Tot mai des auzim despre importanța employer branding-ului. Statisticile arată că o strategie de employer branding bine definită poate ajuta o companie să angajeze personal mai ușor, să scadă costurile de angajare și chiar să crească rata de retenție a angajaților. 

În ciuda acestor beneficii, mai mult de 45% dintre companii nu au o strategie de employer branding. 

În acest articol vei afla mai multe despre:

    - Ce înseamnă employer branding

    - Cum te ajută employer branding-ul

    - Cum să îți construiești o strategie de employer branding

 

Ce înseamnă employer branding

 

Imaginea unei companii este foarte importantă. Aceasta poate fi privită din trei perspective:

    - Imaginea pe care o au liderii companiei despre companie

    - Imaginea pe care o au angajații despre companie

    - Imaginea pe care o au potențialii candidați despre companie

Employer branding-ul este modul prin care imaginea unei organizații este îmbunătățită și prezentată către angajați și candidați. Prin employer branding, companiile își pot promova mediul de lucru, beneficiile și serviciile. 

Orice candidat caută informații despre o companie înainte de a aplica la un post disponibil. Atunci când nu găsesc informații actualizate sau relevante ei sunt tentați să nu mai aplice. De aceea, employer branding-ul este important pentru orice companie care își dorește să recruteze personal, dar și să îi mențină motivați pe angajații actuali. 

O strategie de employer branding bine pusă la punct îi ajută pe candidați să afle mai multe informații despre companie și să observe dacă este un mediu de lucru potrivit pentru ei. 

 

Cum te ajută employer branding-ul

 

    1.  Recrutezi mai ușor și mai rapid

Una dintre cele mai mari probleme pentru angajatori este procesul de recrutare. În ultimii ani, procesul de recrutare este tot mai dificil, lung și costisitor. Criza forței de muncă din România îngreunează procesul de recrutare pentru angajatori. De aceea, în prezent, acest proces poate dura până la 27 de zile lucrătoare. 

Atunci când o companie pune accent pe employer branding, atât costurile, cât și durata procesului de recrutare scad. Companiile care au o reputație bună au costuri de angajare cu 43% mai scăzute comparativ cu organizațiile care nu investesc în employer branding. 

 

     2.   Scazi fluctuația de personal din companie

Fluctuația de personal este o problemă des întâlnită în România, în special în domeniul retail. Companiile din domeniul Retail au o fluctuație de personal de peste 40%, cu 20% mai mare decât media națională din România. 

Atunci când este realizat corect, employer branding-ul te poate ajuta să scazi fluctuația de personal cu până la 28%. 

 

     3.   Primești mai mulți candidați la interviuri

De cele mai multe ori, procesul de recrutare este îndelungat deoarece sunt tot mai puțini candidați care aplică și care se prezintă la interviuri. Așa cum am menționat anterior, atunci când nu transmiți informații despre companie, candidații sunt reticenți și nu vor aplica la joburile pe care le postezi. 

O strategie de employer branding prin care transmiți informații relevante și actualizate despre companie atrage candidații.

Peste 65% dintre candidați citesc review-uri despre companie pe Undelucram.ro înainte de a aplica la un job. 

 

Cum să îți construiești o strategie de employer branding în 4 pași

 

      1.  Setează-ți obiectivele

Înainte de a creea o strategie de employer branding trebuie să îți setezi obiective clare și măsurabile. Gândește-te care sunt problemele din companie.

Fluctuația de personal atinge cote mari? Ai prea puțini candidați? Îți dorești mai multă vizibilitate pentru compania ta? Vrei să scazi costurile procesului de recrutare?

Răspunde la aceste întrebări și alege-ți un obiectiv principal, de exemplu că crești vizibilitatea companiei și unul sau două obiective secundare, precum atragerea candidaților informați și scăderea fluctuației de personal din companie. 

 

    2.  Alege motto-ul companiei

Gândește-te ce apreciază angajații tăi cel mai mult la companie, dar și care sunt caracteristicile mediului de lucru. Unul dintre cele mai interesante motto-uri alese de companii este cel de la Google: Work hard, play hard!

Acest motto te va ajuta să le arăți candidaților, într-un mod sintetizat, ce înseamnă să lucreze în compania ta. 

 

    3. Stabilește canalele și informațiile pe care vrei să le transmiți

Va trebui să faci research și să descoperi canalele cele mai utilizate de potențialii tăi candidați. Facebook, Twitter, Instagram și alte rețele de socializare sunt locul ideal pentru a împărtăși cât mai multe detalii despre companie cu angajații și candidații tăi. 

De asemenea, platformele precum Undelucram.ro sunt perfecte pentru a creea o comunitate în jurul brand-ului tău. 

 

    4. Monitorizează

Va trebui să monitorizezi și să analizezi constant modul în care strategia de employer branding a fost implementată. Dacă nu monitorizezi, nu vei ști dacă ți-ai atins obiectivele. 

De asemenea, monitorizarea și analizarea datelor te ajută să vezi ce faci corect și ce faci greșit în strategia ta de employer branding. 

 

Concluzie

Employer branding-ul nu presupune doar transmiterea de informații despre companie pe cât mai multe canale, ci și prezentarea și îmbunătățirea imaginii companiei. De asemenea, crearea unei comunități în jurul brandului tău este un element esențial al oricărei strategii de employer branding. 

Tu ce strategie de employer branding ai adoptat?