Acest articol este scris de Ella Moroiu si poate fi gasit integral pe Cariereonline.ro.

 

Tocmai ai obținut șansa de a lucra cu un nou client important, iar pentru a obține contractul, trebuie să-l impresionezi. Tu și echipa ta – dacă nu muncești singur(ă) – munciți pe brânci ca să-i oferiți cel mai bună idee pentru un produs sau un serviciu. Ce crezi că face în acest timp potențialul tău client? Ei bine, se documentează: caută informații despre tine. Iar prima sa resursă este LinkedIn.

 

Ce va găsi odată ce descoperă profilul tău profesional pe LinkedIn? O fotografie făcută cu un telefon vechi? Informații expirate? Orientarea ta politică? Lipsa informațiilor relevante despre tine și munca ta? Pentru tine și pentru afacerea în care ești implicat, un profil corect elaborat este vital. (Asta pentru cei care încă mai cred că LinkedIn este bun doar atunci când îți cauți serviciu sau faci tu însuți recrutare.) Concentrează-te așadar pe o imagine eficientă și evită să creezi o (primă) impresie proastă.

 

Publicația Entrepreneur.com vine cu câteva sugestii:


 

1. Folosește fotografii de calitate pentru profil

 

Spre deosebire de Facebook, Instagram sau alte rețele în care imaginea ta poate fi și una relaxată, LinkedIn este spațiul în care îți dezvălui exclusiv latura profesională. Iar asta începe cu o fotografie relevantă. Imaginea ta ciocnind un pahar la o reuniune sau în sânul familiei este exemplul „așa nu”. Ai nevoie de o poză tip portret, cu un background mai degrabă neutru.
 

2. Încearcă să nu mai uiți să actualizezi informațiile

 

Dacă clientul tău citește pe profil că încă lucrezi pentru compania anterioară, tocmai ai făcut o impresie proastă. Profilul tău este un CV în timp real, dinamic, care trebuie actualizat constant pentru a reflecta realitatea. Asigură-te că incluzi toate funcțiile, avansările, responsabilitățile, premiile și distincțiile în muncă pe care le obții.
 

3. Fără postări nepotrivite

 

O opinie legată de ultimul episod din House of Cards sau Game of Thrones poate fi potrivită pentru Facebook sau Twitter, dar nu-și are locul pe LinkedIn (cu excepția situației în care ești jurnalist pe domeniul respectiv sau critic de film...). Este și cazul părerilor personale sau vederi politice care pot întoarce din drum un potențial client, angajator etc. Pe LinkedIn trebuie să existe doar eul tău profesional și atât. Dacă nu ai emite asemenea păreri și comentarii într-o ședință, cu siguranță nu are ce să caute pe rețeaua profesională.

 

Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.