Ce daune plateste angajatorul cand isi retrage oferta de munca


Vineri, 30 Martie 2012 1065 vizualizari

Martie 2012

 

Firmele se joaca uneori de-a soarecele si pisica la angajare cu anumiti candidati si, desi le fac acestora o oferta de angajare, ii anunta ulterior ca s-au razgandit si ca nu-i mai pot angaja. Ce consecinte juridice are o astfel de situatie?

 

"Exista situatii in care oferta de munca prevede un termen in care trebuie sa fie acceptata de catre candidat si, cu toate ca acest lucru s-a intamplat in termenul agreat, angajatorul isi retrage oferta", arata avocatul Iulian Patrascanu, managing partner al firmei Fine Law. Care sunt consecintele retragerii intempestive a ofertei de angajare?
 

Potrivit avocatului, retragerea ofertei de munca, in situatia in care aceasta a fost deja acceptata de candidat, are consecinte exclusiv de ordin material asupra angajatorului, in sensul ca acesta va fi obligat sa suporte consecintele retragerii intempestive si o eventuala plata de daune interese.
 

„Candidatul poate solicita in instanta angajatorului care si-a retras intempestiv oferta de munca repararea integrala a prejudiciilor directe si indirecte cauzate de retragerea acesteia”, explica Iulian Patrascanu.
 

Prejudiciile pot consta in suportarea cheltuielilor cu schimbarea domiciliului viitorului salariat, cheltuielile cu pregatirea dosarului de angajat, cu deplasarile la sediul angajatorului pentru sustinerea interviurilor etc.
 

Oferta de munca este documentul care contine rezultatul negocierii dintre angajator si viitorul angajat, urmand sa produca efectele juridice aratate mai sus, in timp ce obligatia de informare prevazuta de Codul Muncii (cu care oferta de munca este adesea confundata) este un act unilateral al angajatorului, nefiind rezultatul unei negocieri intre parti.
 

Potrivit avocatului de la Fine Law, indiferent ca oferta de munca este denumita astfel sau intr-un alt mod, angajatorii trebuie sa fie atenti la conditiile si angajamentelor asumate prin aceasta, altfel risca sa plateasca daune salariatilor. Poti afla mai multe situatii de acest fel in "Manualul de bune practici in managementul resurselor umane", editat de HR Club.

Sursa text: www.realitatea.net

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.