Ai facut curatenia de primavara a CV-ului tau?

09.04.2018
2 min
Ai facut curatenia de primavara a CV-ului tau?

Distribuie

Foarte multi dintre noi sunt tentati sa trimita CV-ul de acum doi sau chiar patru ani. Daca nu vreti sa pierdeti o oportunitate si sa fiti pregatit, faceti un update al CV-ului la fiecare 6 sau 12 luni.

„Curatenia de primavara” ar trebui sa devina o necesitate, in conditiile in care un recruitor sau hiring manager, ambii „asaltati„ de CV-uri, acorda numai 6 secunde, pentru citirea unuia dintre ele. Pentru a evita sa va vedeti CV-ul la cos, apelati neaparat la operatiunea mentionata.

Sa incepem cu o scurta statistica

Necazurile cu altii.

In cadrul unei cercetari la care au participat 200 de recruitori, s-a  reusit stabilirea celor mai frecvente greseli intalnite (inca ) la CV-urile primite. Astfel:

- 71%  dintre recruitori au mentionat greselile de ortografie;
- 62,6% lipsa de calificare a celor care au aplicat;
- 49,6% mentionarea unor abilitati care nu au legatura cu job-ul:
- 22,6% candidatii au schimbat prea multe job-uri  intr-o perioada scurta de timp;
- 16,1% CV-ul  are mai mult de doua pagini;
- 14,2 %  au mentionat existenta fotografiei personale in CV;
- 12,9 % folosirea unor expresii comune ( „sunt un baiat muncitor” );
- 12,9% CV-ul este mai mult imaginativ decat concret;
-   7,1% CV-ul nu este insotit de scrisoarea de intentie desi aceasta este ceruta de angajator;
-   1,97% nu este mentionata prezenta in social media.

Reactualizarea CV-ului, periodic, va va gasi pregatit atunci cand apare o oportunitate pentru un nou job, iar voi trebuie sa aplicati in primele 24 de ore. Ganditi-va ca, in timp s-au adaugat noi abilitati, ati trecut prin noi experiente sau ati condus deja o echipa.

Daca nu sunteti pregatit si va veti afla sub presiune timpului, riscati sa omiteti lucruri importante, care ar fi trebuit mentionate in CV si pe care recruitorul le cauta in mod special.

Reactualizarea

Incepeti cu imaginea de ansamblu si termenii folositi

Nu cadeti in capcana „merge si asa”. Imaginea de ansamblu a CV-ului este deosebit de importanta. Incepeti prin a reactualiza campul obiectivelor propuse. Ceea ce parea o noutate ieri, astazi numai atrage atentia recruitotilor. Mai mult, puteti fi considerati depasiti, ca nu sunteti la curent cu noile standarde ale locului de munca.

Nu sariti peste reactualizarea termenilor specifici (de specialitae) pe care ii folositi. Unele abilitati sunt depasite, programele de calculator numai sunt de actualitate. Termenii se schimba cel putin o data pe an, daca nu sunteti atent, sunteti considerat depasit.

Obiectivele si profilul vostru este recomandabil sa nu depaseasca 25 de cuvinte.

Folositi social media pentru profil

O prezenta activa in social media este in acord si cu rezultatele unei cercetari efectuale de  Society for Human Resource Management, care reliefeaza ca 84% dintre angajatori recruteaza folosind social media, iar 43% dintre recruitori isi scaneaza candidatii  folosind diverse motoare de cautare.

Dinamicitatea imaginii

Angajatorii sunt intotdeauna in cautarea unor talente caracterizate de entuziasm si actiune. Folosire unor verbe „lipsite de viata”, care par sterile si super folosite, nu este cel mai potrivit lucru. Inlocuiti – le cu „dezvoltare, crestere, influentare, participare”.

Aveti tot timpul in fata ochilor cele 6 secunde ale recruitorului. Pentru a mentine si atrage atentia folositi cuvintele cheie, care sa poata fii detectate si marcate foarte repede.

Folositi fonturi comune

Incercati sa ganditi asemeni celui care va citeste CV-ul.  El este obisnuit cu anumite fonturi  - Arial, Times New Roman. NU faceti rabat de la acest lucru, folositi-le pe acestea. Recruitorul sau hiring managerul este tentat sa renunte foarte usor la un CV care este printat cu alte fonturi decat cele vehiculate de obicei.

Nu irositi spatiu cu referinte

Gasiti  frecvent, in articolele legate de CV, ideea ca trebuie sa spuneti adevarul referitor la lucrurile mentionate in continut. Am atras de nenumarate ori atentia ca angajatorii verifica si/ sau cer referinte de la fostul vostru loc de munca. De aceea, nu introduceti referinte in CV. Folositi spatiul pentru a va prezenta cat mai bine profilul, abilitatile, ce va face potrivit pentru acel job.

Daca vrea referinte, angajatorul fie vi le solicita, fie le cere direct fostului vostru angajator.

Un CV performant (acum poate fi realizat cu ajutorul platformei Undelucram.ro) este arma cea mai importanta a unui candidat. Nu uitati niciodata acest lucru.

Citește toate articolele despre

Creare profil candidat Găsește-ți job Resurse CV

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro