Munca de acasă: Avantajele companiilor care își lasă angajații să lucreze la domiciliu


Duminica, 10 Ianuarie 2016 878 vizualizari

 

Munca de acasă este un vis pe care mulți dintre noi îl au, dar numai unii ajung să și-l îndeplinească. Să stai comod în fotoliul preferat sau pe canapeaua din sufragerie, pe o bancă în parc sau într-o cafenea și să-ți faci meseria fără limitările pereților unui birou, spre care trebuie să te grăbești în fiecare dimineață, blocat în trafic și mereu în întârziere poate fi soluția ideală pentru mai multă productivitate, mai puțin stres și găsirea unui echilibru în viața de familie.

 

În ultimii ani, munca de acasă a devenit tot mai frecventă și din ce în ce mai multe companii oferă angajaților posibilitatea de a lucra de oriunde altundeva în afara biroului, atât timp cât meseria pe care o au le permite să se descurce doar cu un telefon, un laptop și cu o conexiune la internet. Și sunt din ce în ce mai multe domenii și joburi care s-au transformat și s-au adaptat dezvoltării tehnologice fără precedent din ultimul deceniu, astfel încât munca de acasă a devenit noul trend în resurse umane.

 

Dacă pentru angajați beneficiile sunt evidente (organizare mai bună, mai puțin timp pierdut pe drumuri, mai multă liniște, mai puțin stres și mai multă flexibilitate), iată mai jos și ce avantaje ar avea companiile dacă și-ar lăsa mai mulți angajați să lucreze de acasă.

 

Reducerea cheltuielilor

 

Cel mai important beneficiu pe care îl au companiile atunci când permit angajaților să lucreze de acasă este reducerea cheltuielilor, poate și pentru că este cel mai palpabil. Angajatorii vor observa rapid că nu mai trebuie să plătească chirie pentru birou, pentru echipamente, facturi la utilități sau pentru cafeaua și gustările angajaților. La aceste cheltuieli se mai pot adăuga mașinile de serviciu și cota de combustibil aferentă, banii pentru haine, în unele domenii de activitate sau asigurările pentru protecția muncii. Potrivit studiilor în domeniu, un angajator care agreează munca de acasă economisește în jur de 40% din cheltuielile generate de un salariat, bani care s-ar putea regăsi într-o mărire de salariu.

 

Productivitate crescută

 

Studiile arată că munca de acasă reduce nivelul de stres al angajaților, pentru că aceștia lucrează într-un spațiu familiar, au mai multă liniște și sunt mai conștiincioși deoarece sunt pe cont propriu și știu că nu mai pot apela la ajutorul colegilor. Totodată, au mai multă autonomie, se întrerup din lucru de mai puține ori decât la birou și se pot concentra mai bine pe ceea ce au de făcut. Cercetătorii au luat în calcul inclusiv faptul că angajații care lucrează la sediul companiei pierd mai mult timp mergând la masă sau să bea o cafea. Toate cele enumerate mai sus se traduc printr-o creștere cu până la 13% a productivității celor care lucrează de acasă, față de salariații care merg zilnic la birou.

 

Crește gradul de loialitate față de companie

 

Angajații care pot lucra de acasă manifestă un grad de satisfacție față de jobul lor mult mai mare, comparativ cu cei obligați să meargă la birou, tocmai pentru că angajatorul le oferă posibilitatea de a avea un program flexibil și de a lucra într-un mediu prietenos, aproape de familie. În aceste condiții, probabilitatea ca angajații să vrea să-și schimbe locul de muncă este foarte mică, iar gradul de loialitate față de compania pentru care lucrează crește cu 50%. Astfel, angajatorii câștigă, pe de o parte, resursa umană specializată în care investesc sume importante, și, pe de altă parte, salvează banii pe care i-ar cheltui cu un nou proces de recrutare și formare a noilor angajați.

 

Angajații sunt mai fericiți

 

Cei mai mulți dintre salariații care beneficiază de program de lucru flexibil, de acasă, declară că pot găsi un echilibru între viața profesională și cea personală și că posibilitatea de a fi mai aproape de familie, chiar dacă lucrează în acest timp, îi face mai fericiți și se bucură mai mult de jobul lor. Acest lucru are un impact pozitiv asupra calității muncii pe care o fac și a productivității, ceea ce adaugă valoare activității companiei pentru care lucrează.

 

Este „eco-friendly”

 

Impactul asupra mediului poate că nu este unul dintre lucrurile la care se gândește un angajator atunci când își face politica de resurse umane, dar în contextul discuțiilor actuale legate de poluare și de schimbările climatice, să fii „eco-friendly” ar putea avea un impact major asupra imaginii companiei. Majoritatea angajaților se deplasează cu mașina la birou, ceea ce face irespirabil aerul în marile orașe, la orele de vârf. Totodată, în clădirile de birouri se consumă infinit mai multă energie electrică decât într-un bloc de locuințe. În acest context, munca de acasă și comunicarea pe e-mail, telefon sau prin intermediul video-conferințelor si reducerea emisiilor de gaze și a consumului de energie pot fi un atu care să poziționeze compania pe primele locuri între angajatorii interesați de stoparea poluării și de mediul înconjurător.

 

Cinci argumente pentru care angajații vor să lucreze de acasă:

 

- Echilibru muncă/viață personală (60%)

- Nu mai consumă benzină (55%)

- Evită traficul aglomerat (47%)

- Sunt mai productivi (45%)

- Se pot concentra mai bine (44%)

Articol scris de: HRP

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.