1. Cine este ITSS?

Suntem o companie focusată pe Digital Business Transformation, prezentă în piață încă din 2002. Journey-ul nostru a început cu proiecte în IT și telecom în România. De atunci am crescut constant ca proiecte, portofoliu de soluții, tehnologii, colegi și alumni într-un network care are la bază încrederea și valoarea adăugată în tot ceea ce facem. În 2007 ne-am extins în Republica Moldova, iar în 2010 în Ucraina.

Acum suntem o comunitate cu peste 120 de colegi specializați pe diferite arii, însă toți entuziaști ai digitalizarii și integrării. Din anul 2019, după ce am implementat cu succes câteva proiecte legate de Directiva Europeană PDS2 în banking și după ce am câștigat un Hackathon internațional, am început să ne dezvoltăm și în zona de Openbanking. creând divizia de Fintech. Smart Fintech este un laborator de inovație în care punem la cale soluții de primă clasă pe zona de Openbanking și Open Data. 

Credem cu tărie că noi, cei care formăm ITSS suntem sursa inovației pe care o aducem în digital, fiecare cu pasiunea, cu dedicarea și energia pe care le aducem în ceea ce facem. Împreună ne bucurăm cu fiecare ocazie de această călătorie și încercăm să Keep IT all Simple.
 

 

2. Ce modificări ați făcut în această perioadă? Ați luat anumite măsuri pentru a stopa răspândirea noului virus în rândul angajaților?

Uitându-ne în spate acum 3 luni, am fost printre primii care au luat decizia să meargă full remote încă de dinaintea instalării stării de urgență. Am ales să lucrăm de acasă la apariția primul caz din București. ȘI am luat aceeași decizie și pentru echipa din Moldova.

Înainte de acest lucru am trimis mail-uri de informare despre eticheta recomandată (când venim la birou, când ne simțim rău, când strănutăm și  așa mai departe), am făcut informări și fizice prin afișe în cele mai vizibile zone ale biroului, cât și 4 zone mari de dezinfectare.

Odată ce ne-am organizat pentru work from home am continuat business as usual, fără să schimbăm considerabil nimic, inclusiv programe de learning, livrări, demo-uri, recrutare, onboarding. Ne-am propus să le adaptăm pentru flow-ul online – aveam setată o întâlnire de cunoaștere și exerciții între noi, le-am făcut și adaptat pentru varianta online.

În plus, această perioadă ne-a deschis orizonturi noi în materie de marketing – am fost mult mai prezenți în social media decât până în această perioadă și am organizat primul webinar din istoria ITSS – Technical Webinar în Digital Identity – Securing cloud application with open ID connect.

 

3.Cum vă motivați angajații care lucrează de acasă?

De cel puțîn 2 ani urmărim activ un obiectiv drag nouă și anume formarea unei comunități puternice în cadrul companiei. Am continuat aceeași filozofie și în perioada aceasta a pandemiei, cu happeninguri și evenimente unele mai noi, altele adaptate pentru online, totul că să rămânem în contact unii cu ceilalți.

Am crescut interacțiunea și pe tool-ul nostru intern de comunicare, Microsoft Teams, probabil cu 300%-400%, în canalele comune. Tot din nevoia de a fi aproape unii de ceilalți, au apărut crash birthday calls – când toți intrăm în call-ul unui sărbătorit pentru a cânta la mulți ani, canale online despre ce muzică ascultăm în timp ce lucrăm, gym time împreună și altele.

Totodată, am încercat să organizăm evenimente remote: team lunch, Beer night, quiz-uri, board games night, team carefree time (pauză de țigară împreună), să ne asigurăm că nu lucrăm fără oprire. La începutul perioadei chiar am avut o preocupare mare că oamenii nu își iau pauză și ne temeam să nu se epuizeze, așa că apăreau meeting-uri to all cu pauză în calendare :)

Wellbeingul l-am dus dincolo de ce se întâmplă la birou, am încercat să păstrăm deschis un canal despre cum gestionează fiecare în parte această schimbare pe toate planurile, nu doar work related. Am vorbit despre cum reușește fiecare să se deconecteze de timpul de la birou sau cum are grijă să petreacă timp cu ai lui și am știut că părinții cu copii mici au nevoie de superflexibilitate în timpul zilei, așa că toată organizația a răspuns cu înțelegere și suport.

Pe lângă acțiunile de mai sus, noi avem și o platformă de gamification, yuxi se numește care ne-a ținut în priză în această perioadă,  unde peste 70% din echipă este activă și joacă. Am avut multe challengeuri inedite venite din yuxi, care ne-au ținut engaged și  motivați.

 

IT Smart Systems Undelucram.ro

 

4. Ce impact a avut această pandemie asupra business-ului?

Una dintre valorile noastre este flexibilitatea. Ca toate companiile de altfel și noi am explorat mai multe lucruri până să ne găsim cel mai potrivit ritm. Ne-am bazat foarte mult pe încrederea reciprocă și pe responsabilitatea individuală și am înțeles destul de repede că fiecare dintre noi va avea ritmul lui de adaptare la context. Deși am prevăzut scăderi sau încetiniri în procesele noastre, răspunsul din  organizație a fost peste așteptări.

Am avut câteva zone care ne-au surprins pozitiv și au mers chiar mai bine decât înainte de pandemie. Pe partea de attrition de exemplu este foarte bine, la fel și recrutarea sau integrarea noilor colegi. Am reușit să avem livrări de succes către clienți, vizibilitatea noastră în digital a crescut, iar acum ne pregătim de încă 2 evenimente online, după primul organizat tot în această perioada: un al doilea webinar, de această dată internațional și un eveniment despre viitorul în digital banking.

