La finalul anului trecut, Undelucram.ro a alcatuit topul celor mai apreciati angajatori in 2017. Asa cum ati aflat deja, pentru domeniul BPO și Servicii, compania Genpact Romania a fost desemnata castigatoare.

Distinctia oferita de Undelucram.ro nu este singura primita de Genpact Romania anul trecut. In februarie, compania a primit Premiul de Excelenta in cadrul Galei Work-Life Balance, a fost desemnat Angajatorul Anului in Outsourcing (Outsourcing Today) in aprilie, iar in octombrie a fost numit True Lider de catre ICAP. In noiembrie, Camera de Comert si Industrie a Romaniei a desemnat Genpact Romania castigator al topului sau la categoria Servicii.

Crina Ilie, HR Leader Europa & Africa la Genpact a stat de vorba cu noi despre modul in care compania reuseste in mod constant sa fie un angajator apreciat, despre greselile pe care candidatii le fac in mod constant atunci cand se prezinta la un interviu, dar si despre asteptarile si planurile pe care Genpact Romania le are pentru anul care abia a inceput.

1. La finalul anului trecut, compania dvs. a fost desemnata cel mai apreciat angajator din domeniul dvs. de activitate de catre angajatii care posteaza evaluari pe Undelucram.ro. Care credeti ca sunt elementele care v-au pozitionat inaintea competitiei?

Noi suntem o companie globala de servicii profesionale, ce pune accent pe transformare. Gandim prin design. Visam lumea digitala. Rezolvam problemele cu date. Re-imaginam procesele si inovam continuu. Transformarea se intampla aici. La nivel mondial, cei peste 77.000 de angajati lucreaza in parteneriat cu peste 100 de companii listate in topul Fortune 500.

In Romania, Genpact este cel mai mare furnizor international de servicii, pentru clienti globali. Suntem prezenti pe piata locala din 2005 si ne-am dezvoltat in timp ca unul dintre cei mai mari angajatori de pe piata romaneasca, avand peste 3500 de angajati in Bucuresti si Cluj Napoca. Serviciile noastre acopera domenii variate: operatiuni in domeniul financiar-contabil, de achizitii si contract management, suport IT dar si consultanta de business.

Pentru ca in acest moment profilul de angajator Genpact Romania nu este activ pe platforma undelucram.ro, credem ca voturile provin exclusiv din contributia voluntara a utilizatorilor. Ne bucuram ca vizitatorii platformei undelucram.ro apreciaza grija, atentia si investitia pe care alegem sa le facem in angajatii nostri pentru a le sustine dezvoltarea personala si profesionala.

2. Piata muncii este, poate, mai educata ca oricand si angajatorii trebuie sa fie din ce in ce mai atenti cu angajatii. Cum si ce ati schimbat in perceptia dumneavoastra fata de angajati in ultimii ani?

Cultura Genpact promoveaza invatarea continua si creeaza un mediu in care angajatii au multiple oportunitati de dezvoltare, incurajandu-i sa ramana curiosi si flexibili, sa experimenteze idei si proiecte noi, sa se reinventeze si mai ales sa vina cu placere la munca in fiecare zi. La conturarea brandului nostru de angajator au contribuit semnificativ programele dedicate proaspetilor absolventi, scoala interna pentru tinerii manageri, participarea intensa in activitati de CSR si initiativele din zona de Well-being si Engagement.

3. Care au fost greselile frecvente pe care le-au facut candidatii dumneavoastra in anul 2017?

Majoritatea candidatilor care participa la interviurile noastre se prezinta cu un CV mult prea detaliat, de multe ori nereprezentativ si nepotrivit pentru rolul la care aplica. Profilul/CV-ul lor nu corespunde cu descrierea sustinuta in cadrul interviului si nu evidentiaza factorul diferentiator, care ii poate avantaja in fata celorlalti candidati. Mai mult decat atat, lipsa de punctualitate si neprezentarea la interviu sunt frecvent intalnite. In momentul discutiilor, unii candidati isi controleaza greu emotiile, nu-si cunosc si nu-si accepta punctele slabe sau sunt superficiali.

Mediul dinamic, schimbarea rapida si noile tehnologii pot fi o provocare pentru unii candidati iar pentru altii o dificultate.

Totusi, in opinia noastra, nu exista greseli insurmontabile la interviu, daca cerintele minime ale postului sunt indeplinite si candidatul isi doreste in mod real sa munceasca si sa invete. Operam intr-o industrie in crestere, cu multe oportunitati, unde motivatia si etica muncii fac diferenta atunci cand vorbim despre succesul profesional.

4. Ce sfaturi aveti pentru candidatii care aplica pentru un job in cadrul companiei dvs?

Recomandarea noastra este ca toti candidatii sa se informeze temeinic cu privire la industria in care operam si rolul la care aplica, astfel incat sa intruneasca o mare parte din cerinte.

Cunoasterea limbii straine este un criteriu eliminatoriu, in cele mai multe cazuri. Pentru rolurile de Colector si Customer Service relationarea facila si comunicarea persuasive sunt un plus, iar cele din contabilitate solicita acuratete, atentie, rigoare in manipularea datelor si capacitatea de a naviga si utiliza un software complex de business. O mare parte din activitatea profesionala se desfasoara virtual, intr-un mediu international, facilitat de tehnologie, deci apetitul pentru aceste interactiuni si deschiderea de a cunoaste persoane din alte culturi sunt esentiale.

5. Care sunt obiectivele departamentului de HR in anul 2018 si ce programe planuiti sa dezvoltati pentru angajatii dumneavoastra?

Anul acesta continuam un proiect amplu si complex care are in vedere transformarea completa a functiunii de HR. Scopul acestuia este reinventarea modului in care interactionam cu angajatii nostri, punand accent pe experienta pe care o oferim. HR-ul este pentru angajati si business astfel ca toate initiativele noastre se indreapta spre ei.

Ne propunem sa atragem, sa retinem si sa dezvoltam oamenii talentati de care industria si business-ul nostru au nevoie, in acest sens am creat o cultura care promoveaza curiozitatea, flexibilitatea, agilitatea si curajul.