Angajatii de top fac 60% din munca departamentului lor

Sursa foto

Angajatii care performeaza peste medie sunt priviti de manageri ca fiind de trei ori mai valorosi pentru companii decat colegii lor de pluton, arata un studiu efectuat de VitalSmarts pe un esantion de aproape 1.600 de manageri.

Potrivit studiului, nu numai ca managerii ii privesc pe acesti angajati ca pe oameni valorosi (lucru ce in sine ar putea fi considerat subiectiv), dar acestia din urma sunt responsabili cu 61% din munca depusa si rezultatele bune ale departamentelor in care lucreaza.

Faptul ca muncesc mai mult si mai bine nu ii face pe angajatii de top sa fie mai stresati, ci din contra, mai arata studiul. 60% dintre oamenii buni in meseria lor manifesta un nivel de stres cel mult egal cu al colegilor lor care nu se zbat asa de tare.

VitalSmarts, care se ocupa de training-ul angajatilor, a compus chiar si o lista de cinci obiceiuri comune ale celor mai buni angajati din companiile studiate. Pe primul loc in aceasta lista se afla tendinta acestora de a nota absolut orice ideea care le vine, buna sau rea, dar si a sarcinilor ce trebuie indeplinite.

Din cand in cand, angajatii buni fac curat in aceste sarcini, alegandu-le pe cele care au sanse de succes. In functie de rezultatele obtinute, ei creeaza o lista de prioritati care contine, inevitabil, lucruri ce se pot face imediat dar si lucruri care necesita ceva mai mult timp de lucru.

Cei care stiu sa isi organizeze timpul fac in asa fel incat sarcinile ce pot fi duse la capat in doua minute sau mai putin sa fie indeplinite imediat, pentru a isi face timp de cele care necesita mai multa implicare.

Organizarea timpului de lucru trebuie facuta zilnic, inainte de orice altceva. Angajatii de top sunt constienti ca daca nu se organizeaza de la bun inceput, vor fi ingropati in tot felul de sarcini pe parcursul zilei, unele dintre ele total inutile.

Nu in ultimul rand, acest tip de salariati isi fac saptamanal o evaluare a muncii depuse, dar si a celei care urmeaza.