"Evoluția este cea care stă la baza succesului nostru" - Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România & Moldova

08.02.2022
8 min
5.00
"Evoluția este cea care stă la baza succesului nostru" - Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România & Moldova

Distribuie

Ți-ar plăcea să ai un job unde ești zilnic încurajat să evoluezi, să te bucuri an de an de vouchere de vacanță și asigurare privată de sănătate și să lucrezi într-un mediu în care diversitatea în echipă este la ordinea zilei? Citește interviul Esterei Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România & Moldova.

 

Care a fost principalul demers de a susține angajații în 2021?

Cu siguranță, evoluția pandemiei a continuat să fie un subiect care ne-a preocupat și în 2021. Evenimentele din ultima perioadă au continuat să fie, de multe ori, dificil de anticipat, dar împreună cu întreaga echipă am reușit să găsim noi modalități de a ne adapta la noua realitate și de a da dovadă de flexibilitate sporită. Ca angajator, am demarat mai multe inițiative pentru a veni în sprijinul colegilor noștri, pentru a fi cât mai aproape de ei. Pentru noi este foarte important să încurajăm o comunicare eficientă, transparentă, și să ne asigurăm că mediul de lucru rămâne unul sigur și cât mai plăcut pentru toți angajații.

 

Care au fost inițiativele ca angajator în 2021 pentru dezvoltarea personală și profesională a angajaților?

Sunt de părere că evoluția este cea care stă la baza succesului nostru. Lucru pe care îl amintesc de fiecare dată, în orice circumstanță. Tocmai de aceea, în 2021 am continuat să-i încurajăm pe colegii noștri să facă un pas înainte în cadrul companiei și am susținut inițiativele valoroase prin recunoașterea meritelor. Pentru asta, am oferit, printre altele, oportunități de perfecționare și dezvoltare. Pentru noi, este prioritar să punem accent pe oameni. De aceea, pe lângă beneficiile deja cunoscute, printre care, voucherele de vacanță, pachetele oferite cu ocazia Crăciunului, asigurarea privată de sănătate, abonamentul la biblioteca Bookster, platforma online de cursuri pentru copiii angajaților (unde le punem la dispoziție, în mod gratuit, cursuri de limba engleză, limba germană, programare interactivă și cursuri de dezvoltare personală), ne-am propus să aducem un plus de valoare și inspirație fiecărui coleg în parte prin cursurile și trainingurile pe care le avem disponibile: de la programe de școlarizare până la cursuri dedicate dezvoltării abilităților de conducere. Pe scurt, încercăm zi de zi să le arătăm colegilor noștri că suntem un angajator corect, care îi susține să se dezvolte, care le oferă extra beneficii și flexibilitate pentru a se bucura de lucrurile importante din viața personală.

 

Cum se conturează 2022 pentru piața muncii din România referitor la evoluția salariilor și acordarea de beneficii?

În ultimul timp, mai mult ca niciodată, am simțit cu toții că schimbarea este singura constantă. Așa că, poate fi o provocare să avansăm predicții privind modul în care piața muncii va evolua în 2022. Sentimentul de incertitudine este unul destul de pregnant. Dar, la fel ca și până acum, capacitatea de adaptare la context a fost și este unul dintre cele mai mari atuuri ale noastre. Dacă situația o permite, avem în vedere posibilitatea evoluțiilor la nivel salarial, dar și din punct de vedere al beneficiilor. Kaufland va continua să promoveze transparentizarea salariilor și în 2022, un demers prin care candidații aflați în căutarea unui loc de muncă pot vedea în anunțurile de angajare salariul brut de pornire pentru rolurile de execuție, dar și tipul de contract pentru fiecare loc de muncă disponibil în parte.

 

Diversitatea în echipă - Cum este abordat în companie subiectul mix  de generații și naționalități?

Ne aflăm într-un continuu proces de adaptare, dar având în spate o echipă dinamică, deschisă și construită ca o familie, lucrurile vin natural. Cu siguranță ultimul deceniu a adus schimbări majore în sfera resurselor umane, iar necesitatea pentru diversitate și incluziune a crescut exponențial. Ne dorim să continuăm procesul de integrare și accesibilizare a muncii pentru persoane cât mai diverse, indiferent de ceea ce le face diferite, fie că e vorba de persoane de alte naționalități, din generații diferite sau persoane cu dizabilități. În cadrul companiei nu există roluri mici, ci roluri esențiale, iar fiecare persoană care își dorește să vină alături de noi își poate găsi locul potrivit.

 

Ce acțiuni de vizibilitate ați făcut în 2021 și ce planuri aveți pentru 2022?

Ca angajator, finalul de an a reprezentat începutul unui nou capitol datorită campaniei de brand de angajator „E TIMPUL PENTRU CEVA NOU”, prin intermediul căreia toți cei interesați de o carieră în retail au putut intra în culisele Kaufland. Fiind o perioadă plină de fluctuații și schimbări continue la nivel global, amplificate de avansul tehnologic, dar și de noile cerințe venite atât din partea angajaților, cât și din partea angajatorilor, ne-am propus să-i scoatem în față pe o parte dintre cei care asigură succesul Kaufland în România. Prin mesajul campaniei „Începe o carieră. Nu doar un job”, îi îndemnăm pe toți cei din jurul nostru să își atingă potențialul profesional, să își dorească mai mult de la viitor, fără să neglijeze viața personală. Pentru că echilibrul între viața profesională și cea personală este esențial, le oferim angajaților posibilitatea unui program flexibil, dar și timp liber, pentru activitățile personale.

