În prezent, pandemia continuă să dezechilibreze fluxurile de venit și bugetele companiilor în general. Însă cu toate acestea, recrutarea de personal rămâne în continuare necesară, însă va avea loc cu un buget restrâns. 

Chiar dacă bugetele sunt strânse, acesta nu ar trebui să fie un motiv care să determine angajatorii să coboare standardele de angajare sau să renunțe la atragerea de candidați talentați. Astfel, dacă folosești un buget limitat într-un mod smart, alături de metode necostisitoare, dar eficiente, poți duce recrutarea de personal la bun sfârșit și în contextul actual. Recrutarea a ajuns să însemne din ce în ce mai puțin crearea de campanii flashy și mai mult despre a face un apel către publicul potrivit cu mesajul potrivit.

Dacă angajații actuali sunt în continuare fericiți, compania ține pasul cu rețelele de socializare și se asigură că mesajul și brand voice-ul transmis este unul actual, imaginea companiei va fi pozitivă, iar employer brandingul va avea succes.

Companiile mari și startup-urile deopotrivă pur și simplu nu își mai pot permite să facă cheltuieli masive în desfășurarea noilor angajări. În schimb, ai putea să iei în considerare încorporarea sfaturilor creative pe care le-am expus mai jos, pentru a aduce talentul de care are nevoie compania ta, fără a trece peste buget.

Iată cinci moduri de a-i face pe candidați să se simtă că valorează un milion de dolari, chiar și atunci când bugetul pentru acel job este mai aproape de o sumă de trei cifre:

 

   1. Investește în brandul companiei

Înainte de a participa la un interviu, majoritatea candidaților intră pe Google și fac un research extins despre companie. Iar ei nu fac asta doar pentru a afla informații generale despre domeniul de activitate sau industria specifică, ci, cu siguranță, vor căuta indicii despre cum ar fi să lucreze acolo. 

Așadar, este important să investești în employer branding și să te asiguri că imaginea companiei transmite povestea potrivită pe toate canalele de comunicare. Companiile care beneficiază de un departament de employer branding eficient reușesc să scadă costurile de recrutare cu până la 43%. Astfel, pentru a recruta oamenii potriviți, brandul și imaginea companiei trebuie să fie bine definite de dinainte. Fii creativ și lasă cultura companiei să strălucească, concentrându-te mai mult pe oameni și mai puțin pe produsul de business în sine.

 

   2. Încearcă să comunici des cu candidații

Căutarea unui nou loc de muncă nu este o aventură, fiind de fapt un efort foarte stresant. Încearcă să nu ajungi involuntar să pui sare pe rană, lăsând candidații în beznă în legatură cu procesul de angajare. Din momentul în care aplică, ei ar trebui să primească un răspuns din partea echipei tale, mulțumindu-le pentru interesul lor pentru job și anunțându-i că va reveni cineva către ei dacă se potrivesc rolului respectiv. Apoi, asigură-te că mesajul transmis este unul personal, utilizând un limbaj care să reflecte cu exactitate cultura companiei.

De asemenea, pe măsură ce candidații trec prin procesul de recrutare / angajare, este important să comunici frecvent cu ei și să îi informezi cât mai transparent posibil despre procesul intern. Spre exemplu, vei fi de apreciat dacă vei anunța candidații că ai alte interviuri programate săptămâna aceasta și că vei reveni către ei în săptămâna următoare. Acest gest îi ajută pe ei să se relaxeze și să evite unele nopți nedormite.

 

  3. Redu costurile interne ale procesului de angajare

Încearcă să concentrezi eforturile de angajare exclusiv in zona online, folosind tehnologie video fără costuri, cum ar fi Skype, Zoom sau Google Hangouts. De asemenea, poți eficientiza întregul proces, restrângând cerințele postului doar la acele abilități absolut necesare pentru postul deschis. Apoi, compară lista de CV-uri primite cu lista de abilități necesare și evidențiază locurile unde ar putea exista compromisuri. Înainte de a refuza un candidat, este bine să iei în considerare modul în care skill-urile lui s-ar putea încadra în cadrul companiei. Acest proces te va ajuta să te asiguri că vei găsi persoana potrivită mult mai rapid, fără a rămâne cu impresia că ești în căutarea unui supererou ascuns în umbre. 

Simplifică procesele de intervievare și redu numărul de ore de lucru pentru intervievarea candidaților, luând decizii informate și asumate asupra persoanelor din conducere care trebuie neapărat să facă parte din procesul interviului. Încearcă să păstrezi un număr cât mai redus de persoane de decizie prezente, pentru a putea examina eficient toți candidații în timp util, oferindu-le atenția necesară.

 

   4. Apelează la recomandările angajaților interni

Recomandările interne îți pot oferi oportunitatea excelentă de a obține persoane cu gândire similară cu cultura companiei. De asemenea, poți crea un întreg program intern bazat pe recomandările angajaților pentru posturile deschise - gândește-te la câteva variante de recompense pentru a-ți crește șansele de a găsi persoanele potrivite mai repede. În funcție de bugetul pe care îl ai la dispoziție, poți să le oferi angajaților ce îți aduc recomandările potrivite unele recompense specifice, precum:

   - Vouchere cadou

   - Bonusuri 

   - Bilete la teatru, yoga, oaze de relaxare urbană etc.

   - Un număr de zile libere în plus

   - Produse branduite cu logo-ul companiei pe care le pot folosi la muncă (rucsac, cană reutilizabilă, șapcă, baterie externă etc)

 

   5. Oferă de fiecare dată un feedback real

Candidații investesc timp și energie într-un interviu, așa că și tu le datorezi un răspuns sincer și transparent dacă decizia nu este în favoarea lor. Încearcă pe cât posibil să eviți răspunsurile-clișeu de tipul „căutăm pe cineva care să se potrivească mai bine cu nevoile noastre”, ci oferă-le în schimb ceva tangibil. 

Dacă experiența lor nu este îndeajuns într-o anumită zonă esențială pentru job, anunță-i. Cu siguranță nu se vor simți jigniți, din contră, poate vor aprecia feedback-ul și vor ști cum să procedeze mai bine cu următoarea ocazie sau unde să mai lucreze la CV-ul și experiența lor. Te-ai gândit că l-ai putea considera pentru un rol în viitor? Spune-i să păstrați legătura! Recomandările vin uneori de unde te aștepți mai puțin, așa că este important să tratezi fiecare interacțiune cu eventualii candidați cu grijă.

Vestea bună este că nu este nevoie de un buget imens pentru a te asigura că recrutarea de personal are loc în mod eficient și că atragi persoanele potrivite pentru oportunitățile din compania ta. În ziua de azi, cu conținut ce ajunge viral și cu informații interne pe forumuri publice, este important să faci pașii necesari pentru a oferi o experiență plăcută candidatului pe care îl vizezi pentru postul disponibil.