Exista tendinta de a incerca sa ne vedem de treaba noastra, sa trecem cat mai neobservati, sa nu cream probleme. Toate acestea cu speranta ca doar in acest mod ne vom pastra la nesfarsit locul de munca.

A spune mereu una dintre frazele de mai sus reprezinta nu numai o atitudine defetista, ci si un obstacol in dezvoltarea carierei.

Nu stati retras asteptand ca managerul sau team leader-ul sa va dea ceva nou de facut pentru a va scoate din rutina de zi cu zi. Acest lucru este total neproductiv.

Sa presupunem ca lucrati intr-o companie in care exista un plan de dezvoltare al perfomantelor angajatilor. Chiar daca pentru manager dezvoltarea voastra este importanta ca persoana si ca angajat, acesta nu poate sti ce va doriti cu adevarat, ce ganditi.

In companiile care au asemenea planuri referitoare la angajati, puteti aborda cu superiorul vostru problemele legate de dezvoltarea si viitorii pasi in cariera, pe care ii aveti in vedere. Chiar daca nu lucrati intr-o asemenea companie este dreptul vostru si este normal sa va intrebati superiorii despre oportunitatile viitoare.

Intre obiectivele anului 2018, chiar pe primele pozitii, trebuie sa plasati cresterea vizibilitatii la locul de munca.

1. Multi dintre voi nu-si valorifica in totalitate abilitatile, dar nici nu intreprind ceva pentru a le pune la lucru pe cele neutilizate. Mergeti la manager, la leader, mergeti la cine vreti, pentru a va expune parerea despre ce ati putea face in a dezvolta un anumit proces sau cu o solutie privind functionarea biroului. Nu stati.

Vizibilitatea inseamna actiune si creativitate.

2. Nu va temeti sa va oferiti voluntari pentru lucrul la un nou proiect, pentru reprezentarea firmei la o intalnire. O abordarea proactiva a acestor probleme nu trece neobservata. Este indicat chiar sa solicitati un loc intr-o echipa care face altceva si unde puteti sa va afirmati.

Va va ajuta atunci cand exista oportunitatea unei promovari la voi in departament sau in alt loc. Un angajat cunoscut este cu mult mai mult decat vesnicul angajat.

3. Construiti o relatie profesionala cu seful. Exista o intreaga literatura referitor la acest subiect. A discuta cu seful direct inseamna a pune probleme si a oferi sugestii. Nu mergeti sa-i puneti intrebari ale caror raspunsuri le stiti. Discutati cu el problemele care sunt la ordinea zilei la locul de munca.

Nu va cere nimeni sa-i dati detalii despre viata personala sau sa-i deveniti prieten peste noapte.

Evaluari recente

4. Nimeni nu poate sa afirme ca isi foloseste integral abilitatile sau intreaga indemanare la locul de munca. Nu lasati aceste abilitati sa se piarda, folositi-le. Indiferent de pozitia pe care o ocupati exista oportunitati in care puteti folosi aceste abilitati.

Daca o companie este inteleapta, atunci creativitatea, abilitatea de a rezolva probleme sau talentul de bun negociator ori mediator de conflicte nu vor trece neobservate.

Un angajat care foloseste cat mai mult din abilitatile sale este un angajat vizibil.

5. Impartasiti-va experienta si cunostintele dobandite la seminarii, conferinte sau cursuri la care ati participat. Nu fiti pasivi. Profitati de orice oportunitate care poate duce la dezvoltarea voastra profesionala. Insistati in a participa la un curs sau la un seminar.

Procedati in acesta maniera pentru ca fara sa constientizati :

- va dezvoltati relatiile cu seful si colegii;

- dovediti ca ati asimilat cu adevarat cunostintele acumulate;

- invatandu-i pe altii, vizibilitatea se maximizeaza.

6. Nu mai exista astazi companie care sa nu caute forme de a fideliza angajatii prin cresterea gradului de socializare. Intalnirile de sfarsit de an, actiunile colective de voluntariat sau team buiding-ul, sunt oportunitati pe care nu trebuie sa le ratati.

Fiti alaturi si in mijlocul colegilor. Nu exagerati, dar nici nu stati deoparte la capitolul implicare. Veti vedea ca puteti avea talente de organizator sau veti descoperi laturi ale sefului si colegilor necunoscute pana atunci.

Orice forma de particpare, nu numai la activtati de acest gen sau la cele mentionate mai sus, creeaza o mai mare vizibilitate a persoanei voastre.