 

Care a fost modul de lucru în 2021? Remote/hibrid/office?

Digitalizarea a fost cuvântul de ordine și care a făcut ca lucrurile să funcționeze. La nivel de companie, colegii noștri din magazine și depozite au lucrat în continuare în format fizic, cu respectarea tuturor normelor de protecție sanitară. În ceea ce privește sediul central, am adaptat un sistem hibrid pentru întreaga echipă. Din punct de vedere al recrutării, primele interviuri se desfășoară exclusiv online, iar cele finale față în față. Acest lucru depinde și de preferințele managerilor, deoarece unii dintre ei poate își doresc să realizeze procesul de recrutare exclusiv în mediul online.

 

Cultură și valori: cum ajută comunicarea acestora în atragerea candidaților potriviți? Ce înțeleg candidații prin cultura companiei?

Întotdeauna ne dorim să cunoaștem cât mai bine candidatul din fața noastră, încă de la primul interviu, să aflăm dacă împărtășește valorile companiei și dacă este o persoană pregătită să accepte noi provocări profesionale. Sperăm ca cele trei valori care se află la baza culturii noastre organizaționale – performanța, dinamismul și corectitudinea – să se regăsească și printre principiile împărtășite de fiecare candidat în parte. Numai în acest fel putem să menținem un mediu de lucru plăcut și să încurajăm dezvoltarea profesională și comunicarea.

 

Ce i-ați sfătui pe angajați - pe proprii angajați, dar și pe cei ai altor companii pentru momentul post-pandemic?

În primul rând să aibă grijă în continuare de sănătatea lor și de persoanele dragi din jurul lor. Deși pandemia ne-a impus această distanțare fizică, în același timp cred că am simțit cu toții că o astfel de constrângere ne-a apropiat și mai mult unii de ceilalți din punct de vedere afectiv. În al doilea rând aș vrea să îmi felicit colegii din cadrul Kaufland pentru efortul depus, pentru adaptabilitatea și înțelegerea de care au dat dovadă în această perioadă. Este foarte important să nu cedăm în fața dificultăților și să depășim împreună obstacolele din calea noastră.

 

Care a fost cea mai grea decizie pe care ați luat-o ca specialist HR în 2021?

Pentru un Specialist în Resurse Umane, deciziile vin cu responsabilitatea unui impact decisiv nu doar pentru consolidarea culturii organizaționale, ci și pentru asigurarea celor mai bune condiții de lucru și dezvoltare profesională, și pentru motivarea întregului colectiv. Pentru noi, termenul „echipă” are o greutate aparte, și nu se referă doar la munca sau la rezultatele pe care urmărim să le atingem împreună, ci la întreg traseul pe care îl parcurg acțiunile noastre, cu contribuția și efortul fiecărui coleg în parte. De aceea, și în strategia programelor noastre de Resurse Umane am continuat să abordăm aceeași comunicare transparentă și să ne unim forțele pentru a găsi cele mai bune soluții.

 

Care sunt lessons learned în companie după cei 2 ani de pandemie?

Pandemia ne-a demonstrat că oamenii rămân cea mai importantă resursă a unei companii, indiferent de domeniul sau dimensiunea acesteia. În continuare, ne dorim să construim noi conexiuni între oameni și să dezvoltăm procesul de comunicare, atât în cadrul companiei cât și afara ei. Pe de altă parte, am învățat că adaptarea și reziliența sunt cuvinte cheie pentru contextul incert în care ne aflăm astăzi. Așadar, după cei doi ani de pandemie, pot spune că doar prin adaptabilitate, inovație și înțelegere vom reuși să depășim astfel de provocări în viitor. 

 

 

EXTRA

 

Câți colegi aveți în departamentul de HR?

În departamentul de Resurse Umane din Kaufland activează 58 de colegi în România și 5 colegi în Republica Moldova. Avem colegi care lucrează atât în Sediul Central din București, cât și în țară, pentru a sprijini activitățile ce țin de magazine și de platformele logistice. De asemenea, o parte din colegii din România sunt responsabili și de proiecte pentru Republica Moldova.

 

Câți angajați are compania pe care o reprezentați?

Suntem peste 15.000 de colegi în România și peste 600 în Republica Moldova.

 

Ce procent din angajați lucrează de acasă?

Marea majoritate a colegilor lucrează în magazine și în platformele logstice, unde munca de la distanță nu funcționează. Noi apreciem enorm eforturile pe care le fac aceștia pentru a fi prezenți fizic chiar și în această perioadă. La fel, însă, se întâmplă și în cazul unor departamente din Sediul Central, unde activitatea câtorva colegi depinde de resursele interne, fapt pentru care vin fizic la birou. Iar în ceea ce privește restul colegilor din Sediul Central, la fel cum sunt și cei din echipa mea, funcționăm printr-un sistem de rotație și venim pe rând la birou, ca să nu aglomerăm spațiile. Ne place totuși să ne mai și întâlnim, să povestim și să petrecem timp împreună. Ne facem treaba foarte bine, indiferent dacă suntem de acasă sau de la birou.

 

Ce zici? E timpul pentru ceva nou? Hai la Kaufland. Aplică chiar astăzi la super-compania care te merită!

Citește toate articolele despre

Interviuri Undelucram

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro