Mai mult de 30% dintre angajatori au concediat cel putin o persoana in ultimul an din cauza intarzierilor repetate la serviciu. Ca sa evite sanctiunile disciplinare, angajatii au venit cu scuze de-a dreptul SF, conform celui mai recent studiu CareerBuilder.com.

 

Cele mai frecvente motive invocate de angajati in ultimul an au fost traficul aglomerat, lipsa de somn, obligatia de a-si duce copiii la cresa sau la gradinita si conditiile meteo.

"Angajatorii nu au o problema sa accepte o situatie neobisnuita invocata de un angajat. Problemele apar atunci cand obiceiul de a ajunge tarziu la serviciu se repeta", au declarat realizatorii studiului.

Managerii chestionati in sondajul anual al CareerBuilder au deconspirat cele mai aiuristice scuze primite de la angajatii care au ajuns tarziu la serviciu:

- O angajata a plecat din greseala cu pantofii colegei de camera si a fost nevoita sa se intoarca si sa-i schimbe;

- Sotia furioasa a unui angajat i-a lasat peste noapte cheile de la masina in congelator, intr-un vas cu apa;

- Masina nu a vrut sa porneasca deoarece senzorul de respiratie indica ca angajatul s-a urcat baut la volan;

- Un angajat a vrut sa se tunda cu masina de tuns inainte sa plece la serviciu, dar aceasta s-a defectat la un moment dat si a fost nevoit sa treaca pe la frizerie;

- Masina angajatului a fost atacata de un urs (omul a venit si cu probe foto la manager);

- Din cauza stresului de la job, o angajata a uitat unde lucreaza si s-a dus din greseala la sediul angajatorului anterior, de la care isi daduse demisia;

- O angajata si-a scapat poseta intr-un aparat automat pentru ziare si nu a gasit maruntis ca sa-l deschida.