Recent, un nou buzzword a tot apărut în sfera oamenilor din resurse umane - „experiența angajaților” - dar ce vrem să spunem mai exact? Similar experienței clienților, experiența angajaților este mai mult decât cumulul a tot ceea ce înseamnă să lucrezi la o companie anume. Este, de fapt, mai mult vorba despre modul în care angajații își experimentează munca, despre ceea ce simt cu privire la a lucra la compania respectivă. Mai pe scurt, este percepția generală a angajatului despre lucrul la o companie.

Astfel, întregul acestei experiențe încorporează o gamă largă de sentimente, comportamente și atitudini diferite pe care angajații le percep în timpul angajării la o anumită companie. Companiile care se concentrează pe experiența angajaților au o cultură puternică, un angajament sporit al angajaților, angajați care se simt susținuți proactiv și un mediu divers și inclusiv.

 

De ce este important să oferi o experiență excepțională angajaților tăi?

Iată câteva dintre cele mai importante beneficii ale oferirii unei experiențe pozitive angajaților tăi:

-Atragerea mai ușoară a talentelor;

-Retenție îmbunătățită;

-Productivitate mai mare;

-Creativitate și inovație în creștere;

-Satisfacție mai bună a clienților;

-Profitabilitate crescută.

 

Cercetătorii de la MIT susțin că prioritizarea experienței angajaților vine cu următoarele avantaje aproape imediat: 

-Satisfacția clienților este de 2 ori mai bună;

-De 2 ori mai multe inovații;

-25% creștere a profitului companiei.

 

Retenția și motivarea angajaților companiei și chiar eforturile de recrutare, precum și cultura organizațională vor avea de suferit atunci când experiența angajaților nu este prioritizată. Înțelegerea angajaților tăi și furnizarea unui mediu de lucru favorabil sunt niște pași absolut necesari pentru productivitatea și succesul întregii companii.

Iată cinci acțiuni pe care le poți implementa chiar acum pentru a îmbunătăți experiența angajaților tăi:

 

1. Asigură-le o experiență remarcabilă la onboarding

Dacă dorești ca noii tăi angajați să fie de succes pe termen lung în cadrul companiei, este important să te asiguri că le oferi o experiență uimitoare chiar din prima zi. O experiență pozitivă la momentul onboarding-ului ajută noii angajați să înțeleagă cultura organizațională și să se conecteze bine cu colegii lor. Integrarea executată deficitar ajunge, în timp, să dăuneze brandului de angajator și reduce semnificativ motivația angajaților.

 Încearcă să elaborezi un plan pentru a te asigura că noii angajați sunt introduși în mod corespunzător în cadrul organizației, în rândul colegilor lor și a responsabilităților lor de serviciu. Păstrează îndeaproape toate lucrurile de care ar putea avea nevoie la început de drum, cum ar fi diverse documente, instrumente tehnologice, manualul angajaților și multe altele. De asemenea, vorbește-le deschis și fă-i conștienți de politicile și practicile organizaționale. În final, este important să se simtă bineveniți și că se vor putea integra cu ușurință în echipa existentă și în cultura companiei.

 

2. Oferă-le oportunități de învățare și creștere

Angajații sunt mai fericiți cu experiența lor în cadrul companiei atunci când li se oferă oportunități de formare și dezvoltare pentru a crește pe plan profesional. Când angajații știu că organizația din care fac parte depune eforturile necesare și îi ajută să își atingă obiectivele de dezvoltare a carierei lor, vor fi și mai motivați să lucreze și să fie productivi. 

Atunci când plănuiești să implementezi un nou program de training în cadrul companiei, poți încerca să stabilești câteva obiective clare și să personalizezi cât mai mult programul în funcție de preferințele angajaților tăi. 

 

3. Recunoaște-i și recompensează-i

Ia-ți timpul necesar pentru a recunoaște munca grea și eforturile depuse de angajații tăi în mod regulat. Recunoașterea eforturilor angajaților este un factor foarte important în crearea unei experiențe pozitive. Este important să le recunoști eforturile și să îi recompensezi pentru rezultatele obținute. 

Poți inclusiv să îi feliciți și să îi serbezi pentru rezultatele pozitive de la muncă, pentru zilele de naștere, promovări, aniversări sau atunci când cineva cumpără o casă sau un adoptă un copil. Nu trebuie să fie mai complex decât să ai un tort de ziua de naștere și să îți ajuți angajații să relaționeze unii cu ceilalți, în timp ce sărbătoresc o zi de naștere. Recunoașterea și recompensarea marilor și micilor victorii sunt cele care ajută la dezvoltarea culturii companiei, în care angajații au sentimentul de apartenență.

 

4. Fii flexibil cu programul de lucru

O altă modalitate sigură de a îmbunătăți experiența angajaților tăi este aceea de a adopta un comportament flexibil, în special în ceea ce privește programul de lucru. Din ce în ce mai mulți candidați tind să aleagă un nou job pe baza flexibilității locului de muncă. Angajații care pot alege când, unde și cum lucrează au un nivel mai ridicat de satisfacție și performanță la locul de muncă

Munca la domiciliu sau telemunca au devenit deosebit de populare în rândul angajaților în timpul pandemiei declanșate de virusul COVID-19. Majoritatea angajaților cel mai probabil au ajuns să își dorească să continue să lucreze de la distanță chiar și după încheierea pandemiei. 

 

5. Încurajează feedback-ul reciproc

Poate una dintre cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți experiența angajaților este de a primi și de a implementa feedback-ul din partea angajaților tăi. Feedback-ul lor te ajută să construiești și să adaptezi locul de muncă în așa fel încât să primeze armonia. 

Ascultă-le opiniile despre experiența lor în cadrul companiei, încearcă să conduci sondaje periodice și permite-le, de asemenea, să fie anonimi - acest lucru te va ajuta să obții informații concrete și sincere despre poziția companiei tale în ceea ce privește experiența angajaților și să identifici ușor domeniile care trebuie consolidate.

 

Concluzie

Experiența angajaților are un impact puternic asupra fiecărui aspect al unei companii, inclusiv retenția angajaților, performanța lor, productivitatea întregii companii, cultura organizațională, succesul financiar și multe altele. Este crucial să poți stabili de la bun început o experiență pozitivă pentru angajații tăi, pentru a-i face să se simtă apreciați și motivați.