20 AUGUST 2013

 

Antreprenorii, mai ales cei aflati la inceputul unui business, sunt sfatuiti de consultanti sa scape cat mai repede de cateva tipuri de angajati care le trag afacerile in jos.

Daca nu lucrezi intr-o multinationala si simti ca faci parte din una din categoriile de mai jos, incearca sa iti schimbi cat mai curand imaginea in ochii patronilor, potrivit Inc.com:

1. Carcotasul de serviciu. Niciunui om de afaceri aflat la inceput de drum nu-i convine sa auda numai reactii sceptice, negative sau pesimiste. Nu este o idee buna sa joci rolul de avocat al diavolului intr-o firma antreprenoriala, chiar daca s-ar putea ca de multe ori sa ai dreptate.

2. Angajatul "alo, sefu', ce sa fac?". Un antreprenor are nevoie in jurul lui de oameni cu initiativa si cu capul pe umeri, nu doar de robotei care sa care greutatile dintr-o parte in alta. Cel mai enervant pentru un patron este genul de angajat care nu face nicio miscare fara sa il sune si sa ceara indicatii peste indicatii.

3. Angajatul "sefu', sunteti genial". Este adevarat ca sefilor le place sa fie periati, insa un antreprenor isi da seama rapid ca periatorii de serviciu nu le aduc idei noi, nu sesizeaza problemele care apar, nu gandesc deloc cu capul lor.

4. Genul gura-sparta. Cand incerci sa pui pe picioare o afacere pe o nisa noua, nu vrei ca strategia ta sa fie imprastiata rapid in piata. Angajatii care dau din casa informatii importante pentru succesul afacerii sunt verigile slabe din angrenajul noii firme si vor zbura cu prima ocazie.

5. Sociopatul. In epoca retelelor sociale, nimeni nu are nevoie de un angajat care nu e in stare sa propage numele firmei la care lucreaza. Angajatii speriati de bombe sunt printre primii care vor fi obligati sa isi caute un alt job.

6. Somnambulul. Unii angajatii isi deruleaza sarcinile de serviciu ca si cum ar fi comutati pe pilot automat. Echipele dintr-o firma antreprenoriala trebuie sa fie entuziaste ca sa aiba succes in noul business, iar un astfel de apatic va trage in jos moralul celorlalti.