Vremurile de criza se rasfrang negativ asupra multor companii, iar acestea, la randul lor, isi transmit nemulturile catre proprii angajati. Nemultumiri care s-au inmultit in ultimul timp si care, in plus, au forme diverse ce merg chiar pana la exploatare masiva, scrie Econtext.

Toate aceste comportamente ale companiilor sunt ilegale, iar unele de-a dreptul stupide. Totusi, angajatii sunt obligati sa le respecte, in caz contrar fiind penalizati sau chiar concediati.

Iata care sunt aceste masuri ilegale, instituite de unele companii din Romania.

1. MARIREA PROGRAMULUI FARA ACORDUL ANGAJATULUI.

Si fara ca munca in plus, prin marirea programului, sa fie platita. La noi exista obiceiul de a sta peste program cam cat vrea patronul sau seful sau sa nu se plece pana nu pleaca el, dar in unele companii aceasta a devenit regula introdusa direct in programul zilnic.

Bineinteles, fara ca angajatul sa fie intrebat despre asta si fara ca sa fie platit suplimentar. Mai exact, programul a fost marit cu ora – doua. De exemplu, in loc de 9-17, acesta a devenit 9-18 sau chiar 8 – 18.

2. SEDINTE SI RAPORTARI SUPLIMENTARE.

Desi in acordul de munca este exact stipulat modul in care se va desfasura programul, toate cerintele si atributiunile, unele companii au suplimetat numarul acestora, in special a raportarilor catre management. Si nu este vorba despre raportari verbale, ci despre rapoarte care cer ore aditionale de lucru.

3. ATRIBUTIUNI SUPLIMENTARE.

Chiar daca la angajare atributiunile au fost clar precizate angajatului de catre angajator, pe parcurs apar altele noi, fara majorari salariale aferente.

Ca asa e la noi, un salariat trebuie sa faca mai multe, eventual de toate. Iar acest fenomen s-a accentuat de la inceputul crizei, cand au fost concedieri masive, iar cei ramasi au trebuit sa suplineasca si lipsa celor dati afara.

4. CONCEDIU, CARE CONCEDIU?

Angajatii sunt in concediu doar daca directorii nu au nevoie de ei. Si nu doar. Cand conducerii ii este mai usor de rezolvat o sarcina apeland la angajatul aflat in concediu, atunci o face fara batai de cap. Chiar daca sarcina in cauza poate fi realizata de un alt angajat care este la birou. Citeste mai mult>>