Atunci cand incep cautarea unui nou job, candidatii sunt interesati nu numai de salariu, ci si de o serie de alte avantaje pe care le ofera anagajatorul. Un studiu recent efectuat in Marea Britanie are ca idee principala afirmatia ca beneficiile nu mai sunt un lux, ci au devenit o necesitate.

Doar 19% dintre angajati au spus ca nu au nevoie de beneficiile oferite de angajator. In conditiile in care 81% se pronunta in favoarea acestor avantaje, angajatorii se afla intr-o permanenta competitie, pentru a mari numarul beneficiilor oferite, in speranta fidelizarii fortei de munca.

Din punctul de vedere al moralului angajatilor, cei care beneficiaza de diverse avantaje sau facilitati la birou manifesta un angajament superior celorlalti si o mai mare eficienta in rezolvarea sarcinilor de serviciu.

Realitatea este diferita de asteptari

In cele mai multe cazuri, avantajele oferite se rezuma insa la posibilitatea de a schimba scaunul de la birou sau de a vi se oferi un spatiu mai mare de lucru. Majoritatea companiilor din Marea Britanie ofera ca principala beneficiu accesul la cafea, fara plata. Asa se face ca multi angajati consuma o mare cantitate de cofeina, chiar daca nu-si doresc asta.

Daca insa ar plati cafeaua pe care o consuma in cele 5 zile efective petrecute la birou ar trebui sa cheltuiasca 950 lire sterline, echivalentul unei vacante de 7 zile in Portugalia.

Ce isi doresc cel mai mult angajatii?

Potrivit studiului sunt foarte multe cazuri cand se opteaza pentru un job care ofera avantaje pe care nu le gasesti in alta parte, desi candidatul si-ar dori de fapt un alt rol. De exemplu, 43% dintre angajati isi doresc un program de lucru mai flexibil si sa poata lucra de acasa. Aceasta modalitate de lucru ofera posibilitatea angajatorului si angajatului sa faca reduceri la cheltuieli, iar cel din urma capata o atitudine pozitiva fata de munca, scapand de anumite restrictii.

Care este influenta avantajelor oferite?

Cu cat sunt mai multe avantaje oferite de angajator, cu atat angajatul va aborda din alt unghi, pozitiv, obiectivele de atins. 20% dintre ei spun ca muncesc mai mult atunci cand au asemenea avantaje, 37% recunosc ca sunt mai motivati, iar 49% spun ca sunt mai fericiti.

Evident ca avantajele oferite la birou sunt menite sa reduca stressul, clasat pe primul loc la capitolul privind cauzele scaderii entuziasmului, angajarii si productivitatii.

Potrivit studiului

- 48% dintre angajati nu primesc bauturi fierbinti - cheltuieli anuale de 950 lire:

- 80% dintre cei aflati la munca nu au posibilitatea sa controleze temperatura mediului in care lucreaza;

- 19% nu primesc nici un fel de beneficii de la companii, iar jumatate din cei chestionati nu se bucura de macar un team building;

- 18% isi doresc un orar flexibil;

- 16% vor sa plece vinerea mai repede, cand incepe vara;

- 12% isi doresc o mai mica strictete la imbracaminte;

- 12% vor sa lucreze de acasa in timpul verii;

- 10% vor o pauza mai mare pentru pranz;

- 7% ar dori organizarea unor petreceri de catre companie;

- 6% doresc intalniri dincolo de zidurile companiei cu membrii echipei.

In spatele acestor cifre se ascunde faptul ca o imbunatatire reala a avantajelor oferite de companii la locul de munca se poate transforma in cresterea loialitatii angajatilor, scaderea procentajului privind fluctuatia personalului si reducerea cheltuielilor privind recrutarea si angajarea de noi lucratori.