2020 în retrospectivă

Distribuie

Este perioada în care companiile își scriu retrospectivele de final de an - ce a mers bine, cum s-au adaptat, ce provocările au întâmpinat și cum le-au depășit (sau încă sunt în procesul de depășire). Noi am ales să facem retrospectiva lui 2020 prin ochii echipei, așadar am povestit despre lucrurile bune și mai puțin bune, ce ne-a făcut mândri, ce ne-a adus bucurie în toată perioada aceasta, cum ne-a schimbat acest an, ce am învățat nou și ce lucruri ne mai dau încă bătăi de cap. 

 

Hai să începem cu experiențele colegelor din Sales, care au întâmpinat multiple provocări în acest an: 

Un lucru foarte interesant pe care l-am învățat în acest an a fost moderarea pe platforma noastră pentru Grecia.

So, deși anul a început normal, din primăvară ni s-a pus piedică și, dintr-o viață normală, am intrat în stare de urgență și ... nu am trecut mai departe de starea de alertă. Interesant să trăiești despre ce altădată citești ... Ce pot spune despre acest an este că a fost și încă mai este (un pic) o adevărată provocare ... provocare la muncă, acasă, provocare cu organizarea și reorganizarea întregii scheme de acasă pentru serviciu, practic. Cu drag și istovită, pot spune că am reușit să stabilim și să respectăm un setup satisfăcător pentru toate părțile implicate. Prin urmare, am reușit să preiau partea de moderare și să fac parte din viața oamenilor, citind o multitudine de recenzii pozitive și mai puțin pozitive ce ajută atât de multe alte persoane pentru a putea lua decizia potrivită în viața profesională.

- Alexandra, Key Account Representative

Ce a mers bine? S-au consolidat relațiile în general: în echipă, cu clienții actuali și potențiali. Comunicarea a fost mult mai deschisă în 2020 și sper să rămână la fel de acum înainte.  

Ce nu a mers atât de bine? Multe companii au restrâns masiv bugetele și proiectele de recrutare și employer branding în primele luni de pandemie.

Ce m-a provocat cel mai tare? Să lucrez numai de acasă, cel puțin la început. Trebuie să recunosc că mi-a fost greu în primele săptămâni, până m-am adaptat și mi-am format noua rutină.

De ce anume sunt cel/cea mai mândru/mândră? De faptul că fac parte din această echipă faină. 2020 a fost un an care mi-a arătat cât de important este ca în perioadele dificile să am în echipă oameni în care să am încredere, cu care să pot râde și cu care să mă simt în largul meu.  

Ce rezultat m-a bucurat cel mai tare? Legat de job, cred că rezultatele pe care le-am avut cu ”Lite” și feedback-ul pozitiv pe care l-am primit. A fost o ocazie foarte bună să rămanem vizibili în plină pandemie și să avem în continuare o legătură apropiată cu multe companii.

La ce am excelat? La a avea mai multă răbdare, dar și mai multă înțelegere față de mine și de cei din jur.

Ce mă mai încurcă? Incertitudinea generală. Faptul că încă nu știu când se va termina pandemia, când se vor ridica restricțiile, când vom reveni la birou etc.

- Aura, Key Account Representative

Hmm...2020? Un an cu multe griji, frici, dar și cu multe provocări! 

Am învățat încă o dată că "Unde-s mulți, puterea crește" și că orice provocare este mult mai ușoară alături de oamenii potriviți. Pentru mine, "oamenii potriviți" sunteți voi, dragi colegi! Deschiderea, înțelegerea, profesionalismul, cât și determinarea voastră au făcut ca lucrurile să pară mult mai ușoare decât au fost. :)

- Cristina I., Key Account Manager

2020 has been a hell of a ride. Undelucram CLUB este un lucru de care sunt mândră, iar interacțiunea cu partenerii mi se pare satisfăcătoare, mai ales când întâlnim persoane cu același mindset. Salut echipa care m-a primit cu brațele deschise, și cu care, chiar dacă am fost departe de cei dragi, am împărțit mereu o vorba bună sau o încurajare la final de zi. Iar ca parteneri, am o relație cu totul specială cu VIP Business Voyage, niște oameni muncitori, extrem de prompți, care au nenumărate oferte în CLUBul nostru, oferind vacanțe peste tot în lume.

- Sabina, Key Account Representative

 

Platforma noastră stă în grija colegei noastre Mădălina, Site Moderator. Iată cum a fost anul 2020 pentru ea:

Pentru mine, anul 2020 a fost și bun și rău. Fiindcă și înainte de virus tot de acasă lucram, nu m-a afectat foarte tare carantina. Rău a fost ca nu puteai să te vezi cu familia, că am luat și noi virusul, dar am trecut peste... Bun a fost că am putut să petrec mai mult timp cu băieții mei.

Sunt mândră că fac parte din echipa Undelucram și mă bucur că sunteți colegii mei. Mă ocup de partea de moderare și abia aștept să-mi dați mai mult de lucru :)

 

Continuăm cu echipa de Marketing, care s-a întregit în ultimele luni ale acestui an:

Pe tot parcursul anului, Undelucram.ro a ținut să fim safe. Mi-am dezvoltat dublu capacitatea de „coping with new” și asta datorită celei mai bestiale echipe de fete și băieți! Un an în care am lucrat ca un tot unitar, am învățat să apreciez loialitatea și să am încredere în coechipieri.

