Joburile remote nu mai sunt demult un subiect necunoscut. Tendința ultimilor ani a arătat o preferință vizibilă pentru această opțiune. Mai mult, contextul actual a impus o transformare bruscă a modului de lucru abordat de diverse companii. Lucrul de acasă a devenit, dincolo de o opțiune avantajoasă, o necesitate. 

Totuși și în aceste condiții, continuitatea unor proiecte sau chiar a unor afaceri depinde foarte mult de relația cu clienții. Fie că este vorba de un client direct- așa cum suntem fiecare dintre noi atunci când ne aprovizionăm cu cele necesare, sau unul indirect- care facilitează promovarea unor servicii, este necesară o bună comunicare. 

În acest articol vei găsi câteva soluții sigure pentru a gestiona eficient relația cu clienții tăi. Vom vorbi despre modul de desfășurare a întâlnirilor și menținerea unui echilibru între profesionalism și compromis.

 

Tu ce fel de clienți ai?

Atunci când vorbim despre clienți, trebuie să avem în vedere faptul că sunt mai multe tipuri de companii. Unele au un număr limitat de clienți cu care lucrează, altele ajung la mii, poate chiar milioane de clienți. Deși strategiile par să fie foarte diferite, bazele sunt asemănătoare.

 

Clienții care devin consumatori 

Atunci când vorbim despre o afacere care se adresează unui număr mare de clienți, comunicarea se bazează pe transmiterea informației. Diverse strategii de marketing sunt soluția pentru ca acest lucru să se realizeze cât mai productiv, adică într-un timp scurt, să ajungă la un număr cât mai mare de persoane. Mediul online câștigă din ce în ce mai mult teren atunci când vine vorba despre alegerea unei căi de comunicare.

Conform IPSOS, doar 66% dintre oamenii de business, consideră digitalizarea un demers cu impact pozitiv. Perioada prin care tocmai am trecut a adus în prim plan opțiunile online. Tendința este în creștere în momentul de față. Firmele mari se luptă pentru a angaja specialiști în marketing digital.

O firmă specializată în marketing digital te poate ajuta să îți crești afacerea rapid și sigur. De la pagini web, care să sporească numărul de urmăritori, prin toate componentele lor, până la campanii prin care să îți poți cunoaște și mai bine clienții, toate constituie un atu pe piața online, piață foarte competitivă. Astfel, îți păstrezi clienții existenți, comunicând cu ei eficient de la distanță și îți extinzi piața de desfacere.

 

Parteneri 

Parteneri sunt acele persoane cu care te întâlnești face to face. Ei sunt în număr redus față de primii. Cu aceștia există o relație de colaborare în ceea ce privește realizarea produsului. Necesitatea unei comunicări permanente a adus dificultăți în perioada pandemiei. Datorită restricțiilor impuse, întâlnirile nu au mai fost posibile, o perioadă. Totuși, chiar și în aceste condiții, oamenii s-au adaptat, găsind cele mai bune soluții.

 

1. Comunicarea online

În perioada pandemiei, toate ședințele s-au mutat online. Platformele care facilitează acest lucru au fost o adevărată binecuvântare pentru afaceri. În topul preferințelor s-au aflat aplicația Skype și platforma online Zoom. Ambele sunt gratuite și pot garanta succesul cu o simplă conexiune la internet. Diferența o constituie numărul de persoane care pot participa. Pe Skype maximul este de 50 de participanți, în timp ce pe Zoom se poate ajunge la 100. Zoom are ca beneficiu posibilitatea de a înregistra apelul video, însă claritatea imaginii este mai scăzută.

Indiferent de ce alegi, trebuie să ții cont de câteva lucruri esențiale. Nu uita că într-o astfel de discuție, tu reprezinți imaginea firmei. Atitudinea ta, va vorbi de la sine. Chiar dacă call-ul se desfășoară acasă, nu înseamnă că putem să ne prezentăm oricum. Nu uita să ai un outfit decent, office și să alegi cu grijă locul din care vei intra în conferință. O atitudine prea relaxată poate avea un impact negativ. 

Evaluari recente

2. Cum ne pot ajuta locațiile de tip HUB?

Locațiile de tip HUB sunt spații ce pun la dispoziția utilizatorilor toate cele necesare unei firme- de la birouri la săli de conferință echipate complet. Este un mediu de afaceri controlat, unde participanții au acces la oportunități care le asigură dezvoltarea. Practic, HUB-urile oferă spațiul de care ai nevoie ocazional, atunci când nu ai un sediu și lucrezi de acasă. 

Pe lângă un loc care să îți permită să fii productiv și să te concentrezi la ceea ce ai de făcut, HUB-urile sunt un prilej bun de a cunoaște alți oameni, de a fi parte a unei comunități și, de ce nu, de a câștiga clienți noi. Locațiile din București organizează lunar evenimente de tip conferințe sau workshops, care au ca scop cunoașterea și dezvoltarea participanților.

Așadar, fie că ești nevoit să lucrezi de acasă pe timpul pandemiei, fie că acesta este modul tău obișnuit de a lucra sau dacă ești freelancer, soluțiile care îți vin în ajutor sunt din ce în ce mai multe. Dincolo de ceea ce alegi, important este să înveți să gestionezi situațiile neprevăzute, cu o atitudine deschisă. Pandemia a adus schimbări majore, toată lumea încercând să fie cât mai creativă și să găsească soluții pentru funcționalitate. Multe dintre acestea vor rămâne ca opțiune productivă în multe domenii. 

Indiferent de ceea ce alegi, nu uita să comunici, să informezi și să te adaptezi. Clienții vor căuta întotdeauna terenul stabil și partenerul de încredere.