10 IULIE 2013

 


Modalitatea clasica a managerilor romani de a reactiona in fata unei greseli facute de un subaltern este de a-l critica in public, de a-l face "cu ou si cu otet". Este metoda cea mai ineficienta, spun consultantii in resurse umane.

 

"Am vazut si auzit manageri manifestandu-se „il casapesc, il reduc la tacere, niciodata n-o sa ma mai puna in asemenea situatie” – existand sansa foarte mare ca pe viitor colegul nostru (sau intreaga echipa, pentru ca un astfel de comportament se afla repede) sa ascunda de noi orice greseala va mai face si sa aflam cateodata chiar extrem de tarziu, cand lucrurile devin foarte, foarte grave", spune Dana Burghel, coach la Oblio Learning, intr-un articol din Revista Cariere.



Potrivit consultantului de la Oblio Learning, greselile sunt inevitabile, toata lumea a gresit de-a lungul timpului si o va mai face, cu siguranta, pe viitor, si nu este o solutie ca managerii sa isi piarda cumpatul, sa tipe, sa ameninte sau sa il pedepseasca pe cel care greseste.
 

"Echipa noastra ar putea deveni experta in a ascunde greselile de ochii nostri, in loc sa isi asume responsabilitatea. Exista mari sanse sa fim si noi facuti, la randul nostru, in fel si chip in momentul in care vom gresi",precizeaza Dana Burghel.
 

Cea mai buna cale de a raspunde la greselile angajatilor este, pentru manageri, aceea de a le privi ca pe o oportunitate de a isi exersa abilitatile de leadership si a-l dezvolta pe celalalt.
 

Vezi pe cariereonline.ro care sunt cele 7 modalitati de a trece cu bine peste greselile celorlalti.