In anul 2015, platformele de recrutare anuntau ca milenialii au devenit principala forta de pe piata muncii, surclasand Generatia X. De pe atunci, acesti oameni erau perceputi ca fiind mai educati, cu deschidere deosebita pentru noua tehnologie si conectata permanent la social media.

Generatia milenialilor a schimbat regulile jocului in recrutare prin faptul ca au aparut pe piata muncii candidatii care stiu ce vor si care, mai mult decat oricand, se documenteaza inainte de a aplica pentru un job.

Pornind de la aceasta premisa, ne-am gandit sa va prezentam cateva idei care sa va indrume atunci cand decideti sa alegeti o companie in detrimentul alteia, inca din faza de cautare a unui loc de munca. Ce fel de anunt trebuie sa va retina atentia? Cum trebuie sa fie redactat acel anunt? Continutul sau se potriveste cu criteriile voastre?

Nu salariul sa fie prioritatea anuntului, ci posibilitatile de dezvoltare

In perioada 2011 - 2013, majoritatea postarilor de pe forum - ul gazduit de Undelucram contineau inevitabil intrebarea stie cineva cat este salariu pentru...? Lucrurile au inceput sa se schimbe dupa aparitia milenialilor, atentia celor care scriu pe forum indreptandu-se acum spre oportunitatile de dezvoltare.

Prin urmare, intrebarea esentiala care trebuie sa isi gaseasca raspuns in anunturile de angajare pe care le cititi este: exista posibilitati de dezvoltare profesionala?

Descrierea unui job trebuie sa fie precisa

Nu aplicati la job - uri a caror descriere, uneori prea detaliata, foloseste o multime de cuvinte, dar nu spune nimic, in care s - au folosit clisee sau care vin cu descrieri vagi.

Precizia este ceea ce cautati. Sunt mentionate clar posibilitatile de dezvoltare a unei cariere? Exista cursuri specifice pentru angajati? Este asigurata o retea interna prin care sa puteti comunica cu echipa?

Continutul descrierii prezinta ce este pozitiv in companie?

In analiza Deloitte Millennials Survey 2016 este trecuta urmatoarea intrebare: Daca sunteti pusi sa alegeti intre 2 oferte financiar egale (inclusiv bonusuri, recompense etc.) cum procedati?

Potrivit concluziilor analizei, prioritar ar trebui sa fie nu banii, ci raportul dintre munca si viata personala. Daca munca se desfasoara intr - un mediu prietenos, mentioneaza specialistii de la Deloitte, fara stres exagerat, oferind si o anumita flexibilitate, atunci merita sa aplicati.

O companie inteligenta stie cum sa - si puna in valoare partile pozitive, chiar sa-i inspire pe angajati sa devina ambasadorii brand - ului. Cand pe Undelucram.ro, Facebook, LinkedIn sau alte platforme veti gasi cat mai multe dovezi privind veridicitatea celor enuntate in anuntul de angajare postat, atunci acordati - i atentia cuvenita.

Titulatura job - ului

Denumirea functiei pe care urmeaza sa o ocupati este primul lucru pe care il sesizati atunci cand cititi un anunt. Un studiu realizat de Business in Community in colaborare cu City&Guilds Group pe un grup de tineri (16 - 24 ani ) care au participat la procesul de recrutare in 65 de companii a ajuns la urmatoarea concluzie: in majoritatea cazurilor, tinerii nu au inteles titulatura sau au fost confuzi cu privire la formularea ei.

Daca sunt prea multe abrevieri sau sunt folosite acronime in descrierea job - ului, nu aplicati.

Anuntul trebuie sa fie scurt si concis

Cand textul unui anunt este lung, cu o introducere plictisitoare, treceti la urmatorul. Angajatorul trebuie sa fie in stare sa va atraga atentia in maximum 3 paragrafe si sa va dea toate detaliile pe care ati dori sa stiti despre acel job.