încercăm niște răspunsuri mai jos și vă invităm și pe voi să ne spuneți dacă ați tăiat acest nod gordian până acum.

 

1. Concentrează-te pe ce ai tu de făcut

 

Regula de aur la un loc de muncă ce seamănă cu un câmp minat este simplă: fă-ți treaba care ți-a fost dată. Mai devreme sau mai târziu, șefii vor observa cine are randament și cine stă să bârfească pe la colțuri, cine are o contribuţie consistentă și creează plus valoare și cine trage organizația înapoi. Chiar dacă este recomandat să te înțelegi bine cu colegii, nu trebuie să uiți care este locul tău în organigrama organizației și, mai ales, că ai fost adus ca să îndeplinești o serie de sarcini clare. Nu contează atât țigările fumate pe la colțuri, planurile de weekend sau ieșirile la suc, cât obiectivele pe care le-ai atins sau lucrurile pe care le-ai demonstrat. Pentru sănătatea ta profesională ai grijă să păstrezi întotdeauna proiectele la care ți-ai adus contribuția ca orice să știe ce ai făcut.

 

Nu lăsa pe nimeni să-și asume credit pentru munca ta căci, în definitiv, munca este cea mai importantă carte de vizită pe care o ai la birou. În funcție de ea, se judecă, nu în funcție de timpul pe care-l petreci plănuind ieșiri în oraș sau răzbunări meschine.

 

2. Nu te lamenta

 

Dacă nu ai lucruri pozitive de spus, atunci nu mai spune nimic. Cu alte cuvinte, evită cât de mult poți să te plângi altora. Asta nu înseamnă că atunci când este cazul nu trebuie să mergi la șefi ca să clarifici problemele ivite. Trebuie doar să nu transformi o excepție într-o regulă. Atunci când simți că ți s-a reproșat ceva și nu e vina ta, când tu suporți consecințele unor acțiuni pe care alții le-au întreprins, e dreptul tău să mergi la o instanță superioară pentru a lămuri lucrurile. Fii însă sigur că toate argumentele sunt de partea ta.

 

Nimeni nu este deținătorul adevărului suprem, dar într-o bătălie câștigă cel care are argumentele de partea sa. Asigură-te că dacă vrei să despici firul în patru nu o să te trezești din acuzator, acuzat.  Ai grijă la comportament, la ce limbaj folosești și cum îți tratezi colegii. Păstrează-ți calmul și totul se va rezolva în favoarea ta.

 

Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.

Articol scris de: www.cariereonline.ro

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.