- Ana, Graphic Designer

Anul 2020 a fost pentru mine un an al provocărilor. A fost un an greu, cu foarte multe schimbări în viața mea, dar am învățat extraordinar de multe lucruri. Lucru de care sunt cea mai mândră este că în plină pandemie am reușit să-mi îndeplinesc un vis, mai exact să înființez o mica agenție de marketing și design – The White Cats. Anul 2020 a însemnat contracte pierdute, mulți clienți fericiți, dar și nervoși, iar cel mai fain lucru este că acum fac parte din cea mai faină comunitate: Undelucrăm. O chestie nouă care am învățat-o în acest an a fost să fac TikTok-uri și, recunosc, este fain, dar este greu. Am plâns, am râs, mi-a fost frică, dar nu m-am lăsat învinsă de nimic. În concluzie, acest an a fost un an atipic, dar pe mine m-a împins de la spate să învăț mai mult și să mă descopăr.

- Andreea, PPC Specialist

Să fii sincer și autentic în online este cel mai mare câștig al unui brand - aceasta este învățătura mea majoră în 2020. Fie că ești organizație studențească, corporație, instituție academică sau start-up - conectează-te cu oricine te citește. 

Dacă aș avea o baghetă magică de marketing, aș normaliza vulnerabilitatea. Să lăsăm măștile și costumele în sălile de teatru și să ne preocupăm de etichete doar dacă e vorba de conserve. Pentru 2021, cea mai mare dorință a mea este să fim oameni cu oamenii.

- Cristina D., Copywriter

Less is more. Și în viață, și în business, și în HR anul acesta am învățat că putem face multe cu puțin. 

Cheia echipelor puternice stă în capacitatea de vulnerabilitate a liderului. Nimeni nu a avut anul acesta globul de cristal să prevadă ce ne așteaptă. Dar echipele performante au avut lideri capabili să-și recunoască limitele, lideri ce au creat un spațiu de încredere în forțele echipei de a găsi drumul corect, împreună.

Cel mai bun plan pe termen lung este provizoratul. Sprint-urile și agilitatea sunt vedetele anului 2020. Fără capacitate de adaptare și un pic de curaj și asumare în rollercoaster-ul curbei schimbării, nu mai primește un loc la masa de joc.

- Andra, Marketing Coordinator

 

Toate produsele Undelucram.ro sunt atent îngrijite de Raluca, Product Manager-ul nostru, iar ea ne povestește următoarele:

Ce a mers bine? 2020 este anul provocărilor, este anul în care m-am alăturat echipei Undelucram și contextul a făcut să devină momentul oportun de a mă dedica 200% proiectului.

Ce nu a mers atât de bine? Mi-aș fi dorit să mă îmbolnăvesc mai puțin și să am o stare de sănătate mai bună.

Ce m-a provocat cel mai tare? Incertitudinea creată de pandemie m-a motivat să fac și mai mult și mai bine din ceea ce aveam de făcut și să dedic și mai mult timp dimensiunii profesional.

De ce anume sunt cel/cea mai mândru/mândră? Sunt mândră că fac parte din echipa Undelucram și că am găsit aici echilibrul dintre profesionalism, umanitate și determinare.

Ce rezultat m-a bucurat cel mai tare? Cred că cea mai mare valoare este cea adusă de oameni, iar în contextul actual mă bucură componența echipei.

La ce am excelat? Perseverență și consecvență.

Ce mă mai încurcă? Un mai bun management al timpului, la mine în curte :)

 

După cum era de așteptat, IT-ul a avut cel mai mult de muncă, însă a fost primit totul cu optimism. Cel puțin asta înțelegem din spusele lui Gigu, programator

Anul 2020 a fost un an destul de bun. În mare măsură datoria faptului că nu am încetat să facem (în perioada stării de urgență și după) ce făceam în mod normal, ba din contra a fost o perioadă mult mai încărcată. 

Am realizat aproximativ tot ce ne-am propus pe acest an, iar în plus am aplicat rapid soluții pentru a ne adapta rapid la noul context economic, motiv pentru care am avut mici întârzieri lansare pe alte țări.

Provocarea cea mai mare a fost căutarea și găsirea soluțiilor eficiente pentru a intra rapid și cel mai important menținerea cu ușurință a proiectul actualizat pe o țară nouă, ținând cont că pe fiecare țară în parte avem ceva specific. Cu siguranță mai este loc de îmbunătățiri și vom continua să o facem acolo unde e cazul.

Last, but definetely not least, Costin, CEO-ul și Fondatorul Undelucram.ro, a sumarizat ce anume a ajutat echipa și business-ul în acest an tumultos și ce păstrăm și în 2021:

2020 mi-a confirmat că autenticitatea face toți banii. Autenticitatea este una dintre valorile pe care fiecare dintre noi ar trebui să și-o însușească și mi-ar plăcea ca acesta să fie tagline-ul pentru 2021.

 

Pentru tine cum a fost anul 2020? Care-i lucrul cel mai fain pe care l-ai învățat sau acel lucru pe care vrei să-l păstrezi și în 2021? Spune-ne în comentarii și hai să ne cunoaștem.

 

 

Sursă foto: Mockupwork.co

Piata muncii Misiune
Echipa Undelucram.ro

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV