Aprilie 2012

 

Majoritatea angajatorilor folosesc interviul telefonic ca pe o etapa eliminatorie a procesului de recrutare, iar impresia pe care o lasi in urma unui astfel de interviu poate fi hotaratoare in demersul de a obtine un job.

 

Specialistii site-ului de recrutare Myjob recomanda ca interviul telefonic sa fie sustinut intr-un loc linistit si nu in spatii zgomotoase sau alaturi de alte lucruri care iti pot distrage atentia.
 

In acelasi timp, spun acestia e indicat sa respecti cateva reguli:
 

1. Pastreaza la indemana o copie a CV-ului – este important sa te uiti la aceeai hartie ca si intelocutorul tau, iar sansele ca acesta sa aiba CV-ul tau in fata atunci cand iti pune intrebari sunt foarte mari.
 

2. Fii pregatit cu o poveste pentru fiecare punct – ca sa fii 100% pregatit pentru orice intrebare care are la baza CV- ul tau, ar trebui sa poti dezvolta fiecare zona din curriculum vitae.
 

3. Gaseste informatii despre interlocutorul tau – cand ai interviul telefonic este indicat sa fii in fata unui calculator si sa poti cauta cat mai multe lucruri despre persoana cu care vorbesti, in conditiile in care aceasta s-a prezentat. Spre exemplu, LinkedIn poate fi o sursa excelenta de informatii profesionale pe care le poti folosi ca sa faci o impresie buna.
 

4. Raspunde potrivit la intrebarile care ti se pun la interviul telefonic. Fii pregatit din timp si citeste recomandarile pentru raspunsurile la interviu.
 

5. Consulta, chiar si in timpul interviului telefonic, site-ul companiei, poti gasi informatii care sa iti ofere avantaje si sa te ajute sa obtii un interviu fata in fata.
 

6. Pregateste-ti intrebari pe care sa le adresezi recruiterului.