Atunci cand sunteti in cautarea unui job, reflectati temeinic asupra faptului ca angajatorii, indiferent de domeniu, vor sa „vada” un set obligatoriu de abilitati.

Exceptand domeniile de inalta specializare, unde sunt cerute anumite abilitati, pentru a indeplini un anumit rol, specialistii au ajuns la concluzia ca toti angajatorii au in vedere un set obligatoriu de capacitati, care sunt unanim acceptate.

Dincolo de studiile pe care le aveti si de expertiza pe care o aveti, datorita experientei, angajatorii vor sa vada aceste 10 abilitati:

1.    Capacitatea comunicationala

Capacitatea comunicationala reprezinta abilitatea voastra de a va face ascultati. Pot sa am cele mai stralucite idei, sa ma gandesc la cele mai mari proiecte , daca nu stiu sa le fac cunoscute si ascultate de ceilalti, nu realizez nimic.

Orice angajator vrea sa vada ca sunteti inzestrat cu cele mai bune abilitati de comunicare verbala si in scris. De asemenea, proiectati aceasta abilitate in viitor: pe parcursul intregii voastre cariere veti avea nevoie tot timpul de comunicare, la diferite nivele.

Abilitatea de a comunica in scris, intra prima in competitie prin cele doua componente esentiale – CV – ul si scrisoarea de intentie. Mesajul pe care – l transmiteti prin intermediul acestora este clar, concis, poate fii usor de citit? Aveti cumva greseli de gramatica sau ortografie?

Oportunitatea de a va demonstra capacitatea comunicationala verbala o  s – o aveti la interviu ( speram ca veti ajunge acolo). Este momentul in care puteti sustine aceasta capacitate prin exemple. Povestiti –i angajatorului despre prezentarea unui produs sau de expunerile facute intr – un anumit mediu, inclusiv daca aveti articole publicate sau propriul blog.

2.    Capacitati comerciale

Capacitatea comerciala reprezinta abilitatea voastra de a intelege care sunt mecanismele unui domeniu de activitate sau al unei afaceri. Aceasta abilitatea se dobandeste in timp odata cu experienta acumulata.

Foarte multi dintre tinerii absolventi nu dispun de aceasta capacitate comerciala. Putem afirma ca lipsa acesteia se datoreaza in mare masura ( cel putin la noi ) modului in care este conceputa programa scolara. Asociatia Recruitorilor de Absolventi, din Statele Unite,
a comunicat oficial, in urma cercetarilor, ca aceasta capacitate le lipsesste absolventilor, indiferent de domeniu.

3.    Munca in echipa

Succesul oricarei afaceri este determinat de munca unei echipe compusa din membri, care impreuna, trebuie sa atinga un obiectiv, o tinta. Angajatorul va cauta permanent sa recruteze cei mai buni jucatori pentru echipa.

4.    Capacitatea de a motiva si conduce

O cerinta majora a oricarui angajator este de a avea in echipa oameni capabilili sa motiveze si sa conduca pe ceilalati.Nu este nevoie sa va spun ca fara aceasta capacitate nu va fi niciodata cazul sa aplicati pentru un post de manager. Intrebati – va inainte de a aplica : sunt capabil sa conduc o echipa?

5.    Flexibilitatea

Capacitatea de a fi flexibil reprezinta una dintre valorile cheie pe care un angajator le cauta la cei ce aplica. Pot sa ma adaptez cat mai repede? Pot sa actionez la acelasi nivel indiferent de ce s – a intamplat? Pot sa – mi mentin motivatia  si sa am o atitudine pozitiva?

6.    Increderea

Increderea in tine si – n abilitatile tale este o capacitate pe care angajatorii o urmaresc cu atentie.  Depresia ( despre care am scris pe undelucram.ro ) la care se adauga indoielile, neincrederea in abilitatile tale sunt elementele, care  evidentiaza lipsa increderii in tine.

Atentie: este necesar sa pastrati o balanta intre siguranta de sine si aroganta.

7.    Propria organizare

Dispuneti de capacitatea de a va gestiona prioritatile si sarcinile ce va revin.Angajatorii cauta oameni capabili sa - si gestioneze foarte bine timpul de munca, sa rezolve problemele la data stabilita si sa aiba productivitate maxima din prima zi.

Nu uitati ca in continutul CV – ului trebuie sa exemplificati aceasta capacitate printr – o situatie concreta.

8.    Capacitatea de a influenta

Capacitatea de a influenta reprezinta puterea voastra de persuasiune. Puteti sa – i faceti pe altii sa gandeasca altfel? Aveti capacitatea de a negocia, influentandu – i pe altii? Este una dintre cele mai cautate abilitati.

9.    Capacitatea de a rezolva probleme

Indiferent de rolul pe care – l aveti, trebuie sa puteti fi gata oricand sa rezolvati orice problema. Manifestarea unei gandiri logice si analitice, capabila de sinteza, care gaseste solutii, constituie un punct forte, pe care trebuie sa – l mentionati in CV.

Daca puteti da un exemplu de cum ati rezolvat o problema, aparuta pe parcursul lucrului la un proiect, inainte de interviu ( CV – scrisoare de intentie ) fiti sigur ca anagajatorul va va intreba de solutiile gasite.

10.     Capacitatea de a fi pozitiv

A fi pozitiv inseamna atitudine si capacitate, in acelasi timp. De cate ori n – ati auzit indemnul: gandeste pozitiv! La care, inevitabil, se adauga :Adopta o atitudine pozitiva! Nu cred ca exista angajator, care sa nu - si doreasca ca un membru al unei echipe sa aiba o astfel de capacitate.

Impactul asupra echipei, inseamna si impactul asupra tintelor de atins. Nu uitati, oamenilor le plac persoanele cu o atitudine si gandire pozitiva.

Cele 10 abilitati enumerate mai sus se dobandesc, se dezvolta si se verifica in timp, pe parcursul intregii voastre cariere si de acestea depinde susccesul in ceea ce faceti.