Ioana Marcu, HR Director la Orange România va participa în această toamnă la conferința de HR Signal Connect, evenimentul dedicat profesioniștilor în resurse umane care va avea loc în 22-23 octombrie la City Business Centre din Timișoara.

 

Cu o activitate de peste 18 ani în domeniul resurselor umane, management și consultanță, Ioana Marcu și-a asumat de-a lungul timpului mai multe roluri de coordonare, fiind expusă atât mediului local, cât și celui internațional.

 

Colaborarea cu Orange România a început în 1997, iar ca Director de Resurse Umane al Orange Romania, Ioana Marcu este responsabilă de repoziționarea resurselor umane ca entitate de business prin dezvoltarea programelor de motivare și implicare a angajaților, de susținere a capacității organizaționale și a sistemelor de formare profesională.

 

Ioana Marcu va fi speaker în cadrul conferinței Signal Connect care se află la a IIIa ediție și care va include discuții, prezentări și workshop-uri legate de leadership, branding și CSR în cadrul tematicii Engaging Cultures. Înscrierile la eveniment au loc pe site-ul evenimentului www.signalconnect.ro, iar profesioniștii în resurse umane beneficiază de intrare gratuită pe toată durata evenimentului.

 

Libero Events: Dvs. aţi crescut în Orange, pornind de la poziţia de customer care şi ajungând treptat la cea de HR Director. Cât de important este să cunoaşteţi munca din departamente pentru  a răspunde eficient nevoilor personalului?

 

Ioana Marcu: Indiferent de natura jobului, cunoașterea domeniului de activitate este cheie pentru succesul în acel job. Cred că discuțiile pentru construirea sau rezolvarea situațiilor apărute nu se pot susține de la egal la egal altfel. Asta nu înseamnă că nu poți schimba domeniul, ci doar că trebuie să înțelegi domeniul în care decizi să lucrezi.

 

Din 2010 sunteţi HR Director la Orange. Care consideraţi că sunt însuşirile care caracterizează poziţia de HR Director?

 

Eu nu am recrutat încă pe nimeni ca HR Director (zâmbește), dar dacă aș recruta cred că însușirile depind foarte mult de provocările de business de la acel moment. În general însă, însușirile sunt aceleași pe care le caut la orice alt director, cum ar fi: orientare spre rezultate, leadership, personalitate plăcută și deschisă.

 

Care sunt principalele caracteristici care sunt căutate astăzi la angajați?

 

Adaptabilitate, atitudine orientată către client, dorința de a reuși.

 

Care este cel mai greu pas al unei recrutări sau a perioadei imediat următoare?

 

Cel mai greu este să recrutezi pe poziții de nișă sau să lucrezi cu hiring manageri care nu știu clar ce vor. În ceea ce privește perioada următoare, o perioadă dificilă este cea de integrare a angajatului sau acele ‘first 90 days’ care nu se referă la cursuri sau pregătire pentru job, ci la cum facem să îi creștem șansele de succes pe job. Și, de obicei, managerii angajatori se relaxează imediat ce candidatul a semnat.

 

Cum putem motiva angajaţii într-un mod cât mai eficient, fidelizându-i?

 

Oamenii pleacă din cauza șefilor și rămân pentru că le place jobul și se simt bine. Ar fi simplu dacă ar exista o rețetă de fidelizare. Bineînțeles că la bază este pachetul oferit, dar este ca și fundația unei case. De fapt, o casă este frumoasă și trainică dacă este bine construită și amenajată. Acesta la noi este leadership.

 

Ce fel de metode de evaluare a angajaților sunt utilizate astăzi ?

 

Una din metode este măsurarea performanței care se face în mod regulat. Managerii au în plus evaluarea nivelului de angajament al echipei și constant au obiective în acest sens. Există și centre de dezvoltare care au la bază evaluări de unde reiese mai clar către ce este înclinat un angajat și cum îl putem ajuta mai concret să se dezvolte.

 

In această toamnă, veţi fi speaker la Signal Connect, evenimentul dedicat profesioniștilor în HR. Ce doriţi să transmiteţi persoanelor care vor participa la cea de-a IIIa ediţie cu tema Engaging Cultures

 

Cultura organizațională este unul din cele mai interesante subiecte de strategie de HR. În Timișoara, având în vedere că există așa o creștere economică în ultima perioadă, mediul de business se confruntă cu multe schimbări și de-abia aștept să văd ce întrebări vor fi.

 

Persoană de contact:

Mădălina Hodorog

Project Manager

Libero Events

Tel: 0741 401 399/0364 110 371

Email: madalina@liberoevents.ro