Trecerea în online a proceselor de recrutare și onboarding s-a bucurat de mult suport din echipe și a adus rezultate foarte bune, ceea ce ne-a dat încredere și ne-a dat imboldul de a organiza cele mai ambițioase proiecte de internship din experiența noastră de companie. Bineînțeles, vor fi tot remote.

 

5. Ce presupune organizarea internshipurilor remote?

Este vorba despre două internshipuri (unul dintre ele fiind deja în derulare) și un bootcamp, urmând să înceapă în curând. Estimăm un număr de 30 de interni  care “ne vor călca pragul” și o implicare a cel puțin 30% dintre colegii noștri care vor avea rol de mentori și traineri în cadrul lor.

Bootcamp Digital identity

Este prima oară când organizăm un bootcamp în cadrul companiei, acesta va dura aproximativ 3 luni, va începe în luna iulie și se adresează atât studenților în ani terminal, absolvenților, cât și celor care doresc efectiv să aprofundeze zona de Digital Identity, Access Management, deployment, autentificare, securing applications și programare. Vor fi multe sesiuni de teorie, practică și consolidare a cunoștințelor, pe o zona foarte nișata, appealing, interesantă și de mare interes.

Smart Academy 2.0_București și Smart Academy 2.0_Chisinau

Academiile au ajuns la a 2-a ediție, se întind pe 6 luni și se adresează studenților în ani terminali care vor să își consolideze conoștintele cu lucruri practice în domeniile studiate. Finalitatea lor este să îi aducem lângă noi pe cei care chiar își doresc.

Smart Academy Chișinău este deja în desfășurare, avem 5 interni acolo pe android și java care lucrează la dezvoltarea unei aplicațîi de HR automation, continuarea aplicației aflate deja în producție, realizată de Smart Academy 1 din Chișinău.

Smart Academy din București va începe orientativ la 15 iulie și va implica peste 15 interni pe roluri diverse: Backend, Android, Devops, Integration developers, Business Analysts, Project Managers. În toate internshipurile noastre avem o abordare pragmatică, înțelegem că nevoile juniorilor sunt să experimenteze în timp ce își consolidează cunoștințele așa că timp de 6 luni vor lucra împreună, în echipe, la proiecte practice și vor beneficia de cei mai buni mentori tehnici pe care îi avem.

 

"Am învățat destul de multe în această perioadă... am învățat că avem o putere foarte mare de adaptare (atât individual cât și ca echipă) și flexibilitate, că suntem o comunitate strong, că putem fi productivi indiferent de situația în care ne aflăm"

 

6. Veți mai continua să lucrați remote și pentru cât timp?

Da, deocamdată noi continuăm să lucrăm remote, timp în care vom urmări cu interes recomandările autorităților pe partea aceasta, neavând stabilită încă o dată exactă la care ne vom întoarce la birou.  Așa cum menționam anterior, putem spune că pentru noi această perioadă a fost una prielnică, o perioada în care am reușit cu toții să ne organizăm eficient, să fim productivi și să ne punem “la bătaie” skillurile de comunicare, construind în continuare pe obiectivul nostru de comunitate. Când ne vom întoarce, avem deja un plan de program și de schimbări (rearanjare a birourilor, etc.) astfel încât să luăm toate măsurile necesare ca toată lumea să fie în siguranță. Ne este dor tuturor de interacțiunea face to face, însă siguranța primează în astfel de situații.
 

7. Cum se desfășoară procesul de recrutare în această perioadă în companie? Ați observat o creștere sau o scădere în numărul de aplicanți?

Suntem norocoși față de alte companii din piață pe zona de recrutare, întrucât a mers foarte bine, am reușit să închidem chiar și poziții mai nișate în această perioada. Față de piață, unde am remarcat o încetinire, blocare sau chiar stopare a proceselor de recrutare dată fiind situația, noi chiar am deschis roluri noi, continuându-ne activitatea și păstrându-ne aceeași pași în cadrul prcesului de recrutare, doar că I-am mutat în online.

Este greu de spus că am observat o creștere în numărul de aplicanți, însă ce am observat într-adevăr a fost o deschidere mai mare a candidaților către joburile noastre sau de a afla noi informații despre noi. Zona de recrutare a beneficiat indirect de dispoinibilizarile care au fost făcute în această perioada sau de alte acțiuni care au fost făcute și care au avut un ecou negativ asupra angajaților, determinându-i pe aceștia să fie mai deschiși la propuneri de joburi.

În recrutare, noi ne bazăm foarte mult pe abordarea directă a candidaților, mai mult decât pe numărul cantitativ de aplicanți la rolurile deschise, iar aici am observat o rată mai mare de răspuns și interes mai crescut din partea lor. Aplicațiile, au rămas oarecum constante. Procesul nostru de recrutare este unul eficient și de scurtă durata: în cadrul lui punem accent pe o cunoaștere și descoperiere reciprocă (atât a noastră cât și a candidatului), condensand totul într-o singură întâlnire în care acoperim atât zona de soft skills cât și zona tehnică. Pentru noi, candidații noștri sunt foarte valoroși și ne dorim să aibă o experiență pozitivă, eficientă, cât mai smooth și utilă.
 

 

8. Ce ați învățat în această perioadă?

Am învățat destul de multe în această perioadă... am învățat că avem o putere foarte mare de adaptare (atât individual cât și ca echipă) și flexibilitate, că suntem o comunitate strong, că putem fi productivi indiferent de situația în care ne aflăm, că avem un parteneriat puternic cu clienții noștri, cu care am reușit să facem front comun și că într-adevăr comunicarea nu are limite, echipele noastre fiind creative și găsind metode faine prin care să mențină și să crească și mai mult legăturile dintre ele.

IT Smart Systems ITSS Undelucram.ro