Noua generație care face primii pași pe piața muncii este generația Z. Chiar dacă abia ne-am obișnuit cu cerințele generației Millennials de la un loc de muncă, generația Z vine cu noi preferințe și cu alte caracteristici.

În acest articol vei afla mai multe despre:

    - generația Z

    - ce își dorește generația Z de la un loc de muncă

    - cum să menții angajații din generația Z motivați

Generația Z

Generația Z este formată din tinerii născuți între 1995 și 2010. Astfel, ei acum au între 9 și 24 de ani, iar cei mai în vârstă dintre ei sunt deja angajați sau își caută un loc de muncă.

Spre deosebire de generația Millennials, generația Z își dorește stabilitate. Dacă tinerii din generația Millennials trec cu ușurință de la un job la altul, cei din generația Z preferă să aibă un job stabil pe o perioadă lungă de timp.

Generația Z a avut acces la tehnologie de când s-a născut, ceea ce este un factor important de luat în considerare de către recrutori. Acești tineri au competențe tehnologice foarte dezvoltate și de aceea vor opta pentru un job care necesite aceste aptitudini.

Tinerii din generația Z nu doresc să își asume riscuri, dar vor să se implice și să ajute la schimbarea lumii. Sunt preocupați de responsabilitatea socială și vor alege companii care pun accent pe acest aspect.

Care sunt cerințele generației Z de la un loc de muncă

Stabilitate

Fiind copii care au crescut în perioada crizei economice, acești tineri își doresc stabilitate, în special financiară. De aceea vor alege joburi bine plătite, dar care le oferă și oportunități de dezvoltare profesională.

Stabilitatea financiară este atât de importantă pentru tinerii din generația Z încât 58% dintre aceștia și-ar sacrifica weekend-urile sau zilele libere pentru a primi un salariu mai mare.

În ciuda acestui aspect, generația Z pune accent și pe echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Atunci când sunt în timpul liber, ei se degrevează complet, spre deosebire de Millennials care tind să răspundă la email și în weekend.

Flexibilitate

Una dintre cerințele comune ale generațiilor Millennials și Z este flexibilitatea. Ambele generații își doresc un angajator care să le ofere un program de lucru flexibil. Nu doresc să aibă un program standard de lucru, ci vor să aibă posibilitatea de a-și repartiza sarcinile de lucru după bunul plac.

De asemenea, acești tineri nu își doresc să lucreze mai puțin de 8 ore și chiar programul flexibil îi face să petreacă până la 50 de ore de muncă pe săptămână.

Astfel, dacă vrei să îți motivezi angajații din generația Z, oferă-le posibilitatea de a lucra de acasă sau de a avea un program flexibil.

Mediu de lucru lipsit de stres

Generația Z s-a dezvoltat într-un mediu stresant, dinamic, mereu în schimbare. De aceea, acești tineri își doresc să evite stresul provocat de job.

Efectele sindromului burnout ale generației Millennials i-au făcut pe cei din generația Z să realizeze că sănătatea, nu jobul, trebuie să fie pe primul loc.

5 sfaturi pentru a menține angajații din generația Z motivați

    1. Pachet de beneficii complet

Stabilitatea financiară este în topul cerințelor tinerilor care fac parte din generația Z, iar aceștia își doresc să aibă acces la un program de pensie privată.

Studiile arată pe peste 35% dintre acești tineri încep să strângă bani pentru pensie începând de la vârsta de 20 de ani. De asemenea, un pachet de beneficii atractiv pentru generația Z trebuie să includă și abonamente de sănătate la clinici private.

    2. Oportunități de dezvoltare

Deoarece doresc să aibă un job stabil, pe o perioadă lungă de timp, acești tineri își doresc să aibă oportunități de dezvoltare profesională în cadrul companiei.

Generația Z nu își imaginează că va rămâne pe aceeași poziție timp de 3 ani, ci că va crește treptat până la o poziție de management. O astfel de poziție le conferă mai multă siguranță.

   3. Tehnologie avansată

Tocmai pentru că s-au născut cu tehnologia, ei sunt fascinați de această și doresc să rămână mereu la curent cu cele mai noi produse tech.

Tinerii din generația Z nu vor accepta să lucreze cu laptopuri și telefoane vechi, ci vor dori să aibă acces la cele mai noi echipamente și tehnologii.

   4. Evenimente organizate de companie

Oricât de importantă ar fi pentru ei, membrii generației Z, sunt conștienți de efectele tehnologiei asupra comunicării și relațiilor interpersonale. De aceea, ei apreciază evenimentele organizate de companie, deoarece au oportunitatea de a lega relații cu mai mulți colegii.

De asemenea, le place să socializeze cu toate persoanele cu care au contact la locul de muncă, indiferent de poziție sau implicare în companie.

   5. Proiecte diverse

Un job stabil nu trebuie să însemne un job plictisitor. De aceea, pentru a menține angajații din generația Z motivați, este bine să le oferi cât mai multe proiecte și să îi lași să evolueze pe ce latură își doresc.

Le place să aibă un mediu de lucru dinamic, unde pot trece de la un proiect la altul, nu un job unde au aceleași responsabilități zi de zi.

Concluzie

Tot mai mulți tineri din generația Z încep să se angajeze în anul 2019. Pentru a putea să îi atragi și să îi menții motivați pe aceștia trebuie să pui accent pe pachetul salarial, beneficiile de tip pensie privată, dar și pe oportunitățile de dezvoltare în cadrul companiei.