6 skill-uri pe care le poți învăța în timpul liber și care te pot ajuta la locul de muncă

15.10.2020
5 min
5.00
6 skill-uri pe care le poți învăța în timpul liber și care te pot ajuta la locul de muncă

Distribuie

Când vine vorba de timpul liber, majoritatea dintre noi alegem să ne relaxăm sau să ne umplem timpul cu activități care nu țin neapărat de rutina zilnică de muncă.

Un studiu arată că românii au în medie aproximativ 4 ore de timp liber într-o zi lucrătoare și 9 ore într-o zi de weekend.

Pentru a putea evolua în carieră, chiar și atunci când nu esți în timpul programului, astăzi am pregătit pentru tine, o listă cu 6 skill-uri pe care le poți invăța în timpul liber și care te pot ajuta la locul  de muncă.

 

#1 Copywriting / Content writing

Dacă nu ai auzit până acum, copywritingul se poate defini, ca abilitatea de a “vinde prin scris”.

De ce am inclus acest skill în lista noastră? Simplu, pentru că tot ceea ce vezi acum pe internet ca și reclame sau texte de vânzare, este scris de un copywriter sau content writer.

Acest abilitate își are originile în America, acesta fiind învățat încă de pe băncile facultăților pe la începutul anilor 1930, astăzi fiind recunoscută ca o meserie în toată regula.

Odată ce înveți bazele acestei abilități, poți aplica acele reguli în rutina ta de zi cu zi de la locul de muncă.

Spre exemplu, dacă ai de pregătit un email important către un client sau o prezentare text pentru șeful tău, atunci cu siguranță principiile învățate în copywriting te vor ajuta foarte mult.

Din păcate în acest moment în Romania, nu există o școală unde poți învăța despre copywriting, însă poți folosi site-uri de cursuri online precum: Skill share sau Udemy, unde vei găsi traineri specializați sau freelanceri care te pot ajuta cu informații.

 

#2 Public speaking

Arta vobitului în public poate fi deprinsă de oricine își dorește să avanseze în carieră.

Odată învățat și practicat, acest skill aduce beneficii importante care te vor ajuta în comunicarea cu ceilalți.

Printre cele mai importante dintre acestea, putem enumera: dezvoltă încrederea în sine, te ajută să transmiți mesajul într-o manieră atractivă și nu în ultimul rând, îți dezvoltă abilitățile de lider.

Chiar dacă în acest moment, întalnirile fizice au fost mutate în mediul online, acest lucru nu ar trebui sa te descurajeze.

În continuare poți transmite mesajul într-o manieră cât mai captivantă și totodată, îți poți adapta mimica și tonul vocii în funcție de persoanele care iau partea la întâlnirea respectivă.

Tot mai multe companii au început să pune accentul pe oameni care au  bune abilități de comunicare, datorită simplului fapt că se pot integra și comunica mai ușor cu echipa din care fac parte.

 

#3 Negocierea

Fie că-ți place sau nu, cu toții negociem în fiecare zi. Cu toții ducem demersuri de negociere cu persoanele din jurul nostru pentru a obține ceva.

Daca ar fi să o citez pe autoarea Leigh Thompson, acesta spunea: Negocierea este principalul instrument de comunicare şi influenţă în interiorul şi în exteriorul companiei

Fie că lucrezi în departamentul de vânzări sau pur și simplu faci parte din echipa de marketing, abilitatea de negociere reprezintă un aspect important din procesul tău de evoluție din companie.

Cu cât exersezi să negociezi cât mai eficient pentru rezultatul pe care ți-l dorești, cu atât șansele tale de avansare în companie cresc.

De reținut aici, este că în procesul de vânzare și negociere nu este vorba despre tine.

Totul se rezumă la abilitatea ta de a satisface nevoia celuilalt prin produsul sau serviciul pe care îl oferi sau oferă compania ta.

 

# 4 Limbă străină

În Romania, majoritatea companiilor, în special cele din dominiul IT, cer un minim de cunoaștere a unei limbi străine, în special al limbii engleze.

De ce este acest lucru important? Simplu. Tot mai multe companii se gândesc la extinderea business-ului pe alte meleaguri, nu doar pe teritoriul țării.

Bineînțeles, acest lucru va duce și la extinderea echipei cu personal de altă naționalitate.

În zilele noastre, este tot mai ușor să învățăm o limbă străină prin intermediul cursurilor online.

Pentru a te putea simți confortabil, tot mai multe companii oferă astfel de cursuri la distanță, astfel în funcție de nivelul tău, poți învăța în echipa sau individual.

Dacă nu ai un buget alocat pentru meditații sau cursuri online, ei bine, sunt site-uri prin care poți învăța gratuit orice limbă străină îți dorești.

Iată o listă scurtă cu cele mai cunoscute:

Duolingo

Michel Thomas

Fluent in 3 months

 

#5 Meditația

Probabil că te întrebi - cum meditația mă poate ajuta la locul de muncă?

Ei bine, cel mai important beneficiu obținut în urma meditației, este eliminarea stresului.

Probabil că și tu ai avut zile în care ai fost copleșit de task-uri sau întâlniri.

Un studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății, arată că meditația transcedentală ajută la îmbunătățirea coeficientului emoțional și totodată, reduce stresul acumulat la locul de muncă.

Chiar dacă pentru unii oameni meditația poate părea un lucru complicat, în esență, totul este cât se poate de simplu.

În cazul în care practici acasa, te poți așeza într-un colț al camerei, iar primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți controlezi respirația și să-ți golești mintea de gânduri.

Odată practicată acesta abilitate, vei învăța să-ți stăpânești mai bine partea emoțională în raport cu colegii sau chiar șeful tău.

 

# Psihologia și comportamentul uman

Există o legătură strânsă între psihologie și locul de muncă.

Jobul pe pe care îl avem ne ocupă o mare parte din zi, mai spus, o mare parte din viață.

Probabil te întrebi, cum te poate ajuta psihologia la locul de muncă?

Ei bine, când vine vorba de relațiile interumane, putem spune că sunt în strânsă legătură cu preferințele noastre personale.

Mai bine spus, seful tău poate alege inconștient o persoană din grupul tău de colegi, pe baza unor comportamente asemanătoare lui.

Bineînțeles, nu încurajăm acest mod de lucru, ceea ce vreau să-ți transmit este că odată ce reușești să înveți bazele psihologiei umane, poți ajunge să faci diferența mai ușor dintre viața personală și viața profesională.

Sfatul nostru este să apelezi la specialisți care te pot ajuta în această situație.

Odată acumulate aceste cunoștiințe, le poți aplica mai ușor la locul tău de muncă.

 

În final, sperăm ca informațiile din acest articol să-ți fie de folos și te rugăm să ne răspunzi în secțiunea de comentarii la următoarea întrebare:

Tu ce skill-uri vrei să înveți în timpul liber?

 

Citește toate articolele despre

Editorial Misiune Echilibru Planificare carieră Găsește-ți job Motivație și vocație

Articol scris de:

Mihai Postolache, Contributor Undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro