13 tactici eficiente pentru motivarea angajaților în 2021

Distribuie

Motivația la locul de muncă este crucială pentru succesul organizației. O companie cu angajați implicați, responsabili și motivați va avea un nivel de performanță mult mai ridicat decât o companie care neglijează bunăstarea angajaților.

Angajații cărora le lipsește motivația își îndeplinesc atribuțiile superficial, prin urmare nu au un aport semnificant la îndeplinirea obiectivelor companiei și reprezintă, implicit, o investiție financiară neprofitabilă.

Dacă vrei să ai angajați care cresc performanța companiei, în loc să o scadă, ți-am pregătit 13 idei de motivare a angajaților pe care le poți pune în aplicare în anul care urmează și care vor da cu siguranță rezultate:

 

1. Oferă-le oportunități de avansare

A avansa în carieră aduce cu sine o satisfacție foarte mare și mulți angajați doresc să afle care sunt oportunitățile de dezvoltare în cadrul unei firme încă de la interviul de angajare. Mai mult, există angajatori care creează un plan de carieră pentru angajați încă din momentul în care îi recrutează.

Sunt mai multe moduri prin care îi poți da unui angajat oportunitatea de avansa și de a se dezvolta în companie, cum ar fi să îi pui la dispoziție cursuri plătite, sa îi oferi feedback pe care să îl poată pune în aplicare sau să creezi un post special pentru el/ea.

 

2. Fii sincer și transparent cu angajații tăi

Dacă ești sincer și ai o atitudine transparentă față de angajații tăi, vei clădi relații bazate pe încredere, care vor crește motivația și loialitatea angajaților. Oferă-le acces la rezultatele muncii lor, permite-le să participe la întâlniri importante și arată-le că fac parte dintr-o companie care îi respectă și cu care se pot mândri.

Angajații apreciază și respectă cu atât mai mult managerii care își păstrează atitudinea transparentă chiar și în momente dificile pentru o companie, când motivarea angajaților este esențială.

 

3. Arată-le că le apreciezi reușitele

Orice persoană își dorește să îi fie recunoscute meritele, și, din păcate acest lucru este probabil cel mai neglijat în mediul profesional.

Spune-le angajaților tăi că fac o treabă bună atunci când este cazul și vei vedea că vor fi motivați să își dea silința cel puțin la fel de tare ca înainte. Feedback-ul pozitiv îi va încuraja să se asigure că fiecare proiect la care lucrează se va ridica la nivelul celui care a fost apreciat.

Poți chiar să îi răsplătești prin bonusuri salariale, evenimente organizate în cadrul companiei sau zile libere în afara zilelor de concediu prevăzute prin lege.

 

4. Oferă-le ocazia să dea feedback

Chiar dacă te afli într-o poziție de conducere, este indicat să accepți feedback din partea angajaților, mai ales dacă acesta este negativ. Acest lucru nu îți va știrbi autoritatea, ci dimpotrivă, angajații vor aprecia foarte tare faptul că îi lași să își exprime opiniile, chiar dacă este vorba de un subiect mai delicat.

Desigur, îți recomandăm și să ții cont de feedback-ul primit și să îmbunătățești lucrurile acolo unde este posibil, iar cerințele sunt întemeiate.

 

5. Stabilește obiective de performanță pentru angajați

Obiectivele de performanță îi responsabilizează și motivează pe angajați pentru că le oferă un scop. Obiectivele trebuie să fie măsurabile, astfel încât progresul angajaților să poată fi monitorizat. 

Obiectivele de performanță sunt și unelte de evaluare, pe baza cărora se stabilesc eventualele promovări, concedieri sau măriri salariale, așa că angajații vor fi cu atât mai motivați să le atingă. În plus, setarea obiectivelor de performanță pentru angajați în mod corect ajută la atingerea obiectivelor generale ale companiei și la creșterea performanței.

 

6. Află ce îl motivează pe fiecare angajat în parte

Nu toți angajații sunt motivați de aceleași lucruri. De aceea, îți recomandăm să organizezi discuții one-on-one în mod periodic, cu fiecare dintre angajații pe care îi ai în subordine. 

În cadrul acestor discuții poți aborda subiecte precum obiectivele lor pe plan profesional, ce le place jobul lor și ce nu le place, și le poți prezenta obiectivele companiei. Ulterior, folosindu-te de aceste informații, vei stabili tacticile pe care le pui în aplicare ca să îi motivezi și vei creiona o traiectorie profesională în cadrul companiei, care se pliază pe nevoile și obiectivele fiecăruia.

