Contrar parerii pe care unii utilizatori o pot avea, LinkedIn este o retea profesionala, nu de social media. E bine ca profilul de LinkedIn sa difere de cel de Facebook, de exemplu, si sa fie mai apropiat de modul in care ne redactam CV-ul.

Pentru a evita capcana confuziei intre cele doua tipuri de platforme, este util sa faceti cateva optimizari ale profilului LinkedIn, astfel incat el sa promoveze brand-ul personal. Pentru ca in acest caz profilul este vazut de recrutori, manageri, colegi si clienti.

Ce trebuie sa contina un profil profesional pentru a atrage atentia factorilor de decizie potriviti in cazul carierei proprii?

Spune o poveste - Specialistii afirma ca cel mai bun rezumat de profil postat pe LinkedIn este acela care prezinta ceva coerent, cursiv, asemeni povestirilor scurte. Daca povestirea curge, cititorul este atent la ea si o parcurge „cap coada.”

Faceti un rezumat al experientei acumulate, mentionand toate etapele pe care le-ati parcurs pentru a demonstra cum ati ajuns unde ati ajuns. In rezumatul profilului LinkedIn, spre deosebire de CV, nu folositi Bullets and Numbering, ci spuneti povestea.

Folositi-va personalitatea - Tot ce puneti pe hartie (fapte, realizari, experienta) sunt impresionante, dar raman seci daca nu au amprenta personalitatii voastre.

Folosirea unui ton matur si profesional nu exclude un anumit umor, care va va apropia de oameni. Veti fi cu un pas inaintea celorlalti, iar recrutorul va va cauta pentru angajare.

Salarii adaugate recent

Fiti originali si creativi. Evitati cliseele - Nu exista text in care sa nu regasim, atunci cand se refera cineva la CV sau la e-mail, cerinta imperativa de a evita cliseele. Nu utilizati formule uzate care au devenit deja plictisitoare si care fac din rezumatul profilului o alta hartie ce va fi aruncata la cos. Fiti sinceri, dar nu abuzati de informatii redundante.

Fiti concisi - In cazul rezumatului profilului LinkedIn, ideal ar fi sa nu depasiti 2.000 de semne. Asta nu inseamna ca trebuie sa adoptati o asemenea regula, mecanic.

Atunci cand stiti ce vreti sa spuneti si veti trece la treaba, fiti concis, dar nu superficial. Un rezumat al profilului care sa fie direct, fara informatii redundante si reflectand personalitatea voastra, va fi cu siguranta citit.

Prima impresie conteaza - Prima propozitie pe care o puneti la inceputul profilului LinkedIn trebuie sa sintetizeze ce aduceti nou, astfel incat sa puteti fi considerat un potential angajat sau un viitor partener de afaceri serios.

Mentineti interesul - Povestea care urmeaza propozitiei care i-a captat atentia angajatorului va fi despre munca depusa si despre cum s-au dezvoltat abilitatile necesare avansarii in cariera.

Finalul - Reprezinta o scurta prezentarea a abilitatilor voastre si neaparat cu date de contact.