La fiecare loc de munca intalnesti cativa oameni antipatici, cu care nu te poti intelege si cu care nu ai vrea sa fii in aceeasi echipa. Nu este o solutie sa generezi conflicte, mai bine cauti variante de a-ti face treaba.

 

In cazul in care intri in conflicte cu persoanele pe care nu le simpatizezi, risti sa fii perceput de catre sefi ca un angajat-problema, de care s-ar putea dispensa cu prima ocazie.
 

1. Abtine-te de la comentarii la adresa persoanelor. Chiar daca oamenii pe care nu ii agreezi sunt vinovati din punctul tau de vedere pentru anumite situatii, criticile nu sunt o solutie. Nu face reprosuri, ci discuta strict despre problemele "tehnice" care apar.
 

2. Concentreaza-te pe fapte, nu pe sentimente. Trebuie sa iei lucrurile cat mai relaxat in relatiile de serviciu. Nu are sens sa te concentrezi pe sentimentele celuilalt, important este sa rezolvi cat mai pragmatic situatiile care presupun munca in echipa cu persoanele pe care nu le agreezi.
 

3. Considera orice conflict ca pe o oportunitate sa inveti ceva despre tine insuti. Ideea este sa reusesti sa iti controlezi primele impulsuri, sa inveti cate ceva despre tine si despre fobiile tale si sa incerci sa asculti ce au de zis si ceilalti, poate uneori au dreptate.
 

4. Comporta-te intotdeauna politicos. Politetea este o arma redutabila, chiar si in conflictele cele mai aprige. Ea spune ceva despre tine si nu despre ceilalti. Violenta verbala sau jignirile nu fac decat sa accelereze conflictele si sa puna paie pe foc.
 

5. Gandeste-te la solutiile posibile inainte de a discuta deschis o problema. Nu este deloc constructiv sa te rezumi la critici si reprosuri. Inainte de a-i spune celuilalt ce te deranjeaza intr-o situatie, ia in calcul si cateva solutii posibile pe care sa i le propui.