 

7.  Respectă raportul muncă-timp liber

Companiile cu o cultură motivațională în care se respectă raportul muncă-timp liber au angajați fericiți și un nivel de productivitate mai ridicat. Este foarte important să nu încalci dreptul la timp liber al angajaților tăi și asta vizează atât orele de lucru, cât și zilele de concediu.

Nu îți constrânge angajații să lucreze peste program, ci lasă-i pe ei să decidă dacă vor să facă asta și remunerează-le în mod corespunzător orele suplimentare. Încurajează-i să folosească toate zilele de concediu pe care le au la dispoziție pe parcursul anului și vei vedea că vor fi motivați și productivi.

 

8. Încurajează-i să fie autonomi și să își asume responsabilități

Oamenii sunt mai fericiți și se simt mai motivați atunci când dețin controlul. Dacă recurgi la micromanagement și încerci să îți controlezi angajații, vei obține efectul opus - îi vei demotiva și le vei aduce moralul la pământ.

Oferă-le libertatea de care au nevoie și, dacă observi că au potențial, încurajează-i să își asume responsabilități, cum ar fi să coordoneze un proiect sau să instruiască noi angajați. Vei vedea că astfel de reușite le vor crește încrederea în forțele proprii și îi vor motiva.

 

9. Prezintă-le imaginea de ansamblu

Dacă angajații înțeleg că ceea ce fac ei zilnic la muncă contribuie la ceva mai mare, și anume la obiectivele companiei, vor fi mult mai motivați să ducă la bun sfârșit task-urile și proiectele de zi cu zi.

În plus, prezentându-le imaginea de ansamblu, le vei insufla spiritul de echipă și se vor simți mult mai apropiați unii de alții deoarece își vor da seama că lucrează pentru a atinge aceleși obiective comune.

 

10. Încearcă să combați plictiseala la job

Majoritatea joburilor au tendința de a se transforma în rutină la un moment dat, inclusiv cele care sunt stimulative și chiar distractive la început. Ca să te asiguri că îți menții angajații motivați, te sfătuim să introduci elemente de noutate periodic în rutina angajaților tăi. Oportunitățile și activitățile noi îi vor motiva pe angajați și îi vor ține conectați la job.

Ca să îți faci o idee despre cum poți combate plictiseala, te sfătuiam să discuți cu angajații tăi și să iei în considerare opțiuni precum modificarea rolurilor sau a responsabilităților angajaților. Astfel de exemple de motivare a angajaților includ evenimente de tip competiții între echipe, jocuri și orice activitate care dă un suflu nou jobului.

 

11. Organizează traininguri care să le dezvolte skill-urile

Deși multe companii folosesc traininguri cu precădere în procesul de onboarding al noilor angajați, ele sunt o tactică valoroasă pentru motivarea tuturor angajaților și ar trebui organizate periodic într-o companie.

Training-urile îi motivează pe angajați să își îmbunătățească abilitățile și să dezvolte skill-uri noi. În plus, organizând traininguri le transmiți angajaților că investești în dezvoltarea lor. Poți ține traininguri pentru skill-uri de management, pentru deprinderea cunoștințelor de utilizare a unui nou tool, pentru îmbunătățirea abilităților de comunicare sau pentru orice alt lucru care prezintă interes pentru angajații tăi.

 

12. Asigură-le o atmosferă pozitivă la birou

Oamenii care lucrează într-un mediu pozitiv și relaxat sunt mai motivați și mai puțin stresați. Insuflă o atitudine pozitivă la birou, cu glume, zâmbete și voie bună și vei observa că angajații îți vor urma exemplul.

Pe lângă asta, asigură-te că angajații tăi dispun de toate facilitățile necesare. Organizează pe cât posibil evenimente tip teambuilding, celebrează sărbătorile și reușitele la nivel de companie și creează un mediu în care angajații să își dorească să petreacă cea mai mare parte a zilei.

 

13. Oferă-le recompense salariale pe măsura muncii depuse

Pe lângă tacticile enumerate mai sus, cel mai mare stimulent pentru un angajat rămâne salariul. Dacă acesta nu are un salariu potrivit stilului său de viață și direct proporțional cu munca pe care o depune, nu va fi motivat. Ca să eviți o astfel de situație, asigură-te că stabilești salariile angajaților în funcție de responsabilitățile postului și că acorzi măriri atunci când aceștia preiau mai multe responsabilități.

Nici reversul nu este de dorit - un angajat care are un salariu mult prea mare pentru atribuțiile sale nu va fi motivat să evolueze.

 

Motivația angajaților influențează direct rezultatele companiei, așa că toți angajatorii ar trebui să investească timp și resurse în acest aspect. Dacă angajații lucrează într-un mediu plăcut și sunt încurajați să evolueze, își vor îndeplini îndatoririle zilnice cu succes.

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV