Recomandam un articol preluat de pe manager.ro (via jobs.aol.com).

 

Tinand cont de faptul ca in fiecare zi, utilizatorii trimit 89 miliarde de email-uri, o sa-ti fie cam greu sa iesi in evidenta, mai ales cand vine vorba de o posibila angajare. Emailul reprezinta, de obicei, primul mijloc de contact pentru candidati si angajatori, iar titlul acestui mesaj trebuie sa prinda la public. Acest email nu "vorbeste" doar despre cine esti tu cu adevarat si ce doresti, ci reprezinta un instrument de marketing, care demonstreaza calificarile tale.    

 

Cum poti motiva un cititor sa acceseze emailul tau? In functie de context, expertii in resurse umane ne recomanda sa tinem cont de cateva aspecte.
 

I. Un subject line aerisit
 

Un subject line are in jur de 60 de caractere, in timp ce pe telefon poti vizualiza 25-30 de caractere, spune Amanda Augustine, experta HR in cadrul serviciului de recrutare profesionala TheLadders. Avand in vedere spatiul limitat (ca si timpul, de altfel...), eliminati cuvintele de prisos si treceti la subiect, in circa 6-8 cuvinte.
 

Exemplu: "Aplicatie pentru postul de asistent resurse umane"
 

II. Cele mai importante cuvinte trebuie plasate la inceput
 

50% din emailuri sunt citite in prezent cu ajutorul dispozitivelor mobile, spune Dmitri Leonov, vicepresedinte al serviciul de management al emailurilor SaneBox. In situatia in care nu stii cat la suta din subject line vor putea vizualiza angajatorii pe smartphone-urile lor, este important sa plasezi informatia esentiala la inceput. Altfel, ceea ce este mai important se va pierde!

 
Exemplu: "Manager de vanzari cu o experienta de opt ani"
 

III. Scurt si la obiect. Fara compromisuri
 

Angajatorii investesc sase secunde pentru a "scana" cu privirea un CV, spune Augustine si nu vor zabovi foarte mult nici asupra emailurilor primite de la candidati. Subiectul trebuie sa comunice exact cine esti si ceea ce cauti, fara ca angajatorul sa fie nevoit sa acceseze mesajul integral. Nu folosi cuvinte vagi precum "CV atasat" si specifica exact pentru ce functie aplici.
 

IV. Foloseste cuvinte-cheie logice pentru cautare si filtrare
 

Angajatorii folosesc filtre si foldere pentru a-si gestiona mai bine maldarul de emailuri si nu se vor concentra asupra mesajului tau, daca nu este optimizat, spune Leonov. Tocmai de aceea, este important sa incluzi cuvinte-cheie precum "candidatura" sau "candidat pentru...", care sa iti ofere mai multe sanse la cautare.
 

V. Include functia si numele
 

Pentru o candidatura standard, Augustine subliniaza ca trebuie sa incluzi un subject line legat de functia dorita si numele tau, precum si codul jobului respectiv, daca dispune de o asemenea inregistrare. Altfel, angajatorul va fi obligat sa deschida emailul si sa-l citeasca integral, pentru a vedea despre ce este vorba...
 

VI. Care sunt calificarile tale?
 

Subject line-ul trebuie sa te diferentieze in ochii angajatorului. Augustine recomanda orice acronime care au legatura cu jobul respectiv. De exemplu, ai putea adauga informatii despre titlurile tale universitare/academice.
 

VII. Despre recomandari
 

Daca o anumita persoana te recomanda, nu ii include numele in interiorul emailului, ne sfatuieste Augustine. Plaseaza acest nume in subject line, pentru a atrage atentia angajatorului respectiv.
 

Exemplu: "Recomandat de X pentru functia de redactor IT&C"
 

VIII. Nu folosi Caps Lock
 

Nu ne permitem sa folosim Caps Lock "nici in gluma"... Poti atrage atentia cuiva cu literele mari, dar intr-un sens negativ. Este echivalentul digital al urletulu si scopul tau este sa ii furnizezi angajatorului un email decent, ponderat, nu un strigat de ajutor, care sa-l sperie, explica Leonov. Foloseste putine "artificii" in email si evita Caps Lock-ul, fonturile speciale si semnele de exclamare.