Interviu Carmen Avramescu - Director HR Tenaris România

16.06.2020
5 min
Interviu Carmen Avramescu - Director HR Tenaris România

Distribuie

În acest interviu putem afla detalii despre cum s-a adaptat Tenaris acestei perioade și care sunt cele mai mari provocări pentru angajații din Producție.

 

1. Spuneți-ne câteva cuvinte despre dvs. și despre activitatea companiei Tenaris

TenarisSilcotub își are originile din România în două întreprinderi cu o istorie de peste 40 de ani:  Întreprinderea de Țevi Zalău (acum Silcotub SA), fondată în 1977 și Combinatul Siderurgic Călărași (ulterior Donasid SA), fondat în 1976.

Brandul TenarisSilcotub a luat naștere în 2004, când Silcotub SA a fost integrată în compania Tenaris. De la bun început, Tenaris și-a luat un angajament pe termen lung față de România și industria autohtonă, demarând un program amplu de investiții ce însumează 500 de milioane USD până în prezent. Investițiile au vizat unitățile de producție din Zalău, Călărași și Câmpina (noi capacități de producție a produselor cu valoare adăugată mare, noi tehnologii și echipamente care să garanteze înalte standarde de siguranta, calitate si protectie a mediului) dar și serviciile pentru clienți, prin centrul dedicat din Ploiești.

De asemenea, pentru a sprijini procesul de formare profesională și împărtășire de cunoștințe în cadrul companiei, la Zalău s-a construit un nou sediu pentru universitatea corporativă TenarisUniversity, un centru de training cu dotări de ultimă generație.

Astăzi, TenarisSilcotub este o echipă de 1.800 de oameni, care lucrează într-un sistem industrial integrat, în unități de producție, birouri și centre de servicii aflate în 7 localități.

Prin strategia sa de piață bazată pe inovare, prin accentul pus pe crearea de produse cu valoare adăugată mare, dar și prin oferta de servicii unice precum RigDirect®, Tenaris este astăzi lider global în producția și furnizarea de produse tubulare și servicii utilizate în operații de foraj, echipare a sondei și exploatare a petrolului și gazelor, transportul petrolului și gazelor, sectorul energetic și petrochimie, aplicații industriale și auto-moto specializate.

Eu mi-am început cariera în Tenaris în 2006, am trecut prin diverse funcții și proiecte în cadrul departamentului de resurse umane, atât în România cât și în alte țări unde compania noastră are fabrici sau birouri comerciale și, de mai bine de cinci ani, conduc Departamentul Resurse Umane, fiind responsabilă de operațiunile companiei Tenaris în acest domeniu în România.

 

2. Având în vedere domeniul în care activează compania, ce măsuri ați luat pentru a proteja angajații în această perioadă? 

Având în vedere că activitatea TenarisSilcotub nu a fost oprită în nici un moment, răspunsul nostru la situația de criză generată de pandemia Coronavirus a fost unul extrem de rapid. Ne-am informat, am discutat cu autoritățile competente și ne-am sfătuit cu colegii noștri din alte țări care deja treceau prin criza (vezi Italia unde Tenaris are o fabrică în Dalmine, Bergamo), după care am trecut la acțiune. Pe lângă masurile de igienă personală și de igienizare a spațiilor/suprafețelor, am redus la minimum călătoriile, am aplicat teleworking pentru funcțiile unde se putea implementa, am introdus obligativitatea purtării măștii și verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în incinta companiei cu termoscanere, am stabilit ore diferite de începere a schimburilor în diverse sectoare productive pentru a evita aglomerări ale angajaților și am impus măsuri de distanțare.

Toate măsurile au fost luate încă de la început, din luna martie, iar acum facem reglări fine la procedurile în vigoare ca să acomodăm și regulile impuse de autorități o dată cu trecerea de la starea de urgență la cea de alertă.

Acțiunile noastre s-au extins și asupra comunităților din care facem parte, oferind sprijin personalului medical aflat în linia întâi în lupta cu Covid-19, prin donații de echipamente și dispozitive specializate, la care și angajații  au contribuit prin acțiuni de voluntariat.

 

3. Care credeți că sunt cele mai mari provocări pentru cei din Producție? Dar pentru compania dumneavoastră, care au fost cele mai mari provocări?

Una dintre provocările cu care colegii care lucrează în producție se confruntă în munca lor de zi cu zi este de a asigura respectarea regulilor de sănătate și securitate în muncă și de a preveni orice fel de evenimente. Această pandemie a mai adăugat câteva reguli în plus legate de purtarea măștii, distanțare și igienă, însă fundamental marea provocare a rămas aceeași – de a avea grijă de propria persoană și de cei din jur.

 

4. Ați observat o diferență la nivelul productivității angajaților? Credeți că productivitatea lor a fost afectată în această perioadă?

Am fost martorii unei mobilizări incredibile, în perioada aceasta productivitatea a crescut, atenția a fost sporită, am avut parte de mai puține evenimente nedorite și am reușit să ne atingem obiectivele setate.

 

"Credem că o comunicare transparentă și clară a situației și o colaborare reală în a găsi soluții sunt elementele cheie în această perioadă."

 

5. Ce sfaturi le-ați oferi angajatorilor din industria dumneavoastră? Cum ar trebui să își motiveze angajații în această perioadă? 

Credem că o comunicare transparentă și clară a situației și o colaborare reală în a găsi soluții sunt elementele cheie în această perioadă. Am avut și avem nevoie în continuare de multă flexibilitate din partea colegilor ca să putem naviga aceste vremuri dificile și cred că ei au înțeles asta. Împreună cu mulți dintre angajații actuali am trecut și prin alte crize și ei știu că pentru noi protejarea angajatilor este un lucru extrem de important. Dacă reușim să menținem o relație de încredere cu angajații noștri vom reuși să ieșim mai puternici din această perioadă dificilă.

 

6. Credeți că angajatorii au fost pregătiți pentru o astfel de situație? Ce ar putea să învețe și să aplice în viitor, în cazul unei situații similare?

Lumea nu a fost pregatită pentru situația prin care trecem. În astfel de momente, învățarea este mult mai rapidă, soluțiile obișnuite nu sunt de folos și trebuie să ai încredere în liderii din organizație și în capacitatea lor de a lua cele mai bune decizii în condiții de ambiguitate. Cred că trebuie sa îți alegi sursele de informare, să iei decizii rapide, să îți asumi riscul greșelilor și să te bazezi pe oamenii pe care îi ai. În astfel de momente, înțelegi poate mai bine ca oricând valoarea echipelor pe care le-ai construit în vremuri bune.

Citește toate articolele despre

Interviuri Undelucram

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro