Martie 2012

 

Trainingurile manageriale si cursurile pentru echipele manageriale au devenit din ce in ce mai solicitate de catre angajatori in anul 2011, potrivit specialistilor din domeniu.

 

Tendinta firmelor de a-i trimite pe manageri la cursuri de perfectionare se explica prin nevoia angajatorilor de a-si fideliza si motiva salariatii prin intermediul unor lideri cu capacitate de convingere.
 

Inainte de criza economica, motivarea angajatilor era mult mai usor de facut, prin acordarea de stimulente financiare, acum insa performanta se obtine prin metode mai subtile, care tin de psihologie si tehnici de leadership.
 

Un alt obiectiv al managerilor bine instruiti consta in dezvoltarea culturii organizationale, astfel incat firma sau departamentul pe care le conduc sa dezvolte un spirit de echipa si sa urmareasca performanta si competitivitatea.
 

„Companiile pun accentul pe trainingurile pentru dezvoltarea profesionala si cresterea performantei, dar sunt solicitate si cursuri de instruire de calificare, recalificare si perfectionare”, a declarat Bogdan Florea, directorul general al Trenkwalder, firma de recrutare si resurse umane.
 

Piata de training din Romania, estimata in prezent la o valoare de 15-20 milioane de euro, va continua sa creasca in 2012, insa cresterea va fi una moderata, potrivit directorului general al Trenkwalder.
 

„In anul 2012, companiile vor continua sa se orienteze catre servicii de consultanta complexe pentru implementarea de sisteme de management al performantei care vor oferi schimbari profunde in organizatie", considera Bogdan Florea.
 

Numarul de angajati care participa la trainingurile solicitate difera in functiile de nevoile de instruire ale fiecarei companii. Pot fi implicati in programele de training toti angajatii companiei sau numai anumite echipe manageriale.