In 9 si 10 noiembrie, Cluj-Napoca s-a transformat in hub de antreprenoriat eCommerce in cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Evenimentul s-a desfasurat la BT Arena si a reunit peste 300 de participanti, expozanti, profesionisti si speakeri ale uneia dintre cele mai provocatoare industrii din era new media.

Patru companii cu capital romanesc au dezvoltat solutii noi pentru evitarea greselilor comune din lumea comertului online adaptate la predictiile viitorului si le-au lansat vineri, 9 noiembrie, la Cluj-Napoca: eye-tracking (HUMANIZE), primul bot din Romania (GoMag), solutii digitale de finantare (Merchant Cash Advance, Netopia) si o metoda inovativa de plata cu amprenta digitala (Biometric Payment, Netopia). Pe scena au urcat speakeri precum Ubeydullah GÜNGÖR (Turkish Airlines), Rares Banescu (Retargeting.biz), Antonio Eram (Netopia Payments), Catalin Maftei (C-solution), Patricia Bertea (Humanize), Cosmin Daraban(GoMag) si Sorin Despot (Twispay). Acestia au abordat update-uri si noutati legislative care contribuie la evolutia magazinelor online.

Predictii de viitor: roboti umanoizi si asistenti conversationali in eCommerce

Cea de-a doua zi a evenimentului a fost dedicata invatarii continue si schimbului de experiente autentice dintre speakeri si participanti. Participantii au fost intampinati de robotii umanoizi de la Bucharest Promo Robots, iar prin initierea unui act conversational au primit si un preview al modului in care ar putea arata lumea in viitor, din punct de vedere tehnologic.

La scena principala, discutiile au fost concentrate in jurul temei greseli in eCommerce, iar Ana Sipciu (Google Romania), James Poulter (LEGO), Juan Carlos (Esprit), Tereza Řezníčková (Exponea), Marius Costin (PayU), Gabriela Lungu (Wings CLL) si Ivan Imhoff (Cognytive) au venit in fata participantilor cu continut relevant si insight-uri obtinute din experienta proprie.

Una dintre directiile mult dezbatute pe parcursul intregii conferinte a fost relationarea cu consumatorii, la fel ca aspectul nevoii de automatizare a proceselor, dar fara omiterea laturii umane. Gabriela Lungu, founder Wings CLL: “Ce se intampla in general cand esti mare? Poate nu esti prea flexibil, pentru ca ai structuri, oameni multi care aproba, e nevoie de un proces mai complicat de luare a deciziilor, dar daca esti mic, trebuie sa fii un pix mai flexibil, trebuie sa folosesti flexibilitatea si ce nu ai la nivel de buget trebuie sa ai la nivel de curaj, viteza, creativitate! Sa nu uite firmele mici ca ei sunt challengeri! Bune greselile – devreme, multe si mici.”

De asemenea, specialistii spun ca softurile bazate pe inteligenta conversationala (Siri, Alexa) redefinesc modul in care vom face cumparaturi in viitor, vom consuma continut si chiar modul in care vom lucra.

“Modul in care facem cumparaturi se schimba, in primul rand din cauza felului in care gasim produsele. Cand ne bazam pe asistenti conversationali sau cand ne gandim la nevoile noastre, e suficient sa spunem lui Alexa sau lui Google Assistant si lucrurile se intampla cat ai pocni din degete. Mai mult decat atat, se schimba felul in care consumam continut media si ne raportam la experientele de cumparare”.  James Poulter, LEGO

Si scena eCommerce Tracks s-a bucurat de mare interes din partea participantilor, iar
prin intermediul workshop-urilor sustinute aici, participantii au beneficiat de continut util pentru business-urile proprii sau in cadrul carora activeaza. Am discutat, analizat si dezbatut subiecte precum crearea de continut creativ, Google Analytics, SEO pentru avansati sau strategii de Social Media care functioneaza - atelier prelungit de la 50 de minute la 3 ore, la solicitarea publicului.

Bucuresti, aprilie 2019. Pregatirile au inceput!

Voluntarii, speakerii, participantii, partenerii, expozantii si prietenii sunt cei catre care se intorc multumirile la final de eveniment. A fost o editie cu multe provocari, in care am apreciat implicarea neconditionata a tuturor si increderea oferita. Asadar,  cu forte proaspete, au inceput pregatirile pentru prima editie din 2019 - ne revedem in luna aprilie la Bucuresti!

Sustinatori ai industriei:

Exponea | Netopia Payments | Turkish Airliners | KISS FM | DWF | eMAG Marketplace Filadelfia Turism | C-Solution | SMSLink.ro | Profitshare | Conectoo | iAgency.ro | Gomag Online Mastery | Humanize | Brandion | Retargeting.biz | Pay U | Bucharest Robots | DHL

Pentru mai multe detalii:
Adrian Encica | Project Manager
0770 217 098
adrian@liberoevents.ro