9 aprilie 2013

 

O situatie sensibila la locul de munca este atunci cand unul dintre angajati este promovat ca sef peste fostii colegi. Relatiile tind sa devina tensionate, prieteniile se strica, jobul fiecaruia se complica.

 

Perioada de tranzitie de la momentul in care esti numit seful unui grup si pana cand ajungi sa te consacri in aceasta postura este plina de emotii, este o perioada in care nervii tai sunt intinsi la maximum, se arata intr-un articol din Harvard Business Review preluat de Revista Cariere.

"Trebuie sa iti consacri credibilitatea si autoritatea, fara sa te comporti ca si cum promovarea ti s-a urcat la cap. Depinde mult de organizatia ta si de stilul tau de conducere sa nu „deviezi”, dar exista si cateva reguli generale, care te ajuta sa faci mai lina orice tranzitie de acest gen", spun consultantii in management.

1. Semnalizeaza tranzitia. Nu ar trebui sa trimiti un e-mail in care scrii, la „subject line”, „de azi eu sunt seful”. Dar este important sa te asiguri ca toata lumea afla de aceasta tranzitie.

2. Paseste cu grija la inceput. Specialistii sugereaza sa identifici cateva decizii marunte pe care sa le poti lua rapid si sa amani deciziile mai mari pentru perioada in care te afli deja de ceva vreme in rolul de sef si ai timp sa aduni informatiile si feedback-ul de care ai nevoie.

3. Consacra-ti autoritatea. A demonstra ca tu esti seful nu inseamna sa te dai in spectacol cu noua autoritate pe care ai descoperit-o. Mai bine ia masuri ca sa-ti consacri credibilitatea si sa le indici oamenilor cum anume vei lucra cu ei ca sef. Este important sa ii intrebi pe subordonati:: „Ce pot sa fac pentru ca voi sa aveti mai mult succes?”

4. Distanteaza-te fata de fostii colegi. „Nu mai poti relationa ca inainte. Acest lucru este o pierdere pentru toata lumea, dar face parte din «job»”, spune Watkins. Daca vei pastra aceleasi relatii, s-ar putea sa pari ca esti „seful care are niste protejati”, spun expertii in management.

Citeste mai multe despre acest subiect aici.