Lucrezi de ceva timp într-o companie pe un proiect care îți place și cu o echipă pe care o consideri ca o mică familie, dar vei fi mutat pe un proiect nou? Nu trebuie să te temi de schimbare, ci să te bucuri de ea. Poate fi stresant să fii mutat pe un proiect nou, despre care nu știi nimic și să ai colegi diferiți, dar asta nu înseamnă că nu poți să combați stresul.

În acest articol vei afla mai multe despre efectele stresului la birou, dar și cum poți să combați stresul și anxietatea prin câteva tactici simple.

Care sunt efectele stresului de la birou?

Toți știm ce este stresul pentru că l-am experimentat cel puțin o dată în viața noastră. În ciuda acestui lucru, nu sunt cunoscute toate efectele negative ale stresului și anxietății. În primul rând, nu ești singur! Studiile arată că peste 70% dintre persoane sunt stresate din cauza jobului.

În ceea ce privește sănătatea, stresul cronic poate duce la afecțiuni serioase precum hipertensiune, ulcer, tulburări de vedere. Stresul cronic este o condiție care se manifestă la 10% dintre persoane. Pentru a evita apariția stresului cronic, trebuie să combateți stresul de la primele apariții, cum ar fi situația în care sunteți mutat pe un alt proiect și vă simțiți îngrijorat.

Un studiu realizat în Statele Unite arată că o treime dintre persoanele care sunt stresate la birou au un nivel de productivitate mai mic. Atunci când nu sunt eficienți, angajații tind să devină și mai stresați pentru că nu apucă să își termine proiectele și nu pot fi atenți la ceea ce fac. Știind câte efecte negative are stresul la birou, cum putem să-l combatem?

 

5 metode prin care poti gestiona stresul la birou

  1. Nu privi lucrurile doar din perspectiva negativă

Multe persoane suferă de teama de schimbare. Acest lucru ne poate face să uităm de partea bună a schimbării și să privim doar părțile negative. Atunci când simți frica de schimbare, trebuie să te gândești că doar prin schimbare poți să progresezi. Rutina te păstrează în zona de confort, în timp ce schimbarea îți dă posibilitatea să demonstrezi cu adevărat ce poți.

    2. Vorbește cu managerul

Dacă ești îngrijorat cu privire la noul proiect, specialiști recomandă o discuție cu managerul tău. Nu trebuie să aveți o discuție rigidă și formală în sala de ședințe, puteți să ieșiți la o cafea în pauza de masă. Astfel, te vei simți mai relaxat și vei putea să preiei informația mult mai ușor.

 3. Prezintă-te noilor colegi înainte de a începe munca pe noul proiect

Dacă vei face cunoștință cu noua echipă îți va fi mult mai ușor să te adaptezi și să scapi de îngrijorare. Poți să îi întrebi tot ce te interesează în legătură cu noul proiect. Sigur îți vor oferi informații relevante.

  4. Documentează-te în legătură cu noul proiect

Este important să te documentezi înainte să intri în panică. Orice schimbare poate provoca anxietate. Un lucru care te poate ajuta să scapi de stările de anxietate este să te documentezi în legătură cu noul proiect. Cere sfaturi superiorilor, întreabă colegii dacă știu ceva despre proiect și apucă-te de primele sarcini. Imediat ce vei vedea că te descurci îți va trece teama de eșec și anxietatea se va diminua.

   5. Stabilește obiective pe care le poți atinge

De cele mai multe ori, tendința oamenilor este să demonstreze că sunt cei mai buni, mai ales când apare o provocare nouă. Chiar dacă e bine să ai obiective cât mai înalte, o presiune prea mare poate cauza mult stres, anxietate și chiar stări de depresie. Stabilește împreună cu echipa obiective realizabile, pe care să le puteți atinge într-un ritm normal. Încercați să le depășiți pe cât posibil, în loc să fiți copleșiți că nu le veți îndeplini.

Este important să combați stresul chiar de la început. Reține că orice schimbare vine cu lucruri noi și te ajută să scapi de rutină. Cu timpul te vei obișnui cu noii colegi, task-urile ți se vor părea mai simple și anxietatea va dispărea.

Pe tine ce te ajută să scapi de stresul de la birou? Lasă-ne un comentariu și actualizăm articolul cu opinia ta!