Cum sa iti cresti productivitatea la birou?


Joi, 3 Martie 2016 565 vizualizari

 

Ni se intampla tuturor: finalul programului de lucru este foarte aproape si nu am bifat in intregime sarcinile de pe lista zilei. Fie ca esti angajat sau antreprenor, iata 5 idei care te vor ajuta sa iti optimizezi timpul si sa iti cresti nivelul de productivitate.


Termene limita proprii

 

Pot parea o sursa suplimentara de stres, dar functioneaza excelent importiva tendintei noastre de a amana sarcinile. Procrastinarea (care ia de multe ori forma unui Facebook feed) este dusmanul principal al productivitatii, fiind foarte dificil de combatut fara strategii riguroase.

 

Un deadline la ora 17 nu pare sa te puna in miscare la primele ore ale diminetii, dar poti intra usor in panica daca la ora 15 nu ai realizat nici macar jumatate din indatoririle zilei. Pentru a evita aceste situatii neplacute, seteaza-ti propriile termene limita intermediare din ora in ora. In plus, vei observa ca ziua trece mult mai repede atunci cand este divizata in segmente mai mici.

 

Sarcinile multiple
 

Desi atentia distributiva este o capacitate intelectuala foarte pretioasa, angajarea in sarcini multiple duce de cele mai multe ori la a nu finaliza cu succes niciuna. Propune-ti sa incepi intotdeauna urmatoarea activitate doar atunci cand ai incheiat-o pe cea curenta.

 

Tine-ti spatiul de lucru in ordine
 

Recuperarea unei hartii ratacite consuma timp si te distrage de la sarcina curenta. Un spatiu de munca organizat, din care ai eliminat orice obiect nefolositor, te va scuti de cautari inutile.
Ordinea in computer este la fel de importanta: creaza fisiere si subfisiere cu nume clare, sugestive, care pot fi gasite cu usurinta.

 

Prioritizarea sarcinilor
 

Perfectionistii au deseori dificultati in respectarea termenelor limita. Daca te numeri printre acestia, trebuie sa constientizezi faptul ca nu totul poate fi, intotdeauna, perfect. Ordoneaza-ti sarcinile in ordinea importantei, si evita sa petreci timp indelungat perfectionand sarcini minore pana in cele mai mici detalii.

 

De exemplu, in loc sa rescrii de cateva ori un email prin care anunti angajatii despre o sedinta, petrece acel timp punand pe hartie punctele cheie pe care urmaresti sa le discuti la sedinta. Evita organizarea unei intalniri daca poti comunica aceleasi mesaje prin telefon sau email. Specialistii ne sugereaza ca productivitatea incepe cu decizii inteligente in legatura cu sarcinile si angajamentele noastre.

 

Respecta-ti timpul liber


Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.

Articol scris de: Wall-street.ro

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.