Noi perspective în aplicarea pentru un job


Luni, 13 Martie 2017 1520 vizualizari

Sursa foto: learningclicks.alberta.ca

 

În ultima perioadă, serviciile de brain hunting și–au dezvoltat instrumentele necesare pentru selectarea candidaților la un anumit job. Astfel, din ce în ce mai mult, înaintea accederii la un post (job) într–o companie (in special intr-o multinațională) s–a trecut de la tradiționalul interviu (acesta reprezentând acum doar o cunoaștere prealabilă a candidatului) la o serie de etape în care chestionarele și nu testele așa cum se crede de obicei, se combină cu întâlnirile dintre candidat și, chiar, membrii conducerii ai organzației respective. Trebuie să introducem distincția dintre test - o modalitate prin care candidatului i se verifică nivelul cunostintelor - și chestionar, prin care recruiter-ul vrea să afle care sunt motivațiile, credințele, tipul de personalitate sau aptitudinile pe care un candidat le are.

 

Înainte de a aplica pentru un job puneți-vă cel puțin două întrebări:

 

1. Ce știu despre viitoarea organizație și viitorul loc de muncă unde am aplicat?

 

2. Sunt cu adevărat potrivit pentru această nouă experiență?

 

La prima întrebare se răspunde, în cele mai multe cazuri cu: ”Am Internetul și mă informez” fără a înțelege cum trebuie utilizate informațiile obținute astfel dar, mai ales culegându-se, fie informațiile pe care le găsim cât mai ușor, fie necorelând aceste informații cu viitorul job. Trebuie să vă sugerăm că nu orice informație pe care o obțineți din sursele deschise este validă - în multe cazuri se pot produce interpretări eronate asupra mediului de lucru, organizația fiind prezentată idilic, iar realitatea producându–vă deziluzii.

 

Vă sugerăm să sistematizați informațiile pe mai multe niveluri, pentru a avea o imagine de ansamblu:

 

a) situația economică a firmei și perspective;

 

b) declarațiile unor oficiali ai firmei privind planurile de viitor;

 

c) filosofia după care se conduce firma, valorile acesteia.


În România a penetrat destul de greu ideea că fiecare organizație (cu atât mai mult multinaționalele) au o cultură și valori proprii. Pentru a întării această afirmație vă oferim următorul exemplu:

 

În 1993, președintele firmei Samsung a făcut o vizită în SUA. Cu această ocazie el a constatat că Sony deținea o poziție dominantă pe piața americană, în timp ce Samsung se situa ”in a low position”. Întors în Coreea, primul lucru pe care l–a făcut a fost să schimbe valorile după care se conducea firma lui. El a introdus ideea ca tinerii trebuie să aibă posibilitatea să-și expună ideile, chiar dacă acestea contraveneau angajatilor cu mai multă vechime în Samsung, dărâmând unul din miturile tradiționale ale pieței de muncă coreene. Mai mult, a creat un centru de inovații, care era separat de sediul firmei și în care tinerii angajați aveau cultura orgazițională proprie.

 

De aceea vă recomandăm, ca înainte de a vă prezenta la un interviu să studiați cu atenție declarațiile, interviurile și în mod deosebit istoricul firmei pentru care ați aplicat.

Articol scris de: Undelucram.ro

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.