Cum sa te integrezi la noul job si sa nu ajungi omul pe care il evita toti


Miercuri, 27 Aprilie 2016 1014 vizualizari

 

Ca regula generala, in primele zile la noul tau job este preferabil sa te amesteci printre ceilalti si sa inveti din mers cum functioneaza lucrurile.

 

Nu din conformism, ci din precautie: reputatia ta in noul mediu abia acum se formeaza, colegii inca nu te cunosc, asa ca primele gesturi pe care ei le remarca la tine iti vor ramane pentru o vreme. Si nimanui nu-i place sa fie tinut minte pentru o gluma proasta pe care a facut-o, pentru un gest exagerat sau pentru o privire suspecta.

 

Iata cateva sfaturi care te ajuta sa te integrezi usor la serviciu si sa nu devii persoana pe care toti o evita.

 

1. Saluta-ti mereu colegii zambind.
 

Zambetul este limbajul universal pentru zero pericol, 100% cordialitate. Chiar daca expresia fetei tale este de fapt neutra, tot ce se observa “din afara” este lipsa zambetului. Pare nedrept, dar asa este. Ca sa intelegi de ce este important sa zambesti, raspunde-ti sincer la o intrebare: cum ai zice ca arati cand intri pe usa, daca trebuie sa alegi doar intre “vesel” si “suparat”? Exact. Nu uita ca ceilalti nu te cunosc inca, asa ca vor alege mereu varianta sigura pentru ei, vor presupune ca esti inabordabil si te vor ocoli.

 

In schimb, un zambet va dezamorsa reticenta celorlalti si vei castiga un capital de simpatie cu un minimum de efort. Nimeni nu are chef sa vada o fata acra, trista sau incrancenata. In fond, cat de greu poate sa fie sa zambesti?

 

2. Nu-ti baga capul pe toate usile.
 

Chiar daca tu vrei doar sa-ti cunosti colegii si sa afli cum merg lucrurile la noul tau job, atitudinea de intrus curios este deranjanta. Nimanui nu-i place sa fie privit pe furis, pentru ca se simte spionat. Atunci cand vrei sa cunosti pe cineva, mergi direct catre persoana respectiva, prezinta-te si vorbeste-i prietenos. Daca vrei sa afli ce anume face acea persoana in firma, fa-ti curaj si intreaba, nu te uita in monitorul calculatorului lui ca sa deduci.

 

3. Observa si respecta dress code-ul.
 

Chiar daca nu ti s-a cerut in mod explicit sa urmezi anumite directii vestimentare, ele oricum exista de facto, iar abaterile se observa repede. Observa ce outfit-uri au colegii si cauta sa te inscrii in liniile mari. Cand esti la serviciu, impresioneaza prin personalitatea ta, nu printr-o vestimentarie excentrica.

 

Intreg articolul poate fi citit accesând sursa.

Articol scris de: Wall-street.ro

Vezi toate stirile>>

Nu sunt comentarii. Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a putea comenta va rugam sa intrati in contul dumneavoastra. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici, nu dureaza mai mult de un minut.