Pe piața muncii din România, practica de employer branding este un concept încă destul de nou. Prin urmare, în comunitatea locală de resurse umane există în continuare o serie de întrebări și dubii în ceea ce privește înțelegerea procesului și terminologia employer branding-ului. 

În acest articol vei afla:

   - Ce este employer branding-ul și de ce este important?

   - Câteva exemple de bune practici de employer branding

 

De ce este important să ai o strategie de employer branding? 

 

Employer branding-ul este un efort continuu și pe termen lung de promovare a unei companii sau a unei organizații ca angajator, pentru a atrage, recruta și reține talentul potrivit. Elementele cheie ale unei strategii de branding de succes pentru angajatori sunt o propunere puternică de valoare a angajatorului (detaliată mai jos), o strategie creativă și de comunicare bună, inclusiv măsurarea continuă a performanței. 

În ceea ce privește cine este în cele din urmă responsabil pentru acest efort, unii spun ca sunt cei din HR, alții spun Marketing sau Management General, dar la sfârșitul zilei, employer branding-ul este responsabilitatea întregii organizații. Cu alte cuvinte, employer branding-ul este modul în care o companie se prezintă către candidații pentru noile locuri de muncă și angajații interni. Cu cât ai o strategie de employer branding mai bună, cu atât este mai probabil să atragi candidații cu talente de top. 

Pentru a te asigura că ai o strategie de employer branding eficientă, trebuie să spui o poveste convingătoare. Cu toate acestea, povestea nu va fi îndeajuns - trebuie să și treci la fapte. Spunându-le angajaților și candidaților că se vor simți minunat să lucreze pentru tine pentru că ai o zona de recreere nu te va ajuta. Trebuie să o și demonstrezi. O strategie bună de employer branding te poate ajuta să atragi candidați mai buni și să reduci costurile de angajare.

 

IMPORTANT:

   - Atunci când iau o decizie cu privire la locul de aplicare pentru un job nou, 84% dintre candidați consideră că reputația unei companii ca angajator este importantă;

   - 9 din 10 candidați ar aplica mai degrabă pentru un loc de muncă atunci când anunțul provine din partea unei companii care are un brand de angajator puternic și intreținut în mod activ;

   - 50% dintre candidați declară că nu ar lucra pentru o companie cu o reputație proastă - chiar și dacă li se oferă o creștere semnificativă a salariului.

 

Top 5 cele mai bune exemple de strategii de employer branding:

 

1. Starbucks

Starbucks face o treabă bună asigurându-se că își cultivă o comunitate puternică în rândul angajaților lor. De exemplu, ei se referă la angajații actuali ca parteneri, insuflându-le un sentiment de mândrie că fac parte din echipă. În plus, Starbucks a creat conturi Instagram și Twitter special pentru @StarbucksJobs, pe care le utilizează pentru a-și promova brandul de angajator și a interacționa cu solicitanții de locuri de muncă. 

Prin crearea unor conturi de socializare cu singurul scop de a demonstra aprecierea față de angajații actuali și de a evoca pasiunea potențialilor candidați, Starbucks își arată angajamentul de a fi mai mult decât un simplu produs.

 

2. Booking.com

Booking.com a lansat un proiect intitulat „One Mission”, prin care i-a provocat pe angajații companiei să-și documenteze propriile călătorii și vacanțe cu un GoPro furnizat chiar de Booking.com. Filmulețele furnizate de către angajați au fost folosite la un videoclip inspirat, care aliniază angajații cu misiunea Booking.com: „Împuternicește oamenii să experimenteze lumea”. 

Campania de employer branding a produs un videoclip impresionant, cu peste 5,5 milioane de vizualizări și a creat, de asemenea, reclame spin-off pentru marketing ulterior în departamentul de recrutare. Aceasta este o modalitate puternică de a atrage candidați la locuri de muncă similare, în căutare de aventuri.

 

3. Twitter

Candidații din ziua de azi doresc să știe cum se vor încadra în organizația în care vor să lucreze, pentru că vor să înțeleagă mai bine impactul pe care l-ar putea avea. Twitter și-a organizat site-ul de carieră fix urmărind această idee. Pe măsură ce utilizatorii parcurg pagina Twitter pentru a găsi joburile deschise care li se potrivesc experienței lor, nu vor vedea bannere tipice pentru fiecare departament în parte, precum „Marketing”, „Resurse umane” sau „Dezvoltare produs”.

 

 În schimb, vor citi funcția și impactul fiecărei echipe: „Promovează afacerea”, „Construiește produsul”, etc. Twitter a reușit prin aceasta să transforme ideea paginii de cariere, prin conținut transparent, care anticipează întrebările viitorilor candidați. Astfel, ei oferă informații clare și accesibile despre obiectivele, viziunea și valorile acestora.

 

4. Salesforce 

Salesforce_Employer_branding_Undelucram

Campania hashtag-ului #salesforceohana a început de la cuvântul hawaian pentru „familie”, „ohana”. Jucând rolul de părinte mândru, compania a folosit astfel acest hashtag ca să împărtășească fotografii ale membrilor familiei - în acest caz, angajații fericiți - făcând lucruri interesante și distractive, pe pagina oficială a companiei. 

Dar povestea adevărată în acest caz nu este despre cum și ce distribuie Salesforce pe Instagram, ci despre angajamentul demonstrat al angajaților. Angajații Salesforce au îmbrățișat rapid rolul de ambasadori ai companiei, împărtășind cu ușurință de ce le place să lucreze pentru companie pe propriile conturi sociale. Astfel, strategia de employer branding a Salesforce a crescut rapid și organic. Pentru companiile care își pun valorile în centrul atenției, strategia Salesforce este o lecție importantă de employer branding.

 

5. Heineken

Un ultim exemplu de AȘA DA din categoria Employer branding este campania video realizată de Heineken. Printr-un simplu video, cei de la Heineken au reușit să crească numărul de aplicanți cu 300%. Cum? Le-au oferit candidaților un interviu interactiv. 

Această campania interactivă denumită GO Places, a fost disponibilă pe Facebook și LinkedIn și cei care o urmărea puteau să aleagă una dintre cele două opțiuni disponibile pentru cele 12 întrebări prezentate. 

 

Prin această campanie interactivă, cei de la Heineken au reușit să le arate candidaților de ce este un mediu de lucru cool, angajații actuali au redescoperit pasiunea pe care o au pentru locul lor de muncă, iar clienții au aflat detalii interesante despre brand. 
 

 

Concluzie

Acestea sunt doar 5 dintre sutele de campanii și strategii care au ajutat companiile să recruteze eficient și să se poziționeze ca angajatorii de top. Așa cum poți observa, o strategie de employer branding te poate ajuta să crești numărul de candidați, să crești rata de retenție a angajaților și să îmbunătățești imaginea companiei. 

Tu ce strategie de employer branding ai?