Despre cum s-a adaptat DB Schenker GBS în această perioadă și despre cum se desfășoară procesele de recrutare din cadrul companiei, vorbim în interviul de mai jos cu echipa de HR DB Schenker Global Business Services Bucharest.

 

1. Ce modificări ați făcut în această perioadă? Ați luat anumite măsuri pentru a stopa răspândirea noului virus în rândul angajaților?

Am reacționat rapid, chiar înainte de intrarea în vigoare a stării de urgență. Aveam deja în vigoare un plan extins de continuitate a activitatilor de business și am testat lucrul de acasă cu două săptămâni înainte de anunțarea stării de urgență. Avantajul  a fost că toți colegii noștri au laptopuri și erau obișnuiți să poată lucra „la distanță”, având în vedere că flexibilitatea face parte din lista de beneficii de care angajații noștri se bucură.  

Dacă ne gândim la măsuri, prioritatea noastra principală a fost și este să îi știm pe colegii noștri în siguranță. Am decis ca toți colegii să își desfășoare activitatea la domiciliu pentru a stopa răspândirea virusului, iar dacă au existat cazuri excepționale în care prezența la birou era vitală, am oferit toate măsurile de protecție. Comunicarea frecventă și transparentă, pentru a oferi claritate, a fost esențială în această perioadă.


2. Cum vă motivați angajații care lucrează de acasă?

Membrii comunității DB Schenker GBS (SGBS) participă zilnic la întâlniri virtuale și sunt încurajați de managerii lor să fie deschiși, astfel încât distanțarea să nu reprezinte un obstacol în desfășurarea activității și în menținerea unei relații de echipă sănătoase.

Credem că o bună colaborare cu colegii de echipă și comunicare transparentă a echipei de leadership au contribuit la generarea unui sentiment de siguranță, care este atât de important în această perioadă. În plus, am continuat să ne concentrăm pe programul nostru de wellbeing, adaptându-l la contextul actual. În lipsa unei interacțiuni față în față, oamenii au nevoie de activități care să le aducă zâmbetul be buze și să le dea o bună dispoziție.


3. Cum reușiți să comunicați eficient cu angajații care lucrează remote? Folosiți anumite tool-uri?

Avem mai multe tool-uri digitale, pe care le foloseam și înainte de pademie, dar care acum au devenit indispensabile. Pe partea de hardware, am avut în vedere furnizarea de echipamente suplimentare pentru a permite o muncă la distanță eficientă.


4. Ce impact a avut această pandemie asupra business-ului?

În cazul nostru, operațiunile au funcționat eficient pe parcursul ultimelor luni. Desigur, stilul de lucru virtual este foarte diferit și a trebuit să folosim intens instrumentele digitale pe care le aveam deja, dar pe care nu le-am folosit pe deplin înainte. A fost necesar să avem vizibilitate asupra proiectelor și să ne asigurăm productivitatea într-un mediu de lucru la distanță. Așa cum meționam, toate echipele au avut zilnic întâlniri virtuale, dar și întâlniri informale cu echipa de leadership sau conferințe video. Toate aceste acțiuni au condus la o bună desfășurare a activității noastre.


5. Cum plănuiți să acționați atunci când se termină starea de urgență? Veți mai lucra remote?

Ne-am droit să ne întoarcem la birou într-o manieră controlată, asigurând siguranță maximă pentru colegii noștri. În următoarea perioadă vom continua să lucrăm de acasă, ținând sub supraveghere evoluția situației. Prioritatea principala continuă să fie siguranța și sănătatea întregii comunități SGBS.

 

"Am învățat cât de util este să nu ne ferim de schimbare și să ne adaptăm"


6. Ce ați învățat în această perioadă?

Cred că toți am avut de învățat multe atât pe plan profesional, cât și personal. Am învățat cât de util este să nu ne ferim de schimbare și să ne adaptăm, cât mai rapid, unor situații care inițial par prăpăstioase și ridică multe semne de întrebare. De asemenea, ni s-a confirmat, încă o dată, cât de important este să comunicăm eficient, prin cat mai multe canale.

 

DESPRE PROCESELE DE RECRUTARE ÎN CADRUL DB SCHENKER GBS

 

7. Cum se desfășoară procesul de recrutare în această perioadă în companie?

Ca masură de siguranță, atât pentru colegii din echipa de recrutare, cât și pentru candidați, încă de la începutul perioadei de testare a modelului de lucru de acasă am implementat un model de interviu virtual, astfel încât să eficientizăm procesul de selecție și recrutare și să putem avea cât mai repede noi membri in echipele noastre.

Această metodă virtuala nu ne era straină, întrucat țineam și anterior interviuri online. Este o metoda aliniată cu trend-ul actual din piață, practicată de câțiva ani de companiile mari, așa că ne-am bucurat să observăm ca funcționează și chiar are success. Totodată, a fost rapid apreciată de catre colegii noștri și de catre candidați, pentru că toată lumea se simte în siguranță în această formulă.  

 

8. Ați observat o creștere sau o scădere în numărul de aplicanți?

Pe tot parcursul proiectelor noastre de recrutare, am identificat același interes al candidatilor pentru oportunitățile companiei. În ultima perioadă, diferența a fost diversitatea profilelor care și-au prezentat candidaturile către noi. În contextul actual, mulți candidați se reorientează profesional - fie își doresc o reprofilare sau simt nesiguranță în compania din care fac parte și își doresc să facă o schimbare. Ca atare, echipa noastră de recrutare s-a adaptat ușor contextului și a reusit să ia legătura cu un număr de candidați valoroși atât pentru proiectele actuale, cât și pentru cele viitoare.