Cum îți crești angajabilitatea în 2023

17.11.2022
3 min
Cum îți crești angajabilitatea în 2023

Distribuie

Încep prin a-ți spune că nu există un candidat care să fie o potrivire perfectă pentru un rol, deci recrutorii nu se așteaptă să îndeplinești 100% toate criteriile cerute. Totuși, m-am gândit să îți propun o listă de lucruri pe care le poți face pentru a-ți crește angajabilitatea în 2023 și a rămâne relevant ca profesionist.

 

Rămâi informat

 

Indiferent de domeniul de activitate sau nivelul la care te afli în carieră, este important să urmărești constant ce se întâmplă în industria în care activezi, să identifici ce competențe poți actualiza și să ai așteptări realiste, în cazul în care mai sunt lucruri de învățat. Dacă ai studiat inginerie acum 20 de ani și nu ai deloc experiență, este nerezonabil să crezi că îți va fi ușor să găsești un job de inginer, doar pe baza studiilor. Te încurajez să vorbești cu cineva care are acum rolul dorit de tine și să afli cum îți poți completa cunoștințele pentru a fi un candidat de luat în considerare. De asemenea, dacă ai lucrat în companii care nu au investit în dezvoltarea sistemelor și a angajaților, ar fi bine să te informezi care sunt cerințele pieței în acest moment și să vezi ce poți face pentru a prinde din urmă candidații care au beneficiat de alte oportunități.  

 

Fii proactiv

 

Dacă ești în căutare de job, cel mai probabil ai identificat deja câteva companii care te atrag. Competiția e mare, aplicanții sunt mulți, iar tu ai nevoie să ieși în evidență. Este important să îți crești vizibilitatea, dar și să inițiezi contactul. Iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a atrage atenția angajatorului:

  • - Citește despre companie și pregătește o scrisoare de intenție personalizată
  • - Trimite un mesaj sau e-mail după ce ai aplicat la un job
  • - Trimite un e-mail de mulțumire după interviu
  • - Interacționează cu postările companiei și cele ale angajaților companiei
  • - Pune comentarii cu soluții pe care le propui pentru provocările/ proiectele lor

 

Folosește puterea comunității

 

Competențele și cunoștințele sunt esențiale, însă la fel de important este accesul tău la oportunitățile potrivite. Te încurajez să dezvolți relații de încredere cu cât mai multe persoane de decizie și profesioniști din domeniul tău. Arată-le atât expertiza ta profesională, cât și personalitatea ta. Recrutorii preferă să invite la interviu candidați care sunt recomandați de cineva cu care au deja o relație decât să facă screening de candidați externi. Asigură-te că ești pe lista de recomandări atunci când vine momentul.

 

 

Crește-ți credibilitatea

 

Nu se mai practică includerea referințelor în CV, însă poți duce această idee la următorul nivel. Știi deja că profilul tău de LinkedIn este un aliat de încredere în strategia ta de căutare a unui job. Ar fi foarte bine să rogi șefi, colegi și parteneri să îți lase o recomandare publică pe LinkedIn – ai o funcție integrată care îți permite să faci asta. Specifică exact la care din competențele sau realizările tale vrei să facă referire. De asemenea, prezintă disponibilitate de a lăsa și tu o recomandare. De cele mai multe ori, celor cu care ai lucrat le este mai ușor să te laude decât îți este ție.

 

Specializează-te

 

Deși flexibilitatea, adaptarea la nou și rezolvarea de probleme fără precedent sunt competențe foarte importante în epoca post-pandemică, eu cred că este la fel de important să fii expert într-un domeniu sau să ai un avantaj competitiv, de exemplu, să vorbești o limbă străină mai puțin comună. Expertiza și combinația unică de competențe îți vor aduce un job mai bine plătit sau parteneriate valoroase.

 

Construiește un brand personal

 

Brandul personal nu este doar pentru influenceri. Este pentru orice profesionist care dorește să aibă autoritate în domeniul lui de activitate. Dacă ai urmat sfatul de mai sus și ești specialist în ceva, cel mai bun mod de a te poziționa în piață ca expert (pe care toți angajatorii îl vor dori) este să începi să creezi o poveste în jurul tău. Povestește oamenilor cum ai ajuns să fii specialist, ce îți place și ce nu la munca ta, ce faci cel mai bine și cum poți contribui la succesul companiilor. Poți face asta prin postări pe social media, prin articole pe site-uri partenere sau chiar pe site-ul tău, prin participarea la podcast-uri sau evenimente de specialitate.

Sper că ți-a fost utilă cel puțin o informație din acest articol și m-aș bucura să scrii care dintre sfaturi ți se pare mai ușor de implementat.

Tu ce planuri ai pentru 2023?

